Ik ben vorige week van WinME zonder problemen overgegaan naar XP. Alles werkt perfect, zelfs sneller, maar Fifa2004 wil maar niet lekker lopen.
Na het starten van Fifa2004 gaat de gameplay heel soepel. Maar na enkele minuten gaat het spel stotteren. Het beeld wordt heel erg schokkerig. Het lijkt wel alsof Fifa (of XP) volloopt.
Ik heb alles gedaan wat hier en op andere forums wordt aangeraden:
- De laatste drivers installeren voor mijn grafische kaart en DirectX.
- V-sync (grafische kaart) uitschakelen: geen merkbare invloed.
- Harwareversnelling geluidskaart uitzetten: heeft er niks mee te maken.
- De laagste resolutie en 16-bit kleuren selecteren in het spel zelf: wel enig resultaat, maar toch stotteren na enkele minuten.
- Alle overbodige programma's uitschakelen (o.a. Norton): weinig of geen effect.
- Controleren op virussen en spyware: alles okee.
- Enzovoort.
Bij de installatie van hetzelfde spel (Fifa2004) vanaf dezelfde CD werkte het prima op dezelfde PC in WinME. Nu, in XP, krijg ik het niet voor elkaar. Terwijl ik er nog eens 256 Mb RAM bij heb geprikt. Ik weet dat een P3-1Ghz processor vrij weinig is voor XP, maar het spel draaide voorheen als een zonnetje.
Ik heb trouwens ook een Geforce FX 5500-kaart geprobeerd, maar dat maakte mijn systeem alleen nog maar langzamer, vreemd genoeg.
Mijn specs:
- WinXP op P3-1Ghz
- 768 Mb RAM
- NVidia Geforce 2 MX/MX 400 64 Mb
- Harddisc Maxtor 5T030H3
- SoundBlaster Live! Value
Het rare is dat Fifa2004 de eerste minuten perfect werkt, bijna op elke denkbare instelling, maar dat het daarna helemaal lijkt volgelopen. Alsof het badputje vol met haren zit. Graag jullie hulp.
Na het starten van Fifa2004 gaat de gameplay heel soepel. Maar na enkele minuten gaat het spel stotteren. Het beeld wordt heel erg schokkerig. Het lijkt wel alsof Fifa (of XP) volloopt.
Ik heb alles gedaan wat hier en op andere forums wordt aangeraden:
- De laatste drivers installeren voor mijn grafische kaart en DirectX.
- V-sync (grafische kaart) uitschakelen: geen merkbare invloed.
- Harwareversnelling geluidskaart uitzetten: heeft er niks mee te maken.
- De laagste resolutie en 16-bit kleuren selecteren in het spel zelf: wel enig resultaat, maar toch stotteren na enkele minuten.
- Alle overbodige programma's uitschakelen (o.a. Norton): weinig of geen effect.
- Controleren op virussen en spyware: alles okee.
- Enzovoort.
Bij de installatie van hetzelfde spel (Fifa2004) vanaf dezelfde CD werkte het prima op dezelfde PC in WinME. Nu, in XP, krijg ik het niet voor elkaar. Terwijl ik er nog eens 256 Mb RAM bij heb geprikt. Ik weet dat een P3-1Ghz processor vrij weinig is voor XP, maar het spel draaide voorheen als een zonnetje.
Ik heb trouwens ook een Geforce FX 5500-kaart geprobeerd, maar dat maakte mijn systeem alleen nog maar langzamer, vreemd genoeg.
Mijn specs:
- WinXP op P3-1Ghz
- 768 Mb RAM
- NVidia Geforce 2 MX/MX 400 64 Mb
- Harddisc Maxtor 5T030H3
- SoundBlaster Live! Value
Het rare is dat Fifa2004 de eerste minuten perfect werkt, bijna op elke denkbare instelling, maar dat het daarna helemaal lijkt volgelopen. Alsof het badputje vol met haren zit. Graag jullie hulp.