Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

GPRS op PC/laptop met Vodafone en Nokia 6239

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ga volgende week dus op vakantie, en het zou op zich wel leuk zijn om vluchting het inet op te kunnen komen in de states met de laptop en de nokia.

Probleen alleen is dat als ik inbel op *99***1# bij Vodafone ik een "PPP Link Terminated" melding krijg.

Ik kan het overigens mis hebben, maar je hoeft je toch verder nergens aan te melden voor GPRS bij Vodafone?

Wat doe ik fout?

PS.
Zowel getest via Bluetooth als IR verbinding

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 03:08 ]

Verwijderd

ik heb zo'n gprs kaart van vodafone geinstalleerd bij mijn baas, en hij moest wel degelijk aangemeld worden bij vodafone.

standaarlogin van vodafone die ik doorkreeg waren vodafone/vodafone en als inbelnr zijn eigen mobiele nr.

Moet zeggen dat ik het niet echt super vind werken, want de helft van de keren ziet die hele laptop die kaart niet meer, moet ik hem er weer opnieuw uit en in doen :/

succes verder

Verwijderd

Topicstarter
M'n telefoon heeft zelf GPRS, dus een Connect Card lijkt imo een beetje overbodig.

Wat ik zo hier en daar heb gezien moet als telefoonnr. *99# oid worden ingevoerd.
Weet iemand wat ik als login/pass moet invoeren, ik had m'n Live! login daar maar ingevoerd...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 11:48:
M'n telefoon heeft zelf GPRS, dus een Connect Card lijkt imo een beetje overbodig.

Wat ik zo hier en daar heb gezien moet als telefoonnr. *99# oid worden ingevoerd.
Weet iemand wat ik als login/pass moet invoeren, ik had m'n Live! login daar maar ingevoerd...
ik zeg niet dat je zo'n kaart moet kopen, ik vertel alleen hoe ik ingelogd heb op het gprs netwerk...
op vodafone.nl staat trouwens precies hoe het werkt.

"Je telefoon als modem
Om mobiel te internetten met je laptop of PDA, moet je telefoon geschikt zijn om als modem te fungeren. Afhankelijk van de mogelijkheden van je mobiele telefoon en je laptop of PDA kun je een verbinding maken tussen de telefoon en de laptop of PDA via infrarood, bluetooth-TM of een datakabel. Ga voor meer informatie naar een van de Vodafone City Points"

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 12:01 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 08:59

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

In je windows modem eigenschappen, tabblad advanced kun je de volgende initialisatie string eens proberen.
code:
1
at+cgdcont=1,”IP”,”internet”;+cgqmin=1;+cgqreq=1

Komt van KPN, maar verhielp deze foutmelding ook bij mijn Orange world toegang (laptop via bt dongle naar bt nokia)

Verwijderd

Topicstarter
Krijg de pleures, het werkt :)

Heb hier op m'n werk ff een IRDA ding gepakt om nog even verder te testen, het bleek em alleen in de login te zitten wat vodafone/vodafone moest zijn.

Ini string deed er verder niet toe.

Bedankt voor de tips _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1