Toon posts:

Flashen GeForce FX5200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals zovelen heb ik dikke elende met mijn FX5200, op de meest ongelukkige momenten besluit die klotenkaart om over te schakelen op TVOut zodat mijn monitor op standby gaat en ik mijn computer kan resetten (en weer al mijn werk kwijt)

Is het mogelijk om die kaart te flashen met een geupdate versie zodat dit probleem verholpen wordt? Ik heb hier en daar wel iets gevonden over het flashen maar ik neem aan dat ik niet willekeurig welke file erin kan zetten...

Heb ook geen andere kaart (anders had deze al lang in de kliko gelegen) dus random files proberen is geen optie.

Wie het weet mag het zeggen....

Verwijderd

Het is ooit al iemand gelukt om hem te flashen naar een ultra kaart maar dat werk meestal alleen maar bij fx 5200'en die in dell pc's zitten. ZElf heb ik het met mijn asus v9520TD 128BIT ook geprobeert maar ik kreeg allemaal vage verticale strepen dus heb ik maar blindelings teruggeflasht.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:37

w0w

Heb je de maker al ge-emailt naar een nieuwere bios versie :?

Verwijderd

Je moet in de nvidia drivers voor de resolutie die je gebruikt de freq. overriden... doe bijvoorbeeld 85 hz bij een goede monitor of 60 hz bij een slechte monitor... Er is een uitzondering, bv met tv tool wil je primairy monitor nog wel is op 56 hz springen dat kan ook een probleem geven...

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik een tool gebruik om de resolutie/frequentie te veranderen dan heb ik nog veel meer elende. Dan stopt hij er om de 10 minuten mee.

Wanneer er zoveel mensen zijn met problemen met dit soort videokaart neem ik toch aan dat er een patch/flash/update voor zou komen. Wanneer ik zoek op google ben ik niet de enigste met dit probleem.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:37

w0w

w0w schreef op 20 augustus 2004 @ 01:01:
Heb je de maker al ge-emailt naar een nieuwere bios versie :?
offtopic:
En ja, het was de bedoeling om mezelf te quoten ;)

Verwijderd

Ik heb ook een FX5200, en ik denk dat ik hetzelfde probleem heb. Ik weet niet zeker of de kaart op tv-out springt, maar m'n monitor gaat in ieder geval op standby.

Ik heb ook al gedacht aan een BIOS flash, maar heb het nog niet gedaan. Ik heb momenteel namelijk ook geen tweede videokaart.

Er is een programma waarmee je een BIOS in je RAM kan flashen. Je kaart wordt daarmee dus niet definitief geflashed. Ideaal om een andere bios te testen. Het heet VGA BIOS, en je kan het op deze site vinden http://whitebunny.demon.nl/hardware/chipset_nvidia.html.

Op dezelfde site zijn trouwens ook veel BIOS versies voor de FX5200 te vinden. Ik ben nu versie 4.34.20.42 met VGA BIOS aan het testen. Die BIOS komt van een Asus kaart, maar lijkt op het eerste gezicht goed te werken op mijn Aopen kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, daar hebben we wat aan :) Meer dan aan het support team van Aopen...

Tot 3 maal toe het zelfde mailtje gekregen met de vraag welke versie van de driver ik gebruik. Uitgelegd welke driver ik heb gebruikt (allemaal) en gevraagd of er een bios update is...
Krijg ik een mailtje met de vraag welke driver ik gebruik (Ja, heb ik net verteld sukkel), nog maar een keer doorgeven en weer vragen welke bios update er is.
Drie maal raden wat het antwoord was... "Welke driver gebruikt u?"

Ja, Hallo! Ben ik nou dom ofzo? Dat heb ik net 2 keer gezegd. Barst daar maar, ik zoek mijn heil wel op Tweakers :)

Zou je die Bios in Ram kunnen testen en de resultaten op Tweakers kunnen zetten? Ik zal die tool ook eens downloaden en de verschillende bios versies proberen, er moet toch een tussen zitten die werkt zou je zeggen.

Ik zal de resultaten ook posten zodat we van elkaar weten welke versies er werken. Dit ook voor alle andere mensen die zo'n rotkaart hebben.

Kleine edit:
Dit weekend ben ik niet thuis, kan ook geen bios testen.
Maandag begin ik met testen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 14:39 ]

Verwijderd

Als voorlopige oplossing/verbetering heb ik trouwens de Omega 1.5672 drivers geinstalleerd. Met deze drivers speelt het probleem veel minder vaak op dan wanneer ik officiële nVidia drivers gebruik.

Met nieuwere nVidia drivers lijkt het probleem juist erger te worden. Versie 61.77 was helemaal een ramp. 44.03 was nog het beste, maar de Omega drivers zijn nog beter.

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai nu al een paar dagen (sinds maandag) met de orginele drivers die ik bij de kaart kreeg. Zolang ik ze niet update naar een nieuwere versie lijkt het goed te gaan.

Net een email gekregen van de makers van de videokaart. Volgens hen is het niet mogelijk dat de kaart "spontaan" overschakeld naar TVOut mode... Zitten wij hier nu met z'n allen te liegen of....

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Ik heb een fx5200LE van Jaton, Heb er nog nooit geen problemen mee gehad. ik draai met omega drivers, en heb hem overklokt van 250mhz GPU naar 300 en geheugen draait op 400mhz. Ik vind het eigenlijk nog niet eens zo´n kloten kaart :o

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Pagina: 1