Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2024
kheb nu een cheape Sweex muis gekocht voor 2.5€ + 0.5€ Recupel 8)7
Maar het is een balletjes muis Dus nogal onvriendelijk voor de pols en niet echt optimaal om veel mee te werken.
Ik wil een andere muis en ben aan het twijfelen tussen:

Microsoft Intellimouse Explorer Mouse
http://www.microsoft.com/...oductdetails.aspx?pid=003

Logitec MX 310
http://www.logitech.com/i...countryid=22&languageid=1

Ff de pros en cons op een rijtje zetten

Microsoft Intellimouse Explorer Mouse:
+ 5 knoppen + scrollwiel dat kan tilten
+ goedkoper (prijs +/- 30€)

- naar het schijnt niet altijd even acuraat ze "flipt" volgens hetgeen ik heb gehoord af en toe.

MX 310:
+ super acuraat
+ 5 knoppen

- de zijdelingse knoppen zijn niet erg handig geplaatst (hetzelfde geld voor de knop onder het scroll wiel)

Bovendien vroeg ik me af hoe lang de muisdraad +/- is van deze muizen vermits ik nu zelf de draad van de sweex muis met wat solderen heb verlengt tot 2m.

Nu is mijn vraag:
Wat is jullie ervaring/mening over deze 2 muizen?
Hebben jullie nog andere muizen die aan te bevelen zijn in de prijsklasse tot max 40€ (liever +/- 30€)?

"If it works, don't fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik zou zeker de MX310 nemen. Dat is echt meer een muis om mee te gamen en ligt perfect in de hand. Echter, een muis uitzoeken doe ja naar voorkeuren. Dit is ook mijn mening :).

Verder kan je gewoon een verlengkabel voor je muis kopen, je hoeft niets te solderen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Over het algemeen hoor ik meer positieve geluiden over de MX310 dan over MS muizen. Ik zelf wil de MX510 gaan kopen als ik mijn nieuwe pctje krijg. Accuraat, goed gevormd, aardig design... Perfecte gamemuis. De MX310 is het kleine broertje van deze muis, dus iets minder uitgebreid, maar kwa budget ook weer wat mooier natuurlijk. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2024
Vinden jullie niet dat de extra muisknoppen wat vreemd geplaatst zijn?
Bobje schreef op 20 augustus 2004 @ 03:16:
Verder kan je gewoon een verlengkabel voor je muis kopen, je hoeft niets te solderen hoor.
Ja idd voor de toekomstige muis zal ik een verlengkabel kopen maar het is wat dom om voor de sweex muis (2.5€) een verlengkabel van makkelijk 4€ te gaan kopen hé :p

[ Voor 73% gewijzigd door deleenheir op 20-08-2004 03:28 ]

"If it works, don't fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

deleenheir schreef op 20 augustus 2004 @ 03:27:
Vinden jullie niet dat de extra muisknoppen wat vreemd geplaatst zijn?
Alles went. :)

Hier trouwens een review van de MX510. De indeling van de 510 en 310 zijn kwa knoppen hetzelfde geloof ik.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:35
Ik zou een van bijde kiezen.
Ik heb sinds 2 weken een mx 510, een rode uit amerika, aangezien mijn pa daar was, en deze bevalt me meer dan prima.
Deze muis zul je vast wel kunnen kopen voor onder de 40 euro, dat is als je geen verzendkosten hebt.
pricewatch: Logitech MX510 Optical Mouse Rood (USB)
die knoppen zitten hier perfect geplaatst en hij is zeer nauwkeurig.
Voorheen lag ik te stoeien met een intelli explorer wireless optical, maar deze lag te flippen en hij zoop batteryen. Ik vond het nix.
Ga gewoon voor een mx 510, dan kun je een tijdje vooruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik blijf over het algemeen de vorm van MS muizen een stuk fijner dan die van Logitech muizen, maarja dat is een kwestie van smaak. Iig zweer ik nog steeds bij mijn eerste generatie Explorer :) Heerlijk gewoon zoals die in je hand ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

Bigs schreef op 20 augustus 2004 @ 04:09:
Ik blijf over het algemeen de vorm van MS muizen een stuk fijner dan die van Logitech muizen, maarja dat is een kwestie van smaak. Iig zweer ik nog steeds bij mijn eerste generatie Explorer :) Heerlijk gewoon zoals die in je hand ligt.
Hier ben ik het dus helemaal mee eens :)
Ik heb ook een eerste generatie explorer. Aan de buitenkant zijn alle letters/logo's verdwenen door slijtage maar hij muist nog steeds zo lekker als de eerste dag dat ik hem ging gebruiken. Heel accuraat, 5 instelbare knoppen die ik ook daadwerkelijk allemaal instel en hij ligt echt lekker in de hand. Als deze ooit komt te overlijden heb ik dezelfde muis zonder staartje nog als backup. Zo tevreden ben ik er mee. Maar over smaak valt natuurlijk niet te twisten ;)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik gebruik al een tijd een Logitech muis, mar ik ben niet zo te spreken over de software: Soms wordt alle muisversnelling in een keer uitgeschakeld en is hij nauwelijks meer voort te bewegen. Ook heeft het heel lang geduurd voordat het muiswieletje goed werkte in IE, maar dat is eindelijk opgelost.

Mijn volgende muis is dan ook zeker een MS exemplaar.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:51

pjvandesande

GC.Collect(head);

Die microsoft muis is lekker licht, heerlijk om te game vind ik persoonlijk. Ook doe ik veel preciesie werk achter de PC, ik vind de Microsoft muis hier meer dan geschikt voor. Omdat deze zo ligt ik kus je zeer accuraat je muis op een bepaalde positie brengen.

En dat verspringen had ik alleen met me Logitecht MouseMan Dual Optical.
Pagina: 1