Gegroet aan allen die willen bijdragen tot het oplossen van mijn probleem alsook de rest.
Voila, jullie weten al dat er een probleem is. Wat het is zal ik in een kleine schets beschrijven:
Ik heb een klein thuisnetwerk van 3 + 1 pc's. (+1 omdat ik 3 netwerk kabels heb waarvan 1 af en toe gewisseld wordt van pc). Dit netwerk wordt opgebouwd door een SMC 7004 BR (4 poort wired broadband router) gekoppeld aan een printer en een motorola breedband modem van telenet.
2 van de 4 pc's geven een zeer trage internet verbinding / LAN verbinding. Met traag kunnen we interpreteren: 1uur plus om een bestand van 40 mg te transporteren over de kabels en internet download snelheden van bytes per seconden ipv kilobytes.
Wat ik reeds heb gedaan:
- Computers formateren [Zonder succes]
- Nieuwe netwerk kaart insteken [Zonder succes]
- Laatste drivers voor de hardware downloaden [Zonder succes]
- Kabels van poorten verwisselt [Zonder succes]
- Kabels van computers verwisselt [Zonder succes]
- Firmware van de router downgraden (stond op de laatste nieuwe) [Zonder succes]
- Router ressetten [Zonder succes]
- UTM waarden nagekeken en aangepast naar de aanbevolen waarden van de ISP [Zonder succes]
- BIOS geupdate [Zonder succes]
- SMC support opgebelt, die wisten zelfs niet eens dat er een manier was om de firmware van die router te downgraden :rolleyes: [Zonder succes]
- Andere besturingssystemen geïnstalleerd [Zonder succes]
- De plezante uitgehangen [Zonder succes]
Nog enkele weetjes:
- Een bepaald domein pingen geeft voor de helft time-outs. Soms altijd time-outs
- De firewall op het moederbord/lan kaart is ofwel uitgeschakeld ofwel niet aanwezig
- 2 van die 4 computers geven dus WEL goede resultaten. LAN bestanden overdracht van of naar een van de slechte computers gaat altijd even traag.
- 1 van de computers waarvan de verbinding niet snel genoeg gaat was reeds aanwezig toen de router geïnstalleerd werd (februari 2002), die twee goede ook. De 4de computer is dinsdag binnengekomen.
- Ik ben ten einde raad en overweeg om de badkuip te laten vullen en die 4 computers te laten verzuipen
Bedank en hopelijk heb ik niet teveel opgeschreven...
PS:
COMPUTER 1 [SNELLE CONNECTIE]
PII 350 Mhz
COMPUTER 2 [SNELLE CONNECTIE]
AMD 900 Mhz
COMPUTER 3 [OUDE TRAGE CONNECTIE]
PIII 1200 Mhz
COMPUTER 4 [NIEUWE TRAGE CONNECTIE]
AMD Athlon XP 3000+
Asus A7V8X-X
1 gig DDRAM
Voila, jullie weten al dat er een probleem is. Wat het is zal ik in een kleine schets beschrijven:
Ik heb een klein thuisnetwerk van 3 + 1 pc's. (+1 omdat ik 3 netwerk kabels heb waarvan 1 af en toe gewisseld wordt van pc). Dit netwerk wordt opgebouwd door een SMC 7004 BR (4 poort wired broadband router) gekoppeld aan een printer en een motorola breedband modem van telenet.
2 van de 4 pc's geven een zeer trage internet verbinding / LAN verbinding. Met traag kunnen we interpreteren: 1uur plus om een bestand van 40 mg te transporteren over de kabels en internet download snelheden van bytes per seconden ipv kilobytes.
Wat ik reeds heb gedaan:
- Computers formateren [Zonder succes]
- Nieuwe netwerk kaart insteken [Zonder succes]
- Laatste drivers voor de hardware downloaden [Zonder succes]
- Kabels van poorten verwisselt [Zonder succes]
- Kabels van computers verwisselt [Zonder succes]
- Firmware van de router downgraden (stond op de laatste nieuwe) [Zonder succes]
- Router ressetten [Zonder succes]
- UTM waarden nagekeken en aangepast naar de aanbevolen waarden van de ISP [Zonder succes]
- BIOS geupdate [Zonder succes]
- SMC support opgebelt, die wisten zelfs niet eens dat er een manier was om de firmware van die router te downgraden :rolleyes: [Zonder succes]
- Andere besturingssystemen geïnstalleerd [Zonder succes]
- De plezante uitgehangen [Zonder succes]
Nog enkele weetjes:
- Een bepaald domein pingen geeft voor de helft time-outs. Soms altijd time-outs
- De firewall op het moederbord/lan kaart is ofwel uitgeschakeld ofwel niet aanwezig
- 2 van die 4 computers geven dus WEL goede resultaten. LAN bestanden overdracht van of naar een van de slechte computers gaat altijd even traag.
- 1 van de computers waarvan de verbinding niet snel genoeg gaat was reeds aanwezig toen de router geïnstalleerd werd (februari 2002), die twee goede ook. De 4de computer is dinsdag binnengekomen.
- Ik ben ten einde raad en overweeg om de badkuip te laten vullen en die 4 computers te laten verzuipen
Bedank en hopelijk heb ik niet teveel opgeschreven...
PS:
COMPUTER 1 [SNELLE CONNECTIE]
PII 350 Mhz
COMPUTER 2 [SNELLE CONNECTIE]
AMD 900 Mhz
COMPUTER 3 [OUDE TRAGE CONNECTIE]
PIII 1200 Mhz
COMPUTER 4 [NIEUWE TRAGE CONNECTIE]
AMD Athlon XP 3000+
Asus A7V8X-X
1 gig DDRAM