• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:57

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Ik heb nu pas een Nokia 6610i gekocht. En nou leek het me leuk om een datakabel te hebben. Bij mijn vorige telefoon, een Siemens C45, had ik dat ook. Nu zie ik dat ik dan de Nokia DKU-5 moet hebben. En dat blijkt een USB kabel te zijn.

Nou vraag ik me af: wat is in de praktijk het verschil tussen een USB kabel en een serieele kabel. Bij die Siemens had ik een serieele kabel, en dan kon je bv Hyperterminal openen en dan AT commando's inkloppen.

Je bent tenslotte een tweaker of je bent het niet. B) Op die manier ben ik er bv achter gekomen welke providers hier thuis wel en geen goed bereik hebben.

Kan zoiets met een USB kabel ook? Hoe? Met een "virtuele com-poort" ofzo, als zoiets bestaat? :?

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ongeacht de vraag of we hier te maken hebben met een legacy seriele poort of Universal Serial Port (wat dus ook een seriele poort is!), moet de telefoon in kwestie AT-commando's ondersteunen. Als je nieuwe telefoon dat ondersteunt, dan lukt het misschien wel om via USB verbinding te maken (virtuele legacy seriele poort).