Ok ...
Deze week zakt de PlayStation 2 weer eens in prijs, naar 149 € Incl. btw.
Hierdoor begin ik eraan te denken om er eentje te gaan halen, mede door de imminente release van GTA: San Andreas ^^
Verder speel ik ook minder games op mijn PC. Vroeger was het elke dag wel iets.
Misschien komt het door Linux te installeren ? Dunno. Het is nu af en toe in het weekend FarCry of Sim City 4 op de laptop en daar houdt het dan mee op. Voor de rest is het meer programmeren en vanalles uittesten.
Nu is er ook de Linux kit voor PlayStation 2. Er werd me vertelt dat die niet meer te koop is. Fout! Die kit is nog te koop in de EU en de USA:

De kit bevat:
- 2 DVDs met PS2 Linux Release 1.0 en de manual
- Hard disk van 40GB
- 10/100 mbps ethernet controller
- USB Keyboard (US layout)
- USB Muis
Ze kost:
The Sony Linux kit (for PlayStation 2): €149,00
Subtotal: €149,00
Shipping: (UPS Standard) €24,00
VAT: €30,28
Total: €203,28
Dat en de PS2 kosten samen 352 €
Wat denken jullie ervan ?
Een XBox heeft ook wel leuke spelletjes, maar daar zit je dus met PC hardware.
De PS/2 zit met exotische hardware en dat kan net interessant worden met Linux.
Verder steekt er ook een guide bij voor development op dat platform. Dit zou best wel de hoofdreden kunnen zijn om zo'n kit in huis te halen.
Er moet natuurlijk wel nog een gamepje bij en een Memory card in de prijs meegerekend worden.
die memory kaart komt trouwens de kernel te staan.
Het minpuntje is dat er een scherm aan moet hangen dan Sync On Green kent. Ik zou totaal niet weten of mijn scherm dat kan: Proview 19" CRT (model 97x denk ik). Ander nadeel is dat de PS2 slechts 32MB RAM heeft. Dat is niet prettig werken met Linux vrees ik, alhoewel ik op m'n Pentium 100 vroeger Suse 6.4 vlotjes heb kunnen draaien.
Als dat niet deugt, wie kent er een ander platform waar linux op draait en dat niet x86 is, maar eerder iets exotisch om mee te experimenteren?
Deze week zakt de PlayStation 2 weer eens in prijs, naar 149 € Incl. btw.
Hierdoor begin ik eraan te denken om er eentje te gaan halen, mede door de imminente release van GTA: San Andreas ^^
Verder speel ik ook minder games op mijn PC. Vroeger was het elke dag wel iets.
Misschien komt het door Linux te installeren ? Dunno. Het is nu af en toe in het weekend FarCry of Sim City 4 op de laptop en daar houdt het dan mee op. Voor de rest is het meer programmeren en vanalles uittesten.
Nu is er ook de Linux kit voor PlayStation 2. Er werd me vertelt dat die niet meer te koop is. Fout! Die kit is nog te koop in de EU en de USA:

De kit bevat:
- 2 DVDs met PS2 Linux Release 1.0 en de manual
- Hard disk van 40GB
- 10/100 mbps ethernet controller
- USB Keyboard (US layout)
- USB Muis
Ze kost:
The Sony Linux kit (for PlayStation 2): €149,00
Subtotal: €149,00
Shipping: (UPS Standard) €24,00
VAT: €30,28
Total: €203,28
Dat en de PS2 kosten samen 352 €
Wat denken jullie ervan ?
Een XBox heeft ook wel leuke spelletjes, maar daar zit je dus met PC hardware.
De PS/2 zit met exotische hardware en dat kan net interessant worden met Linux.
Verder steekt er ook een guide bij voor development op dat platform. Dit zou best wel de hoofdreden kunnen zijn om zo'n kit in huis te halen.
Er moet natuurlijk wel nog een gamepje bij en een Memory card in de prijs meegerekend worden.
Het minpuntje is dat er een scherm aan moet hangen dan Sync On Green kent. Ik zou totaal niet weten of mijn scherm dat kan: Proview 19" CRT (model 97x denk ik). Ander nadeel is dat de PS2 slechts 32MB RAM heeft. Dat is niet prettig werken met Linux vrees ik, alhoewel ik op m'n Pentium 100 vroeger Suse 6.4 vlotjes heb kunnen draaien.
Als dat niet deugt, wie kent er een ander platform waar linux op draait en dat niet x86 is, maar eerder iets exotisch om mee te experimenteren?