Toon posts:

Nieuwe hardisk niet te formatteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen . Ik heb het volgende probleem . Van de week een derde harde schijf in mijn kast gehangen deze verbonden via een pci ide controller . Gaat allemaal goed nu alleen nog ff formatter naar standaard schijf met een nfts indeeling en daar gaat het fout hij formatteerd tot ca 70 % en gaat dan niet verder (geen foutmelding) , formatteren annuleren , schijf werkt wel gewoon .
Snel formatteren doet ie wel gewoon. Formatteren als een dynamische schijf doet ie ook gewoon.

Maxblast van Maxtor (in windows) geinstalleerd en uitgevoerd alles goed en niets aan de hand.

Mijn vraag is nu dan ook werkt het formatteren van windows niet goed op mijn schijf en/of is die schijf niet te vertrouwen?

Mijn spec's zijn Windows Xp pro, Athlon2600+ , de schijf die ik wil formatten is een 200 Gb Maxtor 8 mb.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:47

AzzKickah

06-CENSORED

Formatteer je die schijf in Windows?

offtopic:
Zou je je post even kunnen editten, en dan wat leestekens erin? NOFI !!

• caipirinha
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Kan je bios/moederbord een 200 GB disk aan ?
Heb hier een pc die maar tot 160 GB gaat.
Even checken op de site van de leverancier van je moederbord.

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-02 12:42
Heb je 1 grote partitie van 200Gb? probeer just 4 the sake of test eens 2 van 100Gb, lukt dat wel?
caipirinha schreef op 19 augustus 2004 @ 23:07:
Kan je bios/moederbord een 200 GB disk aan ?
Heb hier een pc die maar tot 160 GB gaat.
Even checken op de site van de leverancier van je moederbord.
dan had hij hem volgens mij niet eens mogen herkennen. Of hij formateert wel 100%, maar is er maar 160Gb te gebruiken.

[ Voor 67% gewijzigd door its_Muppet op 19-08-2004 23:09 ]

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Verwijderd

Topicstarter
Formatteer in windows , in computer beheer . Lijkt me wel dat mijn bios hem ziet want kan er gewoon bestanden heen schrijven en de grote klopt ook.

• its_Muppet
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 23:08:
Formatteer in windows , in computer beheer . Lijkt me wel dat mijn bios hem ziet want kan er gewoon bestanden heen schrijven en de grote klopt ook.
Dan is het probleem toch opgelost?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar is het wel te vertrouwen??????????

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 23:11:
Huh nu snap ik je even niet meer... :? Is je schijf nu geformatteerd als 200GB?? Zo ja, wat zou er dan niet te vertrouwen zijn? :?

Of zou die schijf bij zichzelf denken van: haaa >:) ik hou hem mooi even voor de gek!

[ Voor 14% gewijzigd door AzzKickah op 19-08-2004 23:12 ]

• its_Muppet
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 23:11:
Als je het zeker wilt weten, lijkt me inderdaad onderverdelen in minimaal 2 partities

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 17:08

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

mischien wordt de scshijf niet goed herkend in de bios, en geeft verkeerde waardes door aan windows (200 x 70% = 140) groote harddisks boven de 137 GB worden niet goed herkend door oude bios-sen --> upgrade bios om probleem te verhelpen

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Verwijderd

Topicstarter
Het formatteren gestopt op ca 70 % omdat ie niet verder liep stond al een dag aan . Daarna schijf gewoon toegangkelijk maar dit lijkt me niet echt de manier hoe het moet.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Zet de autodetectie in de BIOS eens uit en laat Windows de schijf vinden, formatteer em daarna.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 23:14:
Het formatteren gestopt op ca 70 % omdat ie niet verder liep stond al een dag aan . Daarna schijf gewoon toegangkelijk maar dit lijkt me niet echt de manier hoe het moet.
Ja en hoeveel GB is die nou geformatteerd dan????? HALLO!!!

Verwijderd

Topicstarter
189 gb is beschikbaar. De schijf zit op een ide controller die hem detecteert tijdens het opstarten.

• its_Muppet
189 x 1024 = 193536

Afronding 200Gb? ik weet niet precies of dit zo werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt allemaal te kloppen maar raar dat windows formatteren niet goed werkt.
Tenminste niet de normale wijze .
Snel formatteren en dynamisch werken wel goed . ???????

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:51
Moet je voor een losse pci ide controller geen drivers installeren?

En van 200 Gb blijven nog maar iets van 185 echt GB's over.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Af en toe vraag ik me af of mensen op deze forum nog wel lezen
kan je mobo het wel aan doe dit is in de bios
mensen hij gebruikt een IDE controller
die heeft zn eigen interne bios
als je zegt hij herkent 189 gig kan mischien kloppen maar is wel erg veel
je kan proberen van de site van maxtor de CD versie van maxblast 3 te downloaden
op die manier weet je zeker dat je dan geen last hebt van windows
anders zou ik is kijkken of de software mischien geupdate moet worden of de bios/firmware van je IDE kaartje
wat voor IDE kaartje is het trouwens ?

[ Voor 4% gewijzigd door HADES2001 op 19-08-2004 23:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is een ITE IT8212 ATA Raid Controller . Van de firma Intergrated Technolegy express.

Maxblast doet het wel gewoon goed . Ook gewoon in windows . Alleen het langzaam windows formatteren werkt niet , zal wel aan windows liggen.
Vertouw het alleen niet zo dus moet het wel zeker weten.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 23:58 ]

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Gewoon even die schijf aan je secondairy ide poort hangen en hem daarop formatteren.Of aan nog een andere ide poort, daarna kun je hem aan die pci kaart hangen.
Just my 2 cents..

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:12
its_Muppet schreef op 19 augustus 2004 @ 23:24:
189 x 1024 = 193536

Afronding 200Gb? ik weet niet precies of dit zo werkt.
Bijna goed:

200GB is volgens de fabrikanten 200x1000x1000x1000 bytes --> Deze moet je inderdaad weer delen door 1024x1024x1024.

Dan houd je inderdaad 186GB over.

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-10-2025

bstard

---------------

lol! Sorry hoor, maar dit soort flauwekul threads zijn de bedoeling hier, en als ik dan een ander soort thread open wordt ie op slot gegooid en moet ik maar naar kh-xs ofgodmagweten wat 't is?

* bstard streept weer een forum van z'n lijstje af

p.s. respect voor de poster hier, absoluut niet mijn bedoeling jou te dissen ofzo, maar moest dit ff kwijt. OK, ik buk nu maar, en wacht op de trap van BalusC..

[ Voor 11% gewijzigd door bstard op 20-08-2004 12:57 ]

Blub

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt nu , Nieuwe schijf aan secundaire ide gehangen , nu wel een 100 % format , schijf weer aan ide kaart gehangen en nu hier ook een 100% format.

Vreemd maar iedereen bedankt , greetz
Pagina: 1