[XP-SP1] Kan niet installeren omdat atapi.sys in gebruik is

Pagina: 1
Acties:

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-04 08:39
Ik heb vorige week mijn PC geformatteerd en besloot Service Pack 2 te installeren, echter na het installeren van SP2 draaide m'n PC trager dan ooit tevoren, in Device manager kwam ineens een ding te staan waar ik software voor moest zoeken en niet kon vind(had ik nooit met XP-SP1) het was voor mij dus alles behalve een succes dus besloot ik terug te gaan naar SP1 , omdat dat altijd zo goed werkte.

Ik kreeg SP2 niet op een normale manier ge-uninstalled dus gooide ik er gewoon weer een format overheen. Ik doe de windows updates en check eerst Service Pack 1, die wil ik installeren maar op een gegeven moment krijg ik ineens een error

The file c:\windows\system32\drivers\atapi.sys is open or in use by another application. Close all other applications and then click Retry.

Echter heb ik geen andere programmas aanstaan, ik gooi mn virus scanner uit, ik gooi zonealarm uit, MSN, u name it. maar klikken op retry doesn't solve it.

Ik heb deze error alleen nog nooit gehad.....ik zal nog even mijn system specs neerpleuren.

Athlon XP1800+
Elsa gladiac 920 Geforce 3
MSI K7T Turbo Raid moederbord
512 MB SDRAM
Windows XP Pro
Nieuwste Via 4 in 1's
DirectX 9.0C
nieuwste Nvidia dets
Cd writer van Liteon
Dvd drive van Liteon
Maxtor 80GB HDD.

• Han
  • Niet online

Han

Google, zoeken naar:
c:\windows\system32\drivers\atapi.sys is open or in use by another application

Succes :)

[ Voor 6% gewijzigd door Han op 19-08-2004 21:55 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• devilsnight
Ben ik ook een lul he, was er gewoon niet opgekomen om google even te raadplegen, jesus..dan kan je er toch echt zowat ALLES vinden dan. Next time zal ik eerst even wat meer 'googlen' voordat ik een thread maak. Ik ga eens rustig kijken :D

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ook al is het wellicht nu opgelost, even een titeledit zodat het makkelijker te vinden is met de search :)

XP-SP1 installeert niet. --> [XP-SP1] Kan niet installeren omdat atapi.sys in gebruik is

• devilsnight
Nee nog niet, op een van die sites stond een tip dat je naar run>CMD intypen> en dan endlocal atapi.sys, en dan moest het probleem verholpen zijn,maar nee hoor :( er kon nog iets dit probleem veroorzaken en dat was als je Daemon Tools gebruikte,maar die gebruik ik niet. Nou ja, even verder kijken dan maar.

Verwijderd

bv alcohol 120 geinstalleerd?

• devilsnight
Yep, die had ik erop staan, nu niet meer. En dat nog hielp niks, dus heb ik in de device manager de CDROM gedisabled. Heb de startup programmas uitgezet via msconfig, reboot gedaan..probeerde de update weer, en nu is ie bezig :D
Pagina: 1