Toon posts:

[XP-SP2] Meerdere Xp versies

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na het meerdere keren windows XP opnieuw installeren zonder de HD te formatten(Reden is dat ik veel dingen op mn HD die ik niet kwijt wou),
krijg ik nu bij het opstarten (voordat hij is windows is) een zwartscherm met keuze's welk OS ik wil opstarten

De keuzes zijn: 3x Windows XP :?

Dit tewijl er maar 1 versie van windows xp opstaat (de 1e werkt alleen)

Als ik de andere opties kies krijg ik een zwart scherm

Behalve dat het opstarten niet zo snel gaat heb ik er niet zo veel problemen mee, maar het is makkelijker zonder, dus mocht iemand weten hoe ik dit weg kan halen dan hoor ik het graag

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

pas de boot.ini aan.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Eigenschappen van "deze computer", kiest voor "geavanceerd" en dan naar "Opstart- en herstelinstellingen". Daar kan je de "lijst met besturingssystemen" ontvinken en krijgt je die keuze niet meer... ;)
code:
1
2
3
4
5
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

[ Voor 51% gewijzigd door Han op 19-08-2004 23:40 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:44
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 23:35:
Na het meerdere keren windows XP opnieuw installeren zonder de HD te formatten(Reden is dat ik veel dingen op mn HD die ik niet kwijt wou),
krijg ik nu bij het opstarten (voordat hij is windows is) een zwartscherm met keuze's welk OS ik wil opstarten

De keuzes zijn: 3x Windows XP :?

Dit tewijl er maar 1 versie van windows xp opstaat (de 1e werkt alleen)

Als ik de andere opties kies krijg ik een zwart scherm

Behalve dat het opstarten niet zo snel gaat heb ik er niet zo veel problemen mee, maar het is makkelijker zonder, dus mocht iemand weten hoe ik dit weg kan halen dan hoor ik het graag
Dit kun je veranderen in je boot.ini op de root van je opstartpartitie. Of bij je computer eigenschappen onder het tabblad geavanceerd > opstart en herstelinstellingen.

[ Voor 53% gewijzigd door leon1e op 19-08-2004 23:58 ]

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 18:50

Tux

In C:\boot.ini kan je de installaties die niet meer werken uit het bootlijstje halen. Pas echter wel op dat je niet per ongeluk je werkende installatie weggooit, want dan wil Windows helemaal niet meer booten.

En als ik belangrijke bestanden wil bewaren als ik mijn computer herinstalleer, plaats ik die bestanden even ergens anders. Dat is veiliger (want tijdens de installatie kan er toch iets mis gaan met je oude partitie), en je hebt minder rotzooi op je systeem.

[edit]
spuit11 dus :+

[ Voor 3% gewijzigd door Tux op 19-08-2004 23:40 ]

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:44
Dit had je ook prima kunnen vinden in de search: http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart ik ga dit topic dus ook sluiten.

Verder is het handig om deze FAQ even door te lezen voordat je een volgend topic opent.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.