[98] ... geen win32 app / runonce te weinig virt. geheugen

Pagina: 1
Acties:

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-04 16:52
Ik krijg bij een aantal programmas de foutmelding: [adres programma] is geen geldige win32 toepassing.
Ik heb echter gister windows opnieuw erop gezet en geupdate...
Als ik de pc opstart dan opend er ook een dos venster van runonce en dan staat er een foutmelding van dat runonce niet genoeg virtueel geheugen heeft.
Hebbe deze twee dinge wat met elkaar te maken en hoe kan ik dit verhelpen?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Zou je zo vriendelijk willen zijn je topicstart iets gestructureerder, helderder, duidelijker en completer te maken? Probeer uitgebreider te zijn met het omschrijven van je probleem, mensen kunnen je dan beter helpen :)

• -DG-
Bij Internet Explorer, ulimatezip en nog een paar programmas heeft die dat maar ik snap niet wat ik niet duidelijk uitleg... :? de programmas starten trouwens niet als je op ok klik bij die meldingen....

• Han
  • Niet online

Han

Heb je de topics al doorgelezen die in mijn zoekopdracht staan?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• G33rt
-DG- schreef op 19 augustus 2004 @ 21:25:
Bij Internet Explorer, ulimatezip en nog een paar programmas heeft die dat maar ik snap niet wat ik niet duidelijk uitleg... :? de programmas starten trouwens niet als je op ok klik bij die meldingen....
Je topicstart geeft wel voldoende informatie, maar erg prettig leest het niet. Het is in je eigen voordeel om wat returns en komma's te gebruiken (dan is het makkelijker te lezen); die dingen bestaan niet voor niets :)

titeledit:

[win 98] foutmelding ... is geen geldige WIN32 toepassing...

naar

[98] ... geen win32 app / runonce te weinig virt. geheugen

[ Voor 13% gewijzigd door G33rt op 19-08-2004 21:41 ]

• -DG-
G33rt schreef op 19 augustus 2004 @ 21:31:
[...]

Je topicstart geeft wel voldoende informatie, maar erg prettig leest het niet. Het is in je eigen voordeel om wat returns en komma's te gebruiken (dan is het makkelijker te lezen); die dingen bestaan niet voor niets :)
okej dat klopt ;)

• Han
  • Niet online

Han

-DG- schreef op 19 augustus 2004 @ 21:19:
Als ik de pc opstart dan opend er ook een dos venster van runonce en dan staat er een foutmelding van dat runonce niet genoeg virtueel geheugen heeft.
Hebbe deze twee dinge wat met elkaar te maken en hoe kan ik dit verhelpen?
Kijk even (via start, uitvoeren, msconfig, tabblad opstarten) wat er probeert op te straten via run_once :)

• -DG-
Han schreef op 19 augustus 2004 @ 21:34:
[...]

Kijk even (via start, uitvoeren, msconfig, tabblad opstarten) wat er probeert op te straten via run_once :)
Ja, dat had ik ook al ge probeert maar dan krijg ik een foutmelding (je wil et nie raden) "msconfig is geen geldige win32 toepassing" :(

• G33rt
Probeer dan Regcleaner ergens vandaan te halen, daar kun je ook kijken wat er daarmee opstart :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit kan ofwel een virus zijn (scan eens met een fatsoenlijke virusscanner) danwel gewoon corrupt geheugen of een corrupte harddisk. Heb je alle drie al uitgesloten? :)

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Enkel een gedachtengang:

Een virus of ander kwaadwillend proces/persoon wat de executeables heeft aangepast waardoor ze niet meer bruikbaar zijn.

Die foutmelding komt bij mijn weten alleen voor waneer een exe-bestand qua inhoud niet klopt; het lijkt me dan ook dat tools zoals IEXPLORE.EXE en MSCONFIG.EXE niet meer de CRC hadden die ze hadden toen ze werden geinstalleerd.... Triest maar waar...

Mijn raad: (rotklusje weliswaar:) probeer eens een exe waarvan je weet dat ie ook op de win9x cd staat. (bijvoorbeeld extract.exe). Als die ook zo'n fout geeft, probeer hem dan eens te vergelijken met het exemplaar op de CD. (dat kan met het commando fc, als dat nog bestaat :))

Misschien heb ik het probleem te pakken, maar is mijn testing/oplossing omslachtig. Als iemand een betere suggestie heeft is dat handig. :)

// EDIT
Elevator maakt een punt: je kan je memory/CPU cache/HDD eens even checken op errors, ik weet niet wat daar een goeie tool voor is. (Ik werk niet met Windows meer sinds jaren...)

// EDIT2
De grootte van het Virtueel Geheugen (VM) is in te stellen bij Conf. scherm - Systeem - Prestaties? - Virtueel Geheugen - Blabla door Windows laten bepalen.

[ Voor 20% gewijzigd door pelleke op 19-08-2004 21:48 ]

Pagina: 1