Toon posts:

Configureren mailserver

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer al tijden ( wekenlang ) info te zoeken over hoe je een mailserver opzet onder linux.
Nu is er wel genoeg informatie... Alleen niet over het configureren van MTA's.

Ik wil dus:
* een server die de mail doorstuurt naar de SMTP van mn ISP (Chello in mijn geval) ... en dat dan met exim,postfix of qmail.
* een pop3/imap server die de mail dus weer ophaalt
* een spamfilter zoals SpamAssasin
* en een mailscanner ( Amavis?? )

Overal lees ik dus berichten over exim...
maar het instellen van exim daar wordt nooit 'compleet' over gesproken.

Heeft iemand bruikbare links ?
Of kan iemand me uitleggen hoe ik dat zo voor elkaar krijg? Zonder een open relay te worden???

Greetz & thanx

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Voor exim kan je eens kijken op www.exim.org. Staat een uitstekende handleiding op de site.

Het doorsturen van uitgaande e-mail naar een andere server wordt doorgaans een 'smarthost' genoemd. (faq over routing)

In de tars van Amavis en Spamassassin is een bestand te vinden dat uitlegd hoe het met verschillende mta's (waaronder exim) geinstalleerd dient te worden.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02 15:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > NOS

Tijd voor een nieuwe sig..

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Ik weet niet welke distro je gebruikt maar onder debian als je het instaleert dan vraagt hij een paar dingen en dan ben je klaar. Andere distro's zijn toch niet veel anders? Je instaleert het, edit de goed gedocumenteerde config file en klaar is klara?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gewoon een kwestie van het eximconfig-script een keer runnen en gaan met de banaan. Vergeet niet dat exim alleen een mta is, en dus geen imap/pop3 doet, daarvoor zul je een ander programma moeten zoeken, om je mail op te halen zul je iets van fetchmail moeten hebben.
Maar al die dingen zijn bij mijn weten uitstekend gedocumenteerd, ik zie namelijk nergens iets excotisch in je setup, succes!

Dit topic is gesloten.