[XP] Geen dns server traag bij het inloggen*

Pagina: 1
Acties:

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-04 15:01

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
Eigenlijk sinds ik een NT5 (Win2k3) server heb, heb ik problemen met inloggen op het NT domain.

Nu heb ik al via de search gezocht en gevonden dat de locale DNS naar de server moet verwijzen.

Dit is echter hier niet een oplossing wegens het feit dat er geen internet op de server mag.

Het volledige netwerk (6 computers, 1 server) staan aangesloten op een 100mbit HUB en via de HUB gaat 1 kabel voor de router, we runnen op adsl, en op elk werkstation staat win xp prof. geinstalleerd.

ook het opzoeken van bestanden op andere pc's via het netwerk is traag tot zeer traag.

Het hele netwerk is 100mbit, alle workstations zijn van dezelfde configuratie.

Wabbawabbawabbawabba

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Waarom kan je de primaire DNS niet naar de server laten wijzen? Dat er geen internet op mag lijkt me niet relevant hier - je kan toch gewoon DNS draaien, ook zonder internet?

Probeer dit eens:
Slow boot on network

Sometimes when connected to a LAN the boot time can take a few minutes. Load times shouldn't be anywhere near that! Signs of this include the system seemingly freezes after logging in, your desktop showing up but for some reason you just can't click on anything or run things for a minute or two. This can be traced back to mrxsmb.dll by using bootvis.exe. This can of course be a number of other things but most of the time it's your file and printer sharing.

1. Right click on Network Places --> Properties
2. Right click on your Ethernet Adapter connection --> properties
3. Un-check "File and Printer Sharing for Microsoft Networks" --> OK
4. reboot
5. If you need file or printer sharing, repeat the above, re-check the box and re-boot again.

Simply uninstalling and reinstalling your file and printer sharing will fix this up. Another case of funky MS syndrome. AKA keep BigCheeze Employed bug.
[Bron]

Bloed, zweet & koffie

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:44
Het is best simpel, een AD gaat niet goed werken zonder juiste dns op je server. Dat je server geen internet heeft is ook geen req. voor de dns, zoals je mischien wel weet je kun je prima een forwarder instellen in je dns kijk hiervoor in de howto's in wos. De forwarder laat je dan verwijzen naar je router (externe dns server) en bij je clients stel je de server in als dns server.

Daarna kun je gewoon internetten op je clients, is je server nog steeds niet verbonden met het internet en loggen je clients weer snel in.

Ik heb ook even de topic title aangepast, zodat het iets beter opvalt

[ Voor 8% gewijzigd door leon1e op 20-08-2004 08:29 ]

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
Ik ga me er zo even in verdiepen, moet wel lukken denk ik.....maar dns forwarden vanaf server :S dat snap ik nog niet helemaal, ff de howto doorlezen zo...

Thnx voor de info iig :D

Wabbawabbawabbawabba

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
Probleem is opgelost dankzij de howto, nooit geweten dat forwarding kon zonder internet verbinding op de server te krijgen!

Hartelijk dank voor de hulp...

topic mag van mijn part op slot :)

Wabbawabbawabbawabba

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 11:16

mutsje

Certified Prutser

KatirZan schreef op 20 augustus 2004 @ 11:26:
Probleem is opgelost dankzij de howto, nooit geweten dat forwarding kon zonder internet verbinding op de server te krijgen!

Hartelijk dank voor de hulp...

topic mag van mijn part op slot :)
Forwarding is gewoon erg simpel alles wat de server niet kan resolven schopt die naar een andere bron die het voor de server resolved.
Pagina: 1