Shuttle(xpc) SK41G de S/PDIF uit werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bokkoman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-07 19:03
Goeienavond,
Ik heb een barebone shuttle(xpc) SK41G. Nu zit ik met een klein probleempje.

Er zit een SPDIF-out op. Maar op een één of andere manier gaat hij niet aan. Dus weet iemand hier een oplossing voor? Ook kan ik nergens de drivers vinden voor deze barebone.

Als ik bij het geluid kijk zie ik als type "Avance AC'97" staan. In de geluidskaart menu staat S/PDIF-Uit, met opties -uit, -Alleen Digitaal, -Digitaal en Analoog. Ik heb alle opties geprobeerd maar er gaat ook bij geen van alle optie een (rood)lampje branden bij de uitgang (aan de voorkant).

bedankt voor jullie hulp.

ps. ik wis niet of dit het goede gedeelte was van het forum om dit onderwerp te plaatsen.

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:28
Je kunt hem het beste even alleen op alleen digitaal zeten in het geluidskaart menu.
Daarna moet je in het afspelend programmma (bijv windvd of bsplayer) ook nog even digital out of AC3 out aanvinken. Verder moet je natuurlijk de kaart via de digitale uitgang aangesloten hebben op een apparaat of luidsprekers die digitaal signaal kunnen verwerken.

• Bokkoman
Dit allen had ik geprobeerd, sorry dat ik het niet had vermeld. Ik heb een Creative Surround set 5700D. Deze kan optisch, coaxiaal en nog iets decoden.
Naar de aansluiting in de kast heb ik ook gekeken. Omdat het een barebone is, is het vrij moeilijk te zien. Ik zie wel een kabel net achter de uitgang zitten, maar ik weet niet of die daarvan is.

Weet iemand hier iets over, of weet iemand een online manual voor deze barebone, of weet precies hoe je dit oplost?

bedankt.

Verwijderd

>Titelchange :)

Verwijderd

Het rode lampje staat op mijn shuttle altijd aan, in ieder geval direct na het inschakelen al, nog voordat windows is geboot. Ik heb mijn shuttle gemod zodat de spdif aan de achterkant zit in plaats van de voorkant (vond ik handiger) en zag dat deze met een los kabeltje wordt aangestuurd vanaf het mainboard. Zit je kabeltje en alle stekkers goed vast? Het is erg eenvoudig om zo'n stekkertje half los te trekken bij het inbouwen van een kaart of harddisk ofzo...

• Bokkoman
Het vervelende is, ik ben de handleiding kwijt. Ik weet niet precies welke kabel welke is.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik heb niet echt het idee dat je er veel moeite voor hebt gedaan. Je hoeft niet perse te weten welke kabel van de spdif is. Als er 1 los hangt in de kast kan je je conclusies al trekken. Als er niks los hangt kan je ze allemaal voorzichtig langsgaan en kijken of ze er recht op zitten.

Over je handleiding. Je hebt wel dit forum gevonden maar niet de site van Shuttle? Internet is een soort verzameling van handleidingen.

Zelf heb ik de spdif van m'n sn41g2 ook achterop gezet. Met een kabeltje van een ander moederbord zodat er ook spdif in bij zit. Ik vind het raar dat shuttle voorop een spdif uitgang doet. Ik heb die altijd in gebruik dus die kabel zit dan maar lelijk in de weg.

Dit is je manual, pagina 14 van de pdf (pag 11 van je manual) (en bijv winzip en acrobat reader) moet je hebben:
ftp://ftp.shuttle.com/Manuals/en/fx41/fx41en.zip

(hij zit dus links naast de pci kaart)

Zitten nou alle kabels goed vast dan zou ik het gokken op een driver probleem, al zou je het lampje gewoon moeten zien bij het opstarten. Het kan nooit kwaad de nieuwste drivers voor je systeem te zoeken.

Succes!

[ Voor 11% gewijzigd door Pixal op 21-08-2004 01:03 ]

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

Heb ook een Sk41G,
in je audio menu icoon ding, van je drivers zit een optie 'SPDIF on' staat die aan?

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 08:41

Willem2

Ω is futile

Ik gebruik deze drivers op mijn SK41G icm Windows XP Pro

meuktracker: Realtek AC'97 A3.62

Zodra windows geboot is, doet spdif het.
Nooit aan de instellingen voor hoeven zitten...

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Bokkoman
itsgreen schreef op 21 augustus 2004 @ 09:53:
Heb ook een Sk41G,
in je audio menu icoon ding, van je drivers zit een optie 'SPDIF on' staat die aan?
Welke drivers gebruik jij dan, ik zie die optie nergens staan (of ik kijk er overheen, misschien kan je de tabblad vertellen).

bedankt voor jullie raad, ik zal ze allemaal ff uitvoeren. Spoedig horen jullie van me.

[ Voor 67% gewijzigd door Bokkoman op 22-08-2004 12:09 ]

• Bokkoman
Probleem opgelost. Je kunt het topic sluiten.

[ Voor 89% gewijzigd door Bokkoman op 27-08-2004 14:25 ]

Pagina: 1