Toon posts:

HP Photosmart 735 kapot ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, lekker wezen casemodden. Wou ik een paar mooie foto's maken, alles ging nog goed. Kon alleen de foto's niet goed focussen, ach laat ik dan maar een flimpje maken. Ineens krijg ik op m'n lcd schermpje een wit scherm, en schiet m'n cam uit, terwijl de lens nog open is. Ik dacht dit is niet goed.

Toen heb ik dus mijn cam weer aangezet, de lens gaat weer in, en komt weer uit. Alleen toen kreeg ik de errorcode E104, en vlak daarna schoot m'n cam uit. Mmm, vage shit. Dus ik m'n SD kaartje eruit halen, en nog eens proberen. Dit had ook geen baat. Andere batterijen erin hielp ook niet.

Dus ik ff naar de site van hp gesurft, gezocht op die errorcode, maar kon niets vinden. Dus heb ik gezocht hoe je de cam moest resetten, ik heb de instructies opgevolgt, maar nog geen succes. Dus heb ik hp gemaild, maar daar heb ik nog geen reactie van terug.

Ik heb ook nog met google gezocht, maar daar vind ik ook niet echt sites met antwoorden op mijn probleem.

Heeft iemand deze error gehad, of weet iemand hoe je dit probleem kunt verhelpen ? ( anders bel ik morgen wel naar hp toe )

edit:

Ik heb wat gevonden erover, maar nog niets duidelijks.

De 1 spreekt over een kapotte lens motor ( maar de lens gaat nog wel in en uit ). En dan de ander spreekt over buggy software ( dat hebben ze dan gehoord via hp ).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 23:30 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Inderdaad, ik heb meerdere problemen gelezen (via Google dus) waarbij de camera error e104 aangeeft.
Camera met lens op tafel laten liggen, camera plotseling aan, lens kan niet volledig uitschuiven *code e104*
Camera valt op het strand, vermoedelijk zand tussen lensmechanisme, *code e104*

Ik denk dat je het beste je garantie kunt claimen en hem naar HP sturen, maar als je dit leest:
http://www.google.nl/sear...p+camera+error+E104&hl=nl
12-07-2004 Elmeg01: Nu is mijn 4e camera defect (E104), deze wordt niet meer omgeruild door HP (HP telt vanaf de aankoopnota). Deze camera was slechts 4 maanden oud, een vervangend exemplaar kost 202 euro. 4 Defecte camera's in anderhalf jaar.
Nooit meer een HP camera! (een jaar of meer in bezit)
Hm, dit gaat er dus om dat ie al zn 4e camera heeft en dat de eerste te lang geleden is gekocht om nu nog garantie te claimen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Mjah zoiets was ik al bang voor. Alleen dat het zovaak gebeurd, en ik heb hem niet laten vallen in zand, of hem op de lens gelegt. Heel vaag allemaal.
in less then a year (3700 Pictures taken) Error e104 also a buggy old software version in my camera according to HP = Hewlett Packard (lens problem)
Mmm, hier zeggen ze dat het door buggy software komt waardoor je een lens probleem krijgt. :|

Verwijderd

Dark Blue schreef op 20 augustus 2004 @ 00:40:
Ik denk dat je het beste je garantie kunt claimen en hem naar HP sturen, (...)

Hm, dit gaat er dus om dat ie al zn 4e camera heeft en dat de eerste te lang geleden is gekocht om nu nog garantie te claimen.
Ik denk niet dat HP in eerst instantie het aanspreekpunt is, maar de verkoper (tenzij rechtstreeks bij HP is gekocht).
Anderhalf jaar is veel te kort als levensduur voor een digicam.

Ook kun je ondertussen stellen dat 4 camera's in anderhalf jaar wel voldoende aantoont dat de leverancier niet in staat is gebleken de camera te repareren (door vervanging in dit geval). Dit is reden genoeg om de de koop ongedaan te maken. Je kunt met inlevering van de camera dan het geld terugkrijgen, waarbij het redelijk is dat de verkoper een vergoeding vraagt voor het gebruik gedurende die anderhalf jaar (minus de periode dat je je camera eventueel kwijt was voor reparatie, etc.). Gezien het feit dat velen 5 jaar verlengde garantie verkopen voor digitale camera's lijkt me een levensduur van 6 jaar niet overdreven. 75% van de aanschafprijs terug is dus redelijk.

Probleem is echter of de verkoper dit slikt voor zoete koek. Is de verkoper aangesloten bij een brancheorganisatie met een geschillencommissie, dan kun je je daartoe wenden. Anders is de gang naar de rechter het enige dat overblijft...

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, alleen dat mijn hp helemaal niets meer doet.

Contact met HP opgenomen, en de reparatie zou 204 euro kosten, een nieuwe 730 momenteel aan 200 euro.

Een vriend van mij heeft de cam nagekeken en vindt er ook niets stuk aan, dus ik kan hem wegwerpen.

Leuk na 1.5 jaar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 21:02:
Contact met HP opgenomen,
(...)
Leuk na 1.5 jaar.
Waarom contact met HP opgenomen? Is de verkoper failliet ofzo? De verkoper is het eerste aanspreekpunt en hij dient de garantie te verzorgen.
De verkoper dient uit te maken of hij 'm laat repareren (en door wie) of dat hij een nieuwe camera (desnoods ander model) verstrekt.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 11:41:
[...]

Waarom contact met HP opgenomen? Is de verkoper failliet ofzo? De verkoper is het eerste aanspreekpunt en hij dient de garantie te verzorgen.
De verkoper dient uit te maken of hij 'm laat repareren (en door wie) of dat hij een nieuwe camera (desnoods ander model) verstrekt.
Dat is niet helemaal waar, winkelgarantie is doorgaans een jaar. Daarna mag een winkel je doorverwijzen naar HP of geld vragen voor het werk dat ze voor je doen. Aan de andere kant zou je in dit geval wel op coulance van de winkel moeten mogen rekenen. Zij bereiken via hun leverancier bij HP vaak ook sneller en beter resultaat dan een individuele consument.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

breinonline schreef op 22 september 2004 @ 12:24:
Dat is niet helemaal waar, winkelgarantie is doorgaans een jaar.
Helaas voor de winkel, sinds de invoering van het nieuw burgelijk wetboek (NBW) is het consumentenrecht een stuk verbeterd.
Een product moet voldoen aan de eisen die men redelijkerwijs aan het product zou mogen stellen (of die bij verkoop expliciet zijn overeengekomen). De levensduur van het apparaat is daar onderdeel van; je mag immers verwachten dat een apparaat een bepaalde tijd meegaat. Door branche-organisaties, consumentenorganisaties en jurisprudentie is de levensduur van veel soorten apparaten vastgelegd. Nu is de verwachte levensduur ook afhankelijk van de kwaliteit, dus merk en prijs spelen ook mee.
Ik denk dat het voor iedereen wel duidelijk is dat een digitale camera van HP toch wel langer dan een jaar of zelf anderhalf jaar (zoals in dit geval) mag en moet meegaan. Gezien het feit dat veel dozenschuivers je een verlengde garantieverzekering aanbieden tot in totaal vijf jaar, lijkt me dat een aardige maatstaf.
Als je lid bent van de consumentenbond (of iemand kent die dat is), dan kun je daar even opvragen wat de maatstaf voor de levensduur van digicams is.
Ook gevolgschade (verzendkosten en dergelijke!) zijn voor rekening van de verkoper. Ook is de verkoper gehouden aan de beloftes die gedaan worden in folders van de fabrikant.

Wel mag de verkoper in het geval de reparatie de verwachte levensduur verlengt een deel van kosten in rekening brengen aan de consument.

Mocht de verkoper niet in staat blijken de camera (binnen redelijke termijn) te vervangen of te repareren, dan kun je de koop alsnog ontbinden. Je moet dan het aankoopbedrag terug krijgen, minus een vergoeding voor de periode waarin het artikel is gebruikt.
Daarna mag een winkel je doorverwijzen naar HP of geld vragen voor het werk dat ze voor je doen. Aan de andere kant zou je in dit geval wel op coulance van de winkel moeten mogen rekenen. Zij bereiken via hun leverancier bij HP vaak ook sneller en beter resultaat dan een individuele consument.
Nadat de wettelijke garantie is verstreken moet je inderdaad zelf opdraaien voor de kosten. Mocht een fabrikant je extreem lange garantie bieden of is de verkoper niet aanspreekbaar, dan kun je binnen de termijn van de fabrieksgarantie bij de fabrikant terecht.

Overigens is er een verschil tussen recht hebben en recht krijgen. Veel winkels vinden dat het NBW voor hun niet geldt. In zo'n geval helpt het soms om in een drukke winkel je probleem en je rechten luid en duidelijk uiteen te zetten. Bij sommige winkels kun je terecht bij een geschillencommissie van de branche-organisatie en als laatste kun je nog naar een rechter stappen.

Het moge duidelijk zijn dat de hoeveelheid ergernis, frustratie, kosten en tijd die dit kost groot zijn. Het aanschaffen van zo'n verlengde-garantieverzekering is iets dat soms het overwegen waard is, met name bij de duurdere artikelen (dan is het relatief goedkoop). Je bent dan vijf jaar lang van alle gezeur gevrijwaard.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 21:46
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 11:41:
Dat is wettelijk gezien het geval. Maar lang niet altijd interessant om als klant te doen.
Digicams zijn hi-tech apparaten. In winkels is niet de kennis en/of de apparatuur aanwezig om de camera te testen, laat staan te repareren. Elke winkel zal dus de camera innemen en opsturen naar HP.
Nu is HP één van de fabrikanten die een helpdesk heeft die ook bereikbaar is voor de eindconsument. En aangezien je als consument dezelfde mogelijkheden bij HP hebt als de winkel, is het voor jezelf veel interessanter om zelf contact op te nemen met HP. Je kan dan namelijk na een half uurtje help-desken zèlf je camera opsturen (soms zelfs op kosten van HP) en die zal dan voor je repareren/vervangen en de camera naar je terug sturen.
Dan ben je niet afhankelijk van de goodwill van de winkel en ook niet afhankelijk van wanneer de winkel tijd en zin heeft om jouw camera op te sturen.

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
Hier is de website van Kieskeurig met uitgebreide gebruikers-ervaringen over het toestel.

http://www.kieskeurig.nl/...072F4C1256CFE00313438.htm

De meningen zijn een beetje verdeeld wat betreft de kwaliteit van de camera.

Zelf heb ik nu ook ruim 1 jaar dit toestel en tot op heden nog niet 1 klein probleempje gehad. Dit terwijl ik hem toch echt regelmatig gebruik.

Ik moet wel zeggen dat ik mijn camera van een nieuwere firmware voorzien heb die een probleem met het "lens positioning problem" zou oplossen.
Ik merk geen verschil met de oude firmware, maar volgens mij brengt HP niets voor niets een nieuwere firmware uit, dus heb ik die toch maar erop gezet.

Deze firmware is hier te vinden : http://h10025.www1.hp.com...cc=us&lc=en&dlc=en&os=228

Ik hoop dat je wat met deze informatie kunt en wens je succes met het omruilen van de camera.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Pagina: 1