Toon posts:

PlayStation 2 Linux een goed idee ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ...

Deze week zakt de PlayStation 2 weer eens in prijs, naar 149 € Incl. btw.
Hierdoor begin ik eraan te denken om er eentje te gaan halen, mede door de imminente release van GTA: San Andreas ^^

Verder speel ik ook minder games op mijn PC. Vroeger was het elke dag wel iets.

Misschien komt het door Linux te installeren ? Dunno. Het is nu af en toe in het weekend FarCry of Sim City 4 op de laptop en daar houdt het dan mee op. Voor de rest is het meer programmeren en vanalles uittesten.

Nu is er ook de Linux kit voor PlayStation 2. Er werd me vertelt dat die niet meer te koop is. Fout! Die kit is nog te koop in de EU en de USA:

Afbeeldingslocatie: http://www.linuxplay.com/INCLUDE/IMAGES/big_linuxbox.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.linuxplay.com/INCLUDE/IMAGES/big_linuxkit.jpg

De kit bevat:
- 2 DVDs met PS2 Linux Release 1.0 en de manual
- Hard disk van 40GB
- 10/100 mbps ethernet controller
- USB Keyboard (US layout)
- USB Muis

Ze kost:

The Sony Linux kit (for PlayStation 2): €149,00
Subtotal: €149,00
Shipping: (UPS Standard) €24,00
VAT: €30,28
Total: €203,28

Dat en de PS2 kosten samen 352 €

Wat denken jullie ervan ?

Een XBox heeft ook wel leuke spelletjes, maar daar zit je dus met PC hardware.
De PS/2 zit met exotische hardware en dat kan net interessant worden met Linux.

Verder steekt er ook een guide bij voor development op dat platform. Dit zou best wel de hoofdreden kunnen zijn om zo'n kit in huis te halen.

Er moet natuurlijk wel nog een gamepje bij en een Memory card in de prijs meegerekend worden. ;) die memory kaart komt trouwens de kernel te staan.

Het minpuntje is dat er een scherm aan moet hangen dan Sync On Green kent. Ik zou totaal niet weten of mijn scherm dat kan: Proview 19" CRT (model 97x denk ik). Ander nadeel is dat de PS2 slechts 32MB RAM heeft. Dat is niet prettig werken met Linux vrees ik, alhoewel ik op m'n Pentium 100 vroeger Suse 6.4 vlotjes heb kunnen draaien.

Als dat niet deugt, wie kent er een ander platform waar linux op draait en dat niet x86 is, maar eerder iets exotisch om mee te experimenteren?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 10:47:
Ok ...

Als dat niet deugt, wie kent er een ander platform waar linux op draait en dat niet x86 is, maar eerder iets exotisch om mee te experimenteren?
Een Dreambox ;)

Maar een console koop je omdat het spellen aanbod je aanstaat. Linux op een PS/2 is leuk, maar is het ook praktisch ? Waarom zou je dat willen behalve van het feit dat het spielerij is.

In het verleden heb ik op mijn XBOX ook Linux gehad, echter draait er nu alweer jaar en dag het Evox dashboard en XBMC op. En een XBOX is mischien PC-hardware, maar daar houd de vergelijkiing mee op. Verder zit alles gesoldeerd dus valt er weinig te hobbyen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 11:14 ]

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je zou altijd nog een tweedehands mac kunnen kopen. Voor 350 euro heb je een redelijk (maar niet goed) systeempje waar je wat mee kan knutselen.

Anders zul je op zoek moeten gaan naar alpha hardware of zo.

Ik denk niet dat PS2-linux "the way to go" is. Je zit toch met een systeem opgeschoteld wat totaal niet bedoelt is om als linux-omgeving te draaien en na een tijdje zul je zeker tegen de limitaties daarvan botsen. Met een echte desktop omgeving denk ik toch dat je meer kunt doen en dat je daar ook meer lol aan hebt.

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Tja, een PS2 heeft hoeveel RAM? 48MB ofzo? Reken maar uit wat je daar mee kunt doen... het zal niet veel zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Het ding heeft 32 MB RAM. Mja... dat het geen Pentium iv 3Ghz is met een gig ram weet ik hoor :p
Er wordt gezegd dat het ding zich gedraagd als een Pentium 200Mhz met 32MB Ram.
Ik heb Suse linux 6.4 nog op een Pentium 100 gedraaid.

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:29

Blaasvis

Cidora \o/

ik zou ook op zoek gaan naar een sparc/alpha, deze systemen kunnen meer dan een playstation 2.
32mb is gewoon te weinig voor iets met X.
een mac is ook een leuk idee maar die zijn naar verhouding een stuk prijziger.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Pagina: 1