Toon posts:

[XP-SP2] Explorer herstart bij right-click, ctrl+C,...*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik SP2 heb geinstalleerd herstart de explorer elke keer ik rechts-klik op een bestand, ctrl+c, shift+delete doe. Dat probleem zat blijkbaar ook in de RC2 maar heeft er iemand een oplossing voor want die is nergens te vinden. Wat wel opvalt is dat bij zware HD-load da ni gebeurt. Iemand?

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 18:27

Hmail

Doet ook maar wat.

Is SP2 te verwijderen? Ik heb het zelf namelijk nog niet geinstalleerd :)
Anders zou je eens kunnen proberen het te verwijderen en opnieuw te installeren, misschien dat er tijdens de installatie iets fout is gegaan.

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Titeledit zodat het OS in de titel staat, zie ook Windows Operating Systems - Policy :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al eens gezocht op GoT? Er zijn een aantal programma's die zich installeren als 'shell extentie' (dus in je rechtsclick menu stonden) die wel eens problemen hiermee veroorzaakten (bv. Acdsee, PhotoShop, e.d.).

Heb je al eens geprobeerd die te deinstalleren? :)

Verwijderd

Dat probleem heb ik ook gehad. Ik had toen Windows XP met SP2 RC1 draaien waarna ik er SP2 RC2 direct overheen heb geinstalleerd.

Wat ik gedaan heb? heel SP2 uninstalled om vervolgens SP2 RC2 over een 'kale' WinXP te zetten. En dat werkte prima.

Ik kon de uninstall van SP2 ook niet meer vinden in de 'add/remove programs' maar die staat ook gewoon in een mapje:

C:\WINDOWS\$NtServicePackUninstall$\spuninst

dat mapje staat het uninstall bestandje in voor het geval die er niet meer tussenstaat en je hem nodig hebt :)