Toon posts:

3 mb/s op 100 Mbit netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, mensen. ik heb sinds gisteren een probleem met mn netwerk. Ik had een prima werkend 100 Mbit netwerk tussen 2 systemen (adsl-router ertussen) draaiend op Xp. Gisteren heb ik op 1 van de twee windows ME gezet. Sinds die tijd haal maximaal 3 MB/s.... Beide netwerk-kaarten staan op 100 Mbit en full duplex. De kabels heb ik getest en zijn prima.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen??
Alvast bedankt,
Jos

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:33
Starten van topics in NT *lezen*
En aangezien je niet roept dat je serieuze netwerkapparatuur hebt, is er waarschijnlijk iets met apparatuur/driver combi waardoor FD niet goed werkt.

Wat gebeurt er als je alles op HD zet ?

[ Voor 62% gewijzigd door StevenK op 20-08-2004 10:50 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ok al geprobeerd idd.... alles op HD helpt helaas niets.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

- Check de DMA settings van de harde schijf eens onder WinME
- Probeer een andere driver voor je netwerkkaart (WinME)
- Probeer eens op half en kijk wat dat doet

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

verleg je kabel eens wat.

Zou heel goed kunnen zijn dat je electromachnetische storing hebt van buitenaf; een monitor, speaker, fax, motor, noem maar op.

just an thougt...

Verwijderd

Topicstarter
dankje. Ik heb inderdaad al gekeken naar e DMA settings. DMA staat aan, maar Win ME ziet mn schijf als Generic.... terwijl hj maxtor is.... 20 gig. Is dat een probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Heb de kabels verlegd, maar helaas zonder resultaat. Het is vreemd dat het netwerk prima werkte toen beide systemen op XP draaiden. Nu 1 op Xp en de ander op ME, en weg is mn snelheid :?

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 14:08
Houd er wel rekening mee dat Windows ME een gestipte ip stack heeft. Daarnaast is het algemeen bekend dat de ip stack in Windows 98 (SE) / ME ronduit slecht is. Je zult er dus ook nooit geen fatsoenlijke snelheden mee halen en / of veel concurrent connecties mee kunnen opbouwen (denk hierbij aan p2p achtige zaken).

Windows NT, 2K en XP hebben allemaal een goed geimplementeerde ip stack. Hiermee haal je dus ook fatsoenlijkse snelheden.

• DrDrax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 15:22

DrDrax

Bacdafucup

Netwerk kaarten op auto ??

DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:02
Voeg toe aan system.ini:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[boot]
MinFilecache=8192
MaxFilecache=8192

[vcache]
MinFilecache=8192
MaxFilecache=8192

Werkt alleen in Windows 9x/ME.
Toen ik nog ME gebruikte ging ik van 3 naar 10 MByte/s door deze tweak.

[ Voor 18% gewijzigd door FatalError op 20-08-2004 16:33 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reacte FatalError. Ik heb die code ingevoerd in system.ini maar zonder resultaat. Ik heb het in gevoerd in de system.ini van ME. Dat bedoelde je ook toch? Of moet ik t invoeren in mn XP systeem?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:02
nee, enkel op ME.
Gebruik je wel de laatste drivers voor je netwerkkaart, die van de fabrikant dus?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
ja, tis een linksys elcheapo kaartje, maar onder Xp werkte het netwerk prima (met dezelfde hardware configiratie). Ik heb de fabrieksdrivers er opgezet, er zijn ook geen updates voor zag ik al.

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Test eerst eens met een tooltje als NetCPS, dan kun je uitsluiten dat het aan je harddisks danwel SMB overhead ligt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Zap op 20-08-2004 21:03 ]

#

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even gekeken met dat progje (netcps) van ME naar Xp ging het met 4 MB/s. De andere kant op ging het met 5 MB/s .... het zou toch zeker 9/10 moeten zijn....
Ondersteund windows ME geen "snelle" schijven?? DMA staat wel aan....

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 21:20:
ik heb even gekeken met dat progje (netcps) van ME naar Xp ging het met 4 MB/s. De andere kant op ging het met 5 MB/s .... het zou toch zeker 9/10 moeten zijn....
Ondersteund windows ME geen "snelle" schijven?? DMA staat wel aan....
Gezien je metingen met NetCPS is dat niet meer relevant, het ligt duidelijk aan je netwerk. Aangezien er, neem ik aan, niets veranderd is aan de fysieke situatie sinds de herinstallatie ligt het wellicht aan de drivers voor je NIC op het ME systeem. Probeer eens een andere driver; wat voor chipset heeft het kaartje?

[ Voor 3% gewijzigd door Zap op 20-08-2004 21:29 ]

#

Verwijderd

Topicstarter
http://www.linksys.com/download/default.asp

Dit is de kaart die ik heb... helaas dus geen andere drivers.
:(

Verwijderd

Topicstarter
goed, die link heb je nix aan zoals je ziet

LNE100TX - EtherFast® 10/100 LAN Card Dit is mn kaart

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:29

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Controleer eens of de netwerkkaarten daadwerkelijk op 100Mb/sec Full Duplex staan en niet op Auto(sensing). Dit zelfde probleem heb ik ook op mijn werk gehad met een paar werkstations. Door de netwerkkaarten keihard op 100Mb/sec Full Duplex te zetten is het probleem verholpen. Dit kun je instellen bij de eigenschappen van de netwerkkaart.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
zoals je bovenaan kunt lezen, heb ik alles al op full duplex geprobeerd, ook half, en auto sense...
zonder resultaat

Verwijderd

is dat geen realtek 8139 chipset ?

daar komen geregeld drivertjes voor uit....

edit.. sorry... toch niet...

http://www.linksys.com/press/tiffimage/lne100txcable.tif

nm

Heb je ook winme-drivers voor je MOBO installed ??

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 22:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
hm... hoe zie ik welke chipset t is 8)7 ben niet héél erg netwerk-minded

Verwijderd

Topicstarter
ah tnx...
idd geen realtek

Verwijderd

Topicstarter
ja uiteraard drivers voor mobo. Al verschillende versies geprobeerd, maar ook dat is niet het probleem.
De moed zakt me ietwat in de schoenen.... :r

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Zal je vertellen dat ik ook maar 3Mbit haal over mijn netwerk !!!

Ik zal niet weten waar het aan licht maar wat is het max wat je kan halen???

Verwijderd

Topicstarter
via netcps haalde ik 5 mb/s dat is echt wel het hoogste wat ik nu haal. Als beide systemen op Xp draaien dan haal ik makkelijk 9MB/s. Nu dus gemiddeld 3MB/s

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen nog een andere netwerk kaart geprobeerd in mn ME systeem. Ook dit helpt niet. Hellup!

Verwijderd

probeer de snelheid es als je QoS uitzet op de XP machine ?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie. Geprobeerd zonder Qos, maar daar werd t alleen maar trager van. :s

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb dit probleem ook, ik heb een 16 poorts W-Linx 19" Switch met 3com905 kaarten en Cat5e bekabeling en ik kom ook niet boven de 3mb/s

Ik heb m`n kaarten nu allemaal op Auto Staan.

Kleine update na een meting met NETCPS

Mijn pc (3c90x) WinXP --> zusje (intel10/100) WinXP (9MB/S)
Mijn pc (3c90x) --> broertje (elcheap op win98) (1.5MB/S)
Mijn pc (3c90x) WinXP --> SRV1 (3c90x) Win2kSRV (8.5MB/S)
Mijn pc (3c90x) WinXP --> SRV2 (Dlink DFE570 (4*intl10/100 op 1 pci board ) Win2kSRV (2.0MB/S)

Het verschilt dus nogal wat met de kaartjes, ik ga eens kijken waar het mis gaat :-)

[ Voor 54% gewijzigd door raymonvdm op 22-09-2004 21:22 ]

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Van de pc's die weinig throughput halen zou ik de bekabeling maar eens controleren (Let op de aderparen!!). Het ligt duidelijk niet aan je pc of je switch.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 11:49

Sosabowski

nerd

probeer het eens met een korte cross cable tussen de pc's dan weet je in ieder geval of het aan de kabel ligt. Daarnaast mag je blij zijn als je met windows 7 MB/s haalt. :/

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Pagina: 1