Ik wil mijn xP werkstation op mijn werk vervangen door een suse 9.0 professional werkstation. Installatie gaat goed, Internet werkt (via gateway), maar als ik wil communiceren met mijn Windows netwerk komen de problemen.
Ik heb de smb-client via yast ingesteld:
hij ziet ons netwerk in de existing workgroups- en die heb ik dus ook gekozen.
na acceptatie geeft de smb-client aan dat we GEEN lid zijn van de werkgroep en of dit moet gebeuren. Als ik dit bevestig joint hij de workgroup en lijkt alles ok. Echter als ik de handelingen herhaal vindt hij NOG dat ik geen lid ben van de workgroup...
Lisa gedraaid via Control center en alles netjes in laten vullen en gecontroleerd.
Als ik nu het local netwerk wil browsen via het icoontje op het bureaublad, komt suse met de vraag voor een naam en password waarbij de server en share leeg zijn ??
Deze Cancel ik, en ik type de naam van een server in op ons netwerk. bv smb://server1
hij vindt de server, vraagt om authenticatie -die ik geef- en ik zie alle shares.
Klik ik echter op een (willekeurige) share dan vraagt hij elke keer weer
om naam/pw
Als ik in de netwerk browser op het netwerk icoontje links klik, dan open suse een navigation panel met daarin de netwerken. Daar staat echter alleen een regel ftp-sites en web-sites dus niet een LAN of mjin workgroup of id... ??
Als ik in hetzelfde nav panel op het (sterretje) service icoontje links klik, en vervolgens op LAN-Browser, dan krijg ik de melding dat Lia deamon "not running" is??
Is er iemand die weet wat ik vergeet / over het hoofd zie etc?
Ik ben een beginner wat linux betreft, maar het lijkt mij dat duizenden mensen dit gewoon hebben werken en dat ik waarschijnlijk iets verkeert doe.
nog wat extra info:
- ik ben ingelogd an root
- ldap/kerberos service staat uit
- netwerk bestaat uit w2k / w3k DC's
- via google / search kwam ik niet verder
Als er extra info benodigd is dan hoor ik het graag, dan post ik het gelijk
Alvast bedankt
Ik heb de smb-client via yast ingesteld:
hij ziet ons netwerk in de existing workgroups- en die heb ik dus ook gekozen.
na acceptatie geeft de smb-client aan dat we GEEN lid zijn van de werkgroep en of dit moet gebeuren. Als ik dit bevestig joint hij de workgroup en lijkt alles ok. Echter als ik de handelingen herhaal vindt hij NOG dat ik geen lid ben van de workgroup...
Lisa gedraaid via Control center en alles netjes in laten vullen en gecontroleerd.
Als ik nu het local netwerk wil browsen via het icoontje op het bureaublad, komt suse met de vraag voor een naam en password waarbij de server en share leeg zijn ??
Deze Cancel ik, en ik type de naam van een server in op ons netwerk. bv smb://server1
hij vindt de server, vraagt om authenticatie -die ik geef- en ik zie alle shares.
Klik ik echter op een (willekeurige) share dan vraagt hij elke keer weer
Als ik in de netwerk browser op het netwerk icoontje links klik, dan open suse een navigation panel met daarin de netwerken. Daar staat echter alleen een regel ftp-sites en web-sites dus niet een LAN of mjin workgroup of id... ??
Als ik in hetzelfde nav panel op het (sterretje) service icoontje links klik, en vervolgens op LAN-Browser, dan krijg ik de melding dat Lia deamon "not running" is??
Is er iemand die weet wat ik vergeet / over het hoofd zie etc?
Ik ben een beginner wat linux betreft, maar het lijkt mij dat duizenden mensen dit gewoon hebben werken en dat ik waarschijnlijk iets verkeert doe.
nog wat extra info:
- ik ben ingelogd an root
- ldap/kerberos service staat uit
- netwerk bestaat uit w2k / w3k DC's
- via google / search kwam ik niet verder
Als er extra info benodigd is dan hoor ik het graag, dan post ik het gelijk
Alvast bedankt