[XP] Installatie geeft INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE bsod

Pagina: 1
Acties:

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
Ik probeer op een laptop windows XP te installeren, maar steeds als XP de bestanden voor de setup heeft gekopiert krijg ik steeds hetzelfde blauwe scherm:
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/Van_es11/bs.JPG
Ik heb al gezocht met google en op got maar ik kom steeds uit bij pagina's die zeggen dat het een boot sector virus is. Ik denk dat dit het niet is, want win 98 draait nog steeds op een andere partitie. Iemand een ID wat ik fout doe of er fout zit? Bij voorbaat dank.

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Op de CD van WinXP staat een file waar je alle stopfouten kan opzoeken. Daar staat haarfijn bij wat het inhoudt.

Google kan ook wonderen doen, zoek eens op Stop 0x000007B (aantal nullen klopt niet, doe 't ff op de gok :))

Suc6!

P.S. Dat gedoe met die schijfcontrollers moet je eerst even met een korreltje zout nemen. :)

[ Voor 19% gewijzigd door pelleke op 19-08-2004 21:50 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

0x0000007B is geloof ik INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE en dat kan een aantal redenen hebben - weet je zeker dat de harddisk goed is? :)

• PeterEs
die file kan ik niet vinden:(, met google heb ik al gezocht, dan kom je bij een pagina van micro$oft Microsoft uit met allerlei oorzaken die volgens mij allemaal zijn uitgesloten.

de errorcode is inderdaad INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE, hoe kom ik erachter of de HD goed is? gewoon met scandisk?

waar het misschien mee te maken heeft is dat ik installeer via een externe cd-rom speler die dmv een PCMCIA kaart met de computer is verbonden

Microsoft spel je als Microsoft. Laat die kinderachtige verbasteringen weg aub :)

[ Voor 17% gewijzigd door elevator op 19-08-2004 22:17 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Nee als je goed kijkt,:
chkdsk /f

en kijk dit even goed na:
Windows XP en 2000 BSOD guide

* Outerspace had zondag dit probleem. De enigste manier bij mij was een format.
Maar misschien is een tool van jou hd fabrikant wel handig om te gebruiken:
OM FAQ / Beleid - hddsites

Uh, het lijkt mij niet dat het komt door die externe cd-rom speler. Het ligt denk ik toch aan je HD

[ Voor 15% gewijzigd door Outerspace op 19-08-2004 22:17 ]

Wauw, een sig!

• PeterEs
chkdisk is een tool van win 2000/XP en aangezien ik windows xp niet geinstalleerd krijg...
een format kan ik nog niet doen, omdat ik nog niets geinstalleerd heb..

Ik heb de HD net even in een andere laptop geprobeerd, daarop start de setup wel, dus ik denk toch iets aan de laptop...

ik denk dat ik op de HD uit die laptop maar in een andere stop, windows xp installeer en weer omwissel, de fouten die ik dan krijg dat zie ik dan wel weer.

[ Voor 22% gewijzigd door PeterEs op 19-08-2004 22:49 ]

Verwijderd

BIOS ?

Iets met controleren op een bootvirus kan je enable en disablen.

Om precies te zijn, Boot Sector Virus Protection kan je dus op enable of disable zetten.

Kweet niet of het helpt.

Groet

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 22:55 ]

Verwijderd

En als je dan toch in de BIOS bent, check dan even of er ergens shadow-opties aanstaan.
Daar houdt XP niet zo van en kan ook storen bij de installatie ;)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
titeledit zodat het duidelijker wordt :)

[xp] blauw scherm bij installeren --> [XP] Installatie geeft INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE bsod

Lees wel de hier genoemde MSKB artikelen door omtrent deze error, en laat vooral weten of het lukt :)

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

pelleke schreef op 19 augustus 2004 @ 21:50:
Op de CD van WinXP staat een file waar je alle stopfouten kan opzoeken. Daar staat haarfijn bij wat het inhoudt.

Google kan ook wonderen doen, zoek eens op Stop 0x000007B (aantal nullen klopt niet, doe 't ff op de gok :))

Suc6!

P.S. Dat gedoe met die schijfcontrollers moet je eerst even met een korreltje zout nemen. :)
Mooi niet

ik heb hier een pc staan een met een ABIT BP6 dacht ik (dual celeron mobo) met een ATA66 controller onboard.
wanneer ik W2K of win XP ga installeren moet ik via een diskette de hpt366 drivers inladen tijdens het installatieproces (met F6 aangeven)
Wanneer ik dit niet doe krijg ik exact de zelfde foutmelding als hier

computer voor alle werkzaamheden

Pagina: 1