9700 pro dood aan het gaan?

Pagina: 1
Acties:

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 08:48

amd187

Ondertitel

Topicstarter
Ik zit met de handen in het haar, ik heb er net al een post aan gewaagd in het doom 3 topic, maar het schijnt oppeens verder te gaan dan alleen dat spel.

het zit namelijk zo: vanaf ongeveer een uurtje geleden gaat mijn 9700 pro met elk spel volledig over de zeik. bij doom 3 was het zo dat alle textures na een paar seconde oppeens totaal screwed waren, maar dit schijnt dus ook te gebeuren bij GTA:vice city. bij GTA is het echter alleen dat het spel rete langzaam gaat, qua textures is er een stuk minder aan de hand dan bij doom 3. hier een pic ter verduidelijking van wat er tijdens doom 3 gebeurd. dit gebeurd trouwens ook bij het spelen, dit was namelijk tijdens het benchen (timedemo demo1).

Ik heb geen flauw idee waar het aan zou kunnen liggen, ik heb het koelpasta tussen de vga silencer al vervangen, maar dit hielp niets blijkbaar. ook word de kaart eigenlijk totaal niet warm, als hij een tijd gedraaid heeft en ik raak de achterkant van de core aan, is hij hoogstens handwarm. op de geheugen chips zitten ook memory heatsinkjes, maar deze worden ook vrijwel niet heet.
ik heb catalyst 4.7 drivers vervangen door 4.8, ook dit hielp totaal niet. ik heb mijn geheugen getest met memtest, 0 errors. ik heb mijn geheugen vervangen door een ander merk, geen resultaat. doom 3 opnieuw geinstalleerd (voordat ik er achter kwam dat het bij GTA dus ook was), uiteraard dus ook geen resultaat what so ever.

Mijn systeem ziet er momenteel zo uit:
amdXP 2700+ @ stock snelheid
2x512 MB ram (twinmos pc3200 cl2.5)
A7N8X-Deluxe mobo
Club3D 9700 Pro (met dus een vga silencer en geheugen heatsinkjes)

Ik heb alles op standaard snelheid draaien, dit al meer als een jaar.
de VGA silencer zit er nu een paar maanden op, evenals de heatsinkjes van het geheugen.
voor de rest draaid alles in windows normaal, het zijn dus de 3d games die oppeens helemaal niet meer willen.

is de kaart dood (aan het gaan)? heeft een format van de hdd zin denken jullie?
wat zie ik nog over het hoofd?

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-08 17:44
hmm...lastig...het hoeft niet aan je vidkrt te liggen, check je molex stekkertje is, zit die er nog (goed) in? of misschien begint je PSU 'aftezwakken'.

heb je die vidkrt al geprobeert in een andere pc? of een andere vidkrt in deze pc?

• amd187

amd187

Ondertitel

Topicstarter
Dr Pro schreef op 19 augustus 2004 @ 21:56:
hmm...lastig...het hoeft niet aan je vidkrt te liggen, check je molex stekkertje is, zit die er nog (goed) in? of misschien begint je PSU 'aftezwakken'.

heb je die vidkrt al geprobeert in een andere pc? of een andere vidkrt in deze pc?
molex stekker zit goed, PSU is paar maanden oud (Thermaltake Purepower 560 Watt) in een andere pc heb ik de kaart geporbeerd maar daarmee wil de pc niet verder dan aangeven hoeveel ram er in de pc zit (power probleem denk ik, zit 300 watt voeding in)

ik zet er even een andere voeding in, moment :+

edit 2: voor ik de boel totaal ga verbouwen ga ik even een systeem herstel doen...

[ Voor 14% gewijzigd door amd187 op 19-08-2004 22:03 ]

• Dr Pro
dat is ook een goed idee, aan jouw eigen voeding zal het niet liggen, en 300W is ruimschoots voldoende. dit klinkt misschien heel stom, maar zit je kaart er wel goed in? :o

offtopic:
ik heb zelf een 250w gehad met een 9800pro en een geclockte 1700+ @2,2 en ram ook geclockt (veel volts), vandaar dat ik weet dan 300w ruim voldoende moet zijn

• amd187

amd187

Ondertitel

Topicstarter
kaart zit er uiteraard goed in :+ (al meerdere malen er uit en in gedaan)
voor zover ik heb kunnen testen doet doom 3 het nu met een herstel punt van 2 dagen terug gewoon weer als vanouds 8)7
even GTA nog testen, ben zo terug :z

EDIT: hoe is dit ffs mogelijk??? alles schijnt nu gewoon weer te draaien zoals het hoort :r :X :? 8)7 |:(
echt, zo iets raars heb ik nog nooit mee gemaakt hoor. het is dus blijkbaar in de laatste 2 dagen een stukje software of instelling veranderd die m'n 3d performance totaal onderuit trapt :(
en zover ik weet heb ik totaal nix lopen veranderen, zover ik weet was het spontaan tijdens doom 3 gebeurd 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door amd187 op 19-08-2004 22:23 ]

• Dr Pro
:| ??? heb je laatste 2 dagen dan software geinstalled?? :? dit is heel vreemd, maar zoals ik uit je laatste post lees, doet alles het weer??

LMAO :+ , vraag me echt af, wat het dan was....

• amd187

amd187

Ondertitel

Topicstarter
Ik heb de laatste 2 dagen eigenlijk alleen maar m'n pc opgeruimd... 5 spellen ofzo uninstalled, hdd's gedefragged en... hmmz, vandaag meedio installed. mischien dat dat het was. eens kijken als ik het weer install wat ie dan doet... ik ga echt zoeken naar de oorzaak, ik vind dit echt te vreemd voor woorden.

edit: hmmz, systeem herstel heeft dat install bestand ook weg gegooid 8)7 ff zoeken of ik het nog ergens kan "vinden"

[ Voor 19% gewijzigd door amd187 op 19-08-2004 22:37 ]

• Dr Pro
OF...misschien heb je met die spellen (perongeluk) een stukje van DX (voor zover dat kan :? ) mee-ge-un-installed. als je er achter bent gekomen, post het aub, ik ben nu ook errug benieuwd :D

• amd187

amd187

Ondertitel

Topicstarter
uiteraard post ik het meteen :)
ben nu weer ff alles aan het uninstalleen enz, eens kijken of er iets mis gaat oid.

• Dr Pro
ok, dan lees ik het wel weer

*bookmarked*

• amd187

amd187

Ondertitel

Topicstarter
mja, na weer een paar spellen uninstalled te hebben was het weer raak... systeem herstel gedaan en hij deed het weer. vervolgens 4.7 verwijderd, 4.8 installed alles in orde. reboot, alles weer fucked. ik ga es even formateren :)

• Dr Pro
lol, dan zal het idd wel een stukje software zijn die je mee-delete, tijdens het deleten van 1 van die spellen....welke spellen zijn het eigenlijk?? O-)

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 14:55

geforce666

a.k.a Jan (nl)

kan het niet iets van een virus zijn ofzo (klinkt beetje afgezaagd maar je weet maar nooit) of SpyWare ofzo :?

• amd187

amd187

Ondertitel

Topicstarter
goed punt van die spyware, maar ook dat had ik ondertussen al geprobeerd. de spellen waren onder andere asterix en obelix XXL (ofzo), medal of honor, serious sam second encounter, ragnarok (MMORPG) en manhunt.
virus sluit ik uit, draait sinds begin van XP installatie een virus scanner mee (norton 2003).
ik ben momenteel aant back-uppeh, zometeen een format, dus tot zo :)

Verwijderd

format je pc en doe windows er opnieuw op en nieuwe video en directx drivers er op

ik heb zelf een 9700 pro ( van hercules ) en die doet het nog prima die houd het nog goed bij

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Dit is een zeer bekend probleem ;)

De pro's draaien op de max van de chip.
Ikzelf had het met die van mij ook.

3 maanden buiten de garantie, begon met onder 3d gamen te crashen en daarna onder 2 zelfs als het warm was.
Wat later zelfs resulteerde in niet meer posten.

Bellen naar leverancier, dure kaart blablabla net uit garantie en doodgaan. Kan niet enzo.
Hun bellen met club3d(waar dus de kaart van was) en die wilde hem terugnemen.
Na 6 weken wachten was er geen geschikte ruilkandidaat voor mij omdat hij echt kapot was. Dus hebben ze hem vervangen door een 9800pro.

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 21:00
alhoowel hij eerst wel gedaan heeft, mag ik je vragen welke bios je gebruikt, denk niet dat het daarmee te maken heeft, maar toch de mogelijkheid even uitsluiten

edit: ik bedoelde van het bios :)

[ Voor 11% gewijzigd door coller op 22-08-2004 01:56 ]

• amd187

amd187

Ondertitel

Topicstarter
@ LeonVanHamond: daar was ik al mee bezig? beetje loze post ;)

@ bwiep: wat heeft dat met dit probleem te maken dan? ik heb al eerder aangegeven dat hij het wel goed doet als ik het systeem herstelde naar 2 dagen terug... na de format gister heb ik tot nu toe nog geen problemen gehad. en hij is volledig overkilled gekoeld zoals in m'n eerste post staat, zonder ooit een overklok gedaan te hebben op dat ding. lijkt me dus niet dat ie dan moeite heeft om op z'n "max" van de chip te draaien zoals je het zelf zegt :)

@coller: het bios van het mobo of van de kaart? de kaart is nooit upgedate of wat dan ook iig, het mobo zou ik even moeten kijken. die heb ik in ieder geval niet recent nog een update gegeven.
Pagina: 1