[FC2] Installeren ATi Drivers

Pagina: 1
Acties:

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik ben eindelijk overgestapt van Windows naar Linux, en zit natuurlijk met de beginnersproblemen. Ik wilde graag de ATi driver installeren voor mijn PC, zodat ik er wat performance uit kan halen.

Ik heb net Fedora Core 2 Final geinstalleerd, met kernel "2.6.5-1.358 #1 Sat May 8 09:04:50 EDT 2004 i686 athlon i386 GNU/Linux"

Ook heb ik de ATi drivers gedownload. Nu ik ze wil installeren zoals het op hun webpagina staat, krijg ik het volgende foutmelding:
*** WARNING ***
Tailored kernel module for fglrx not present in your system.
You must go to /lib/modules/fglrx/build_mod subdir
and execute './make.sh' to build a fully customed kernel module.
Afterwards go to /lib/modules/fglrx and run './make_install.sh'
in order to install the module into your kernel's module repository.
(see readme.txt for more details.)
Ok, hij kan het dus niet vinden. Dan ga ik mooi naar /lib/modules/fglrx/build_mod en doe wat daar staat. Maar dan krijg ik:
ATI module generator V 2.0
==========================
initializing...
Error:
XFree86 drm includes at /lib/modules/2.6.5-1.358/build/include/../drivers/char/drm do not fit this driver.
This driver is designed to only work with X4.1.0 or higher.
You can match this by getting Linux kernel 2.4.8 or higher.
??
Op de ATi website staat dat ik de Linux Kernel source moet hebben in /usr/src/linux, dat heb ik al gedaan (met link), maar nog steeds wil die niks. Weet iemand die het al eens gedaan heeft hoe het moet?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:20
Moet je bij Fedora Core 2 nog aparte ATI drivers installeren?

Ik heb het deze week zelf geprobeerd, al veel distributies getest (Mandrake 9.1, SuSE 9.1 Pro etc) en Fedora Core 2 is de eerste waarbij ik bij de monitor instellingen meteen kan aangeven dat ik een ATI 9600 PRO heb waarna na een restart mijn monitor op 1600x1200 draait. In andere distributeis kreeg ik die resolutie niet werkend!

Ik heb het 3d gedeelte nog niet getest, dus wellicht is het alleen daar voor nodig. Maar via de instellingen (weet zo ff de menu-optie niet) kun je al je ATI kaart aangeven.

Verwijderd

Je hebt idd de drivers nodig om OpenGL werkend te krijgen. Een tijdje terug zat ik met hetzelfde probleem. Wat geeft "fglrxinfo" voor output? Heb je "fglrxconfig" ook gedraaid?

Trouwens, welke versie van de drivers heb je gedownload?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 09:52 ]

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-02 11:04

stefklep

((Stefklepje))

Welke Xfree versie draai je ? Want daar lijkt het probleem te zitten.

This driver is designed to only work with X4.1.0 or higher. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door stefklep op 20-08-2004 10:31 ]

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 09:51:
Je hebt idd de drivers nodig om OpenGL werkend te krijgen. Een tijdje terug zat ik met hetzelfde probleem. Wat geeft "fglrxinfo" voor output? Heb je "fglrxconfig" ook gedraaid?

Trouwens, welke versie van de drivers heb je gedownload?
Ik heb http://www2.ati.com/drive...lrx-4.3.0-3.11.1.i386.rpm gedownload. Ik draai gewoon wat er met Fedora Core2 geinstalleerd werd, X.org. Ik heb het aan iemand gevraagd en toen gehoord dat de 4.3.0 gewoon moet werken aangezien X.org compatibel is met XFree.
De installatie zeurt dat ie de kernel module niet kan vinden, en dat OpenGL niet zal werken.

De kaart is trouwens goed herkend, en ook goede resolutie, daar niet van. Maar ik wil graag wel OpenGL en tv-out werkend hebben.

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:20
Ik ga het vanavond maar eens proberen dan. Heb al wat docu gezocht en kwam dit tegen, misschien heb je er wat aan:

http://www.fedoraforum.or...read.php?s=&threadid=2894

En als je 3d werkt probeer dit dan eens, heb het zelf al een paar keer zien werken, is echt mooi: http://desk3d.sf.net

Ben benieuwd of je het voor elkaar krijgt, laat anders maar ff weten als het gelukt is.
Mijn volgende kaart wordt trouwens toch mooi een nvidia. Al dat gepruts om het werkend te krijgen heb ik genoeg van...

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ah dat klinkt mooi :). Ik zal het gelijk proberen als ik thuis kom.
Hoop dat niks foutgaat want met mijn beperkte linux knowledge wordt het nog wel leuk om alles weer in orde te krijgen :'(

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Gelukkig heb ik een goede link gevonden en ging het installeren als een zonnetje :D

http://www.fedorafaq.org/#radeon

Dit was alles. _/-\o_

Pagina: 1