Toon posts:

WLAN gaat steeds aan en uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een WLAN opgezet. Een computer (server) draait op Linux en is ad-hoc verbonden met een andere computer (notebook) die Windows XP draait. Als ik nu op de notebook een connectie probeer te maken met het draadloze netwerk, zegt hij dat hij verbonden is, maar na 5 seconden valt hij weer uit. Dan verbindt hij weer, en valt de verbinding weer weg.

Als ik ipconfig /renew doet zegt hij soms dat het adres al op het netwerk bestaat, dat de netwerkadapter daarom uitgeschakeld wordt om het opnieuw te proberen. Het lijkt me sterk dat het adres al bestaat: server heeft vast IP adres 192.168.3.1 en runt een DHCP server die adressen tussen 192.168.3.32 en .64 weggeeft.

Wat is er aan de hand? Hoe los ik dit op?

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 21:04
gebruik je de software voor je laptop voor je wlan van microsoft of van de wlan zelf

Dus voor de duidelijk gebruik je windows xp om je wireless te laten connecten of bijvoorbeeld de intel,3com,sitecom of usr software?

[ Voor 45% gewijzigd door InfoTracer op 19-08-2004 22:33 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

als je "dmesg" uitvoert op de linux machine, zie je dan geen errors? (Bijvoorbeeld errors over het niet kunnen schrijven van TX descriptors) ?

Verwijderd

Topicstarter
Net kreeg ik een kernel-panic! Dus ik heb mijn computer opnieuw opgestart en de netwerkkaart opnieuw ingesteld, en nu blijft hij wel een verbinding houden. :? Het werkt nog niet, maar dat lijkt aan DNS te liggen.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 23:05 . Reden: Stomme MSN smilies. ]

Verwijderd

Topicstarter
En nu gaat hij weer uit en aan de hele tijd. Ik snap er niks van.

• paultje1966
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 19:44

paultje1966

feel the force

Kan het niet aan je draadloze verbinding liggen. Bv iemand die op hetzelfde kanaal zit? Of instellingen van je Wlan?

[ Voor 15% gewijzigd door paultje1966 op 20-08-2004 09:50 ]

het nadeel van een draadloos netwerk is dat je zoveel kabels moet trekken

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 15:43

YellowCube

Wait...what?

Bij de instellingen van je draadloze netwerkkaart zit een optie:

enable network access control using IEEE 802.1X
en daaronder iets als "Smartcard" etc.

Zet die eens uit en kijk of dat soelaas biedt.

bij mij was het de oplossing

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Pagina: 1