Toon posts:

Schotel via coax op pvr250 aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb pas een Hauppauge PVR250 wintv gekocht en ik wil daarop onze schotel aansluiten via coax. Het zit nu zo:
Schotel hangt aan de decoder. Decoder hangt via scart aan de TV en er zit nog een coax-out poort op. Nu heb ik een kabel gekocht om de decoder aan te sluiten op de pvr250, maar ik krijg er geen beeld of geluid uit :'(
Ook als ik de kabel op de TV aansluit krijg ik geen beeld. Weet iemand of het wel kan wat ik wil en zoja: wat doe ik verkeerd?

bvd,

JanWillem

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-07 07:48

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Uhm het signaal wat uit de coax komt verstaat alleen je decoder, daarom heet ie ook decoder. Je kunt de coax dus niet rechtstreeks op je tv of PVR250 aansluiten. Als je satteliet wilt kijken op je PC dien je een andere kaart te kopen (DVB).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat snap ik :) Je hebt niet helemaal goed gelezen denk ik. De schotel zit aan de decoder vast. Via scart gaat er een snoertje van de decoder naar de TV (normaal signaal dus) en nu wil ik dus van de decoder nog een coaxkabeltje (via line-out, schotel zit op de line-in) naar mn pvr250 leggen.

Het stekkertje dat in de line-out van de decoder gaat ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.telbon.com/Products/Infrastructure/Coax.jpg

De andere kant gaat gewoon in de pvr250:
Afbeeldingslocatie: http://atlc.sourceforge.net/jpgs/true-round-coax.jpg
(sorry, kon geen echte foto vinden).

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 14:12
Als je schotel een coax uitgang heeft (dus coax als in normale radio/tv connector) DAN kan je m aansluiten en je TV krt aftunen op de output van de schotelontvanger.

Is alleen niet aan te raden, beeld wordt een stuk slechter dan wanneer je de scart van de decoder gebruikt om daar je TV krt op te zetten.

Als je een doorlus bedoelt vanaf de schotel, een F-Connector, dat kan niet. Dan zul je dus een SAT krt voor je PC moeten hebben.

Verwijderd

De coax uitgang op de satelliet decoder van je ouders geven wanneer deze aan staat een deel van het satelliet signaal vanaf de schotel door. Wanneer de decoder van je ouders uit staat wordt het volledige signaal vanaf de schotel doorgegeven via deze uitgang. Om dit signaal op te vangen op je computer heb je toch echt een DVB-kaart nodig. De skystar2 zou je hiervoor kunnen gebruiken. Met de juiste (niet volledig legale) software kun je dan de nederlandse kanalen bekijken + nog vele andere afhankelijk van welke satellieten er ontvangen kunnen worden.

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb ik die kabels dus voor nix gekocht :'( Bedankt voor de reacties iig, dan moet t maar met een scartkabel. Kan ik weer een nieuwe kabel gaan kopen :P

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Waarschijnlijk heeft Ferman gelijk. Satelliet decoders hebben vaak een LNB uitgang die het satelliet signaal doorlust. Dit is normaal dan een F-connector. Sommige satelliet receivers beschikken echter ook over een RF-in en RF-out, de uitgang geeft dan een gemoduleerd signaal, vergelijkbaar met wat ook uit je TV kabel komt, de aansluiting ziet er ook hetzelfde uit.

Dus even checken of het een LNB out (f-connector) of RF-out is.

Ik zou je aanraden om een DVB kaart (vanaf 50 euro) in je computer te steken. Dan heb je heel veel leuke mogelijkheden. Evt. in combi met een twin LNB in de schotel zodat je onafhankelijk kan kijken van sat decoder.

[ Voor 22% gewijzigd door Bigfoot op 20-08-2004 09:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nouja ik heb al een Scartkabel lopen die verloopt naar een s-video en een tulp aansluiting. Deze gebruik ik normaal om beeld van mn PC naar mn TV te krijgen (voor t kijken van films). Nu moet ik steeds omwisselen, dus ik dacht slim te zijn door zo`n coaxkabel te kopen :>
Kennelijk lust ie het satellietsignaal gewoon door dus, want zowel op mijn TV als op mn wintv krijg ik er geen beeld uit :'(

Waarom zit er zo`n poort op? Daar heb je toch nix aan eigenlijk :r En wat voor extra opties heb je dan met zo`n speciale kaart? Heb geen zin om weer een nieuwe kaart te kopen. Ben opzich wel tevreden met deze kaart. Enige nadeel is dat ik daar geen kanalen mee kan wijzigen. Dat moet via de decoder, maar dat maakt me weinig uit, want die staat er 2 meter vanaf 8)

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-07 17:34
Is het niet mogelijk de scart van de decoder op een video-recorder aan te sluiten, en deze het signaal uit te laten sturen via coax? Zomaar een idee, waneer je een videoband afspeeld stuurt de video-recorder nl ook het beeld af op een kanaal over coax. Deze coax kun je wel aansluiten op je PVR250/350

Verwijderd

Topicstarter
Neuh daar schiet ik niets mee op. Ten eerste heb ik geen videorecorder op mn kamer en ten tweede moet ik dan alsnog een andere kabel kopen :P Scart -> s-video werkt wel gewoon hoor, maar aangezien ik al een andere kabel had gekocht wilde ik weten of t daarmee ook kan.. nee dus. Ik bewaar de kabel iig, want je weet maar nooit.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 10:44:

Waarom zit er zo`n poort op? Daar heb je toch nix aan eigenlijk :r En wat voor extra opties heb je dan met zo`n speciale kaart? Heb geen zin om weer een nieuwe kaart te kopen. Ben opzich wel tevreden met deze kaart. Enige nadeel is dat ik daar geen kanalen mee kan wijzigen. Dat moet via de decoder, maar dat maakt me weinig uit, want die staat er 2 meter vanaf 8)
LNB out kun je gebruiken om een 2e satelliet decoder (bijv. op de slaapkamer) aan te sluiten. Die kun je dan alleen op alle kanalen gebruiken als de eerste uit staat.

Als je een DVB sat kaart in je computer steekt kun je idd zoals je al zegt van kanalen wisselen op de PC. Verder kun je gebruik maken van "alternatieve" software om gecodeerde programma's zonder smartcard toch op je PC te bekijken. Ook kun je dan digitaal opnemen en opnames programmeren. Timeshifting zou ook moeten kunnen dacht ik.

Verwijderd

Topicstarter
Hmz, dat was opzich wel handig geweest. Nouja ik laat het dan maar zo. Ben allang blij met deze kaart :)

• wijba
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-03-2023
En als je nu de satelliet tuner alleen gebruikt voor je PVR250, dus niet aan de TV koppelt, kun je dan wel die kabel gebruiken die normaal naar je TV gaat, of moet je dan een S-video kabel gebruiken??

GTZ WijB@ 8)

WijB@

Pagina: 1