C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
je kan het beste eik gewoon opsturen als je nog garantie hebt en niet zelf gaan klooien er mee en de kans lopen dat je je garantie verliest
BramBoterham
Dankje wel.
shit... geen orangepoint hier in Dordrecht...
[ Voor 19% gewijzigd door Spockz op 19-08-2004 21:44 ]
En dan laten drogen. Ik geloof dat op de verwarming niet zo'n goed idee is vanwege het kromtrekken en voor de airco leggen wel, vanwege het vochtonttrekkende karakter hiervan.
(Ik heb zelf m'n telefoon nog nooit van m'n bier laten proeven of eens grondig schoonmaakt in de afwasteil.)
Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.
@bleh, ja door afzet misschien. Maarjah, ze kunnen iig tips geven. Maar daar er geen SP hier in Dordt zit wordt dat een beetje lastig. Dan moet ik naar Rotterdam.
Afgezien van dit alles stond hij aan toen hij erin viel. Maar uit toen ik hem eruit haalde, dus ik denk dat het systeem zoiezo gebakken is.
[ Voor 38% gewijzigd door Spockz op 19-08-2004 21:50 ]
Verwijderd
uiteindelijk na een paar dagen toch maar geprobeerd of er nog leven in dat ding zat..niet dus. totdat ik de accu effe aan de oplader deed.....et voila !! hij deed 't weer. En doet 't nu nog steeds zonder problemen......
Doet hij het dan nie dan moet je bij etos even 97 % alcohol halen en daar je print plaat in leggen. (alco bad)
Hier laat je hem een dag en een nacht in liggen daarna 2 dagen laten drogen. Zo doen wij het altijd bij water schade.
Verwijderd
Nu doet hij het nog wel maar ik ben bang dat op termijn alle metalen in het toestel gaan corroderen.Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 22:06:
Mijn 8310 is vorige week op 60 graden gewassen. En heeft minstens 20 minuten in de machine gezeten. Toen ik 'm eruit had gehaald heb ik de telefoon afgespoeld en een paar dagen rechtop laten staan en gewoon laten drogen. Ook mijn telefoon stond aan toen ie in de was ging en uit toen ik 'm uit de machine haalde.
uiteindelijk na een paar dagen toch maar geprobeerd of er nog leven in dat ding zat..niet dus. totdat ik de accu effe aan de oplader deed.....et voila !! hij deed 't weer. En doet 't nu nog steeds zonder problemen......
Ik heb zelf ook eens thee over mijn toestel laten vallen, meteen goed laten drogen en toen deed hij het wel maar een paar weken later niet meer
Verwijderd
Het is voor een winkelier vaak lastig te zien of een foontje nat is geweest maar ik garandeer je dat dat op de werkvloer van alle grote GSM reparateurs in noord- en West Europa wel degelijk te zien is. Als ie nat is is het eigenlijk per definitie én geen garantie én onherstelbare schade, oftewel total-loss. Als je het ding dan hebt opgestuurd krijg je hem terug met tussen de 20 en 60 euro onderzoekskosten afhankelijk van welke shop hem aanbiedt en naar welk repaircenter hij geweest is.
Voor Nokia zijn er in Europa maar een heel klein aantal reparateurs. Orange kennende gaat je GSM dan naar Dynafix. Zoek hier maar eens naar op de GoT search. Al meerdere malen hele boze ex-klanten gezien hier. Ik wil niet zeggen dat Dynafix slecht is ofzo maar... ík zou er mijn GSM niet heen sturen, en ik werk in deze branche.
Ik zou je GSM onder de kraan met lauw water afspoelen en direct met een ventilator (GEEN föhn!!! hitte = bad!) afdrogen. Zolang hij het nog doet, hiep hiep hoera, en zodra hij kapt bijtekenen voor een jaar en een nieuwe GSM hebben. Als je pech hebt kapt ie volgende week, als je geluk hebt houdt ie het nog en jaar uit en krijg je een kersverse GSM.
Als je bij Orange een verzekering afgesloten dan kun je trouwens het ding gewoon claimen. Stupid User Errors zijn gedekt
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 22:17 ]
leidingwater bevat afhankelijk van je regio weinig of veel kalk (hardheid van t water) en dat droogt leuk op.....
Verwijderd
Jullie repareren geen Nokia GSMs dan, althans niet met Nokia licentieThrillseekah schreef op 19 augustus 2004 @ 22:09:
Hier laat je hem een dag en een nacht in liggen daarna 2 dagen laten drogen. Zo doen wij het altijd bij water schade.
Als je de printplaat van een GSM met geintegreerde antenne in alcohol legt, gaat die alcohol dan niet de Hell on Earth zijn voor je het antenneblokje?
Kan die verzekering alsnog afgesloten worden? En zonder die verzekering, krijg ik dan over een paar maanden alsnog een nieuwe dan?
[ Voor 32% gewijzigd door Spockz op 19-08-2004 22:22 ]
Verwijderd
In een scheikunde... oh, sorry.Pic_Art schreef op 19 augustus 2004 @ 22:20:
Enig idee waar ik dat gedesttiliseerd water kan halen? Anders dan in het scheikunde lokaal en ik vraag me af of die me zomaar een bad met water meegeven.
Kan die verzekering alsnog afgesloten worden? En zonder die verzekering, krijg ik dan over een paar maanden alsnog een nieuwe dan?
Je kunt die meuk gewoon open bij een beetje serieuze autoshop geloof ik.
Alcohol kon wel eens een beter idee zijn though, afhankelijk van of dat je antenneblok doodmaakt en of je niet sowieso over 11 maanden gaat bijtekenen voor een nieuwe GSM
Als je een verzekering wilt moet je die afsluiten als je een nieuw toestel koopt. Daar ben je dus reddeloos te laat mee.
Maar als je de Orange helpdesk belt (24/7 te bereiken, dus ook nu nog) dan zeg je gewoon "mijn gsm is dood, ik heb net een nieuw contract, ik wil graga weten of jullie me geen nieuwe kunnen geven als ik mijn contract met 6 maanden wil verlengen" en dan ben je zo met ze op weg.
Als jij wilt bellen met hun netwerk geven ze je zo onderhand elke GSM mee. Geldt voor alle providers.
Thrillseekah: maar, overleeft een antenneblok die alcohol nou of niet? want ik weet heel zeker dat het met water zo is dat je goeie kans maakt op nog een jaar functioneel bellen, terwijl ik van alcohol niet zeker ben. Er zitten nogal wat onderelen op die plaat die niet metaal zijn, daar hoeft er maar 1 tussen te zitten die niet tegen alcohol kan.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 22:27 ]
edit1:met 6 maanden verlengen? Dan zit ik er met 2 en een half jaar mee opgescheept.
edit2: Dat wordt wel een hoop geschroef dan. (zal zo wel een fotoke posten.)
[ Voor 37% gewijzigd door Spockz op 19-08-2004 22:28 ]
Verwijderd
daarna 24 uur laten drogen. niet in de zon ofzo of verwarming!!!
gewoon op de kast
wel alleen maar de print zonder beeldscherm e.d.
alle oxidatie is dan weg en de print is weer helemaal schoon.
als ie het dan nog niet doet kan je het vergeten
niet opniew omspoelen.
het display kan je het beste apart laten drogen niet opnieuw omspoelen ofzo
ik zou die ook gewoon een aantal dagen los laten liggen
je garantie kan je zowiezo vergeten.
op de print is namelijk duidelijk witte aanslag te zien
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 22:29 ]
Verwijderd
Een TWEE jarig abbo? Free20 voor een N6100? Ok, dat is wel heel veel contract voor heel weinig GSM. Ik kreeg met datzelfde abbo een Xbox en een 9210 voor 100 euro...Pic_Art schreef op 19 augustus 2004 @ 22:26:
Het is een 2-jarig contract. En toen de telefoon van mijn vader kapot was (zelfde foon, zelfde abbo alleen dan 30 ipv 20) toen werd hij binnen een week vervangen. Maar dit valt waarschijnlijk onder "stupid misuse"
edit1:met 6 maanden verlengen? Dan zit ik er met 2 en een half jaar mee opgescheept.dat is wel errug lang niet?
edit2: Dat wordt wel een hoop geschroef dan. (zal zo wel een fotoke posten.)
Dus, de garantie-RMA-poging:
Meteen bellen naar helpdesk, kut GSM ding doet het maar half, valt af en toe uit enzovoorts, ik wil een werkende deze is nooit goed geweest, heb al een ker eerder gebeld en werd én niet geholpen én die vent wou z'n naam niet zeggen, afspreken dat je naar een Orange point in Amsterdam komt en in Rotterdam (! idee, Amsterdam weet dat je komt maar in Rotterdam zijn ze onvoorbereid
Hop, gratis GSM.
Dit heb je niet van mij
Als je hem openschroeft kunnen ze dat bij de winkel meestal al zien. Dan is deze poging dus zinloos (kost je een grote bek van de meneer achter de balie, als je geluk hebt). Je moet het toestel er verder van buiten OK uit laten zien, gewoon heel en niet vies en vooral niet soppig.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 22:33 ]
Hmmm, zit wat in natuurlijk. Alleen denk ik dat ik beter morgen kan bellen. Ik denk dat de nacht crew niet zit te wachten op dit soort telefoontjes en ze dan alleen maar geägiteerd raken.Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 22:29:
[...]
Een TWEE jarig abbo? Free20 voor een N6100?
Meteen bellen, kut GSM ding doet het maar half, valt af en toe uit enzovoorts, ik wil een werkende deze is nooit goed geweest, afspreken dat je naar ene Orange point in Amsterdam komt en in Rotterdam vervolgens rotzooi schoppen aan de balie. Binnen een uur heb je ene nieuw toestel. Als ze niet willen kun je ook proberen of ze je en nieuwe geven bij een upgrade naar Free30. Bel je een maand later naar de helpdesk dat je helemaal geen 30 euro per maand belt en graag naar Free20 terug wilt.
Hop, gratis GSM.
Dit heb je niet van mij
Verwijderd
Maakt niet uit. De mensen op die helpdesk lijken wel robots. Ik heb er nog NOOIT één boos gezien op een klant (terwijl ie de klant nog aan de lijn had dan)Pic_Art schreef op 19 augustus 2004 @ 22:32:
[...]
Hmmm, zit wat in natuurlijk. Alleen denk ik dat ik beter morgen kan bellen. Ik denk dat de nacht crew niet zit te wachten op dit soort telefoontjes en ze dan alleen maar geägiteerd raken.
Als je tegen hun een beetje normaal doet, ga je gewoon uit je stekker in de shop. Die supportgast gaat je toch niets toezeggen, hooguit dat je het ding mag komen ruilen. (áls ze dat toezeggen, gelijk op ingaan en naar die shop toe, krijg je 99% van de tijd ONGEZIEN een nieuwe foon mee!)
En ik denk dat ik het eerst maar ga proberen met dat gedistelliseerde water. Als hij dan nog niet werkt ga ik op tour.
[ Voor 55% gewijzigd door Spockz op 19-08-2004 22:42 ]
Verwijderd
Wedden? Stel, je bent student en je zit je helemaal de terng te vervelen tegen 5 euro per uur op een callcenter van één of andere telefoonboer.Pic_Art schreef op 19 augustus 2004 @ 22:38:
Ik bedoel dus dat ze niet zo bereid zijn om me te helpen. En zeker niet op dit tijdstip van de dag.
Ben je dan a) pissed of b) blij als er iemand belt om tegen te praten?
Ik bel altijd na middernacht. Lukt het nu niet bel je morgen nog een keer.
[ Voor 93% gewijzigd door sebastius op 19-08-2004 23:05 ]
Nee dus! Direct helemaal uit elkaar halen en goed drogen om waterschade te voorkomen!Pic_Art schreef op 19 augustus 2004 @ 22:51:
You got mail!
edit: De telefoon heeft net zijn lauw water bad genomen. Ik laat hem nu dagen drogen.
ok, ik heb de frontjes erafgehaalt en de batt. en sim eruitgehaald. Moet ik hem nog verder demonteren?sebastius schreef op 19 augustus 2004 @ 23:06:
[...]
Nee dus! Direct helemaal uit elkaar halen en goed drogen om waterschade te voorkomen!
Hij pakte de 2 blijkbaar niet. Bedoelde dus 2 dagen laten drogen. Maar ik ben blij dat er een reparateur is hier op GoT.
Damn, mijn kleinste schroefendraaien is net te groot. Ik ben bang dat ik de schroef dol draai als ik wat ga proberen.
(ben hem nu aan het droogschudden. Zodat er toch minder water inzit.)
[ Voor 19% gewijzigd door Spockz op 19-08-2004 23:17 ]
Ja ik weet dat het geen nokia is maarja dus niet flamen erop enzo!
Ik had een Ericsson T20s en die heeft een halfuurtje in een vijver gelegen dat vol met de zouten zat tegen algen enzo en ik hoorde dat ding dus afgaan en zag hem daar liggen dus ikke van SHIT.
Maar haal hem uit de vijver en neem op druipt zooitje water uit en bel vrolijk verder zonder hem actief te laten drogen enzo.
Owja lache na 12en effe 0800-0550 (toch) effe bellen van is dit een xxx lijn?? of van dat soort geintjes uithalen als je toch geen zak te doen hebt.
Over dat zeep, zeep bestaat een lange koolstof staart met een geladen kop.
want water is polair en zeep heeft een polair en een a-polair gedeelte dus dankzij zeep worden a-polaire deeltjes omsloten door zeepdeeltjes met de geladen kop richting het water.
Dus er is een hele lichte geleiding mogelijk door zeep.
Maar kan beter bang zijn voor de zouten die standaard in normaal water zitten die kenne voor ergere dingen zorgen.
[ Voor 1% gewijzigd door lasermen op 19-08-2004 23:34 . Reden: was paar dingen vergeten :) ]
Haal morgen maar een torx 6 schroeven draaien en 200ml 97% alcohol.Pic_Art schreef op 19 augustus 2004 @ 23:37:
So much voor koppigheid.![]()
naja, enige wat ik nu kan doen is wachten en morgen ergens een TORX6 schroevendraaier scoren en wat gedest. water.
Haal de print uit de behuizing en gooi hem in een tupperwear bakje met alcohol dat sluit je af en dat laat je 1 a 2 dagen lekker staan.
Dan laat je je print 2 dagen drogen zodat alle alcohol goed verdampt is en kun je hem weer in je gsm proberen.
oja over die verzekering die kun je niet nog eens na een maand gaan afsluiten.
En je kunt de telefoon wel op laten sturen naar nokia maar dan rkijg je hem terug met een reking voor verzend- en onderzoekskosten.
[ Voor 17% gewijzigd door eltinio op 20-08-2004 00:20 ]
Verwijderd
in scheikunde lokalen hebben ze meestal geen gedestileerd water......Pic_Art schreef op 19 augustus 2004 @ 22:20:
Enig idee waar ik dat gedesttiliseerd water kan halen? Anders dan in het scheikunde lokaal en ik vraag me af of die me zomaar een bad met water meegeven.
daar gebruiken ze water dat door ionen wisselaren is gevoerd.. er zijn dus nog wel degelijk ionen in het water aanwezig.. alleen de voorspelbare ionen zijn nog aanwezig... (ik dacht veel natrium) zodat de leraar daar in zijn reacties rekening mee kan houden.....
echt gedestileerd water is veelste duur om middelbare scholieren er elkaar de nek mee nat te laten spuiten
Die Alcohol weet ik wel te krijgen. Maar waal ik een Torx6 schroevendraaier? Waar haal je dat spul? Bij de HandyMan op de hoek?eltinio schreef op 20 augustus 2004 @ 00:09:
[...]
Haal morgen maar een torx 6 schroeven draaien en 200ml 97% alcohol.
Haal de print uit de behuizing en gooi hem in een tupperwear bakje met alcohol dat sluit je af en dat laat je 1 a 2 dagen lekker staan.
Dan laat je je print 2 dagen drogen zodat alle alcohol goed verdampt is en kun je hem weer in je gsm proberen.
edit:
oja over die verzekering die kun je niet nog eens na een maand gaan afsluiten.
En je kunt de telefoon wel op laten sturen naar nokia maar dan rkijg je hem terug met een reking voor verzend- en onderzoekskosten.
Verwijderd
Trouwens, ik heb geen slechte ervaringen met dynafix hoor. Nu 3 keer gebruik van gemaakt en steeds was m'n telefoon binnen 1,5 week weer keurig gemaakt.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik zal er in t vervolg aan denken Canaria dat dit soort dingen hier thuis horen.
Hartelijk dank voor de hulp allemaal!!
Verwijderd
maar gebruik aub alcohol om verdere schade te voorkomen
maar ik ben bang dat je nu je display nog verder hebt gemold door hem nog een lauw bad te geven
zullen wel watervlekken in zitten
kwestie van dagen laten drogen
terwijl ie aanstond. Een week of zo laten drogen
tot op heden werkt ie nog probleemloos