14% bij cinima displays op, massaal kopen of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Wanneer je van plan ben om zo'n mooie nieuwe 30" Cinema HD-display te gaan kopen kun je maar beter opschieten, want binnenkort zal er op schermen met een DVI-connector een invoerheffing komen van maar liefst 14%, zo verwachten verschillende fabrikanten.

Dit komt door het feit dat DVI-schermen door de douane als zogenaamde 'video-monitors' worden gezien, en niet als gewone beeldschermen. Analoge schermen kunnen een signaal van de computer omzetten in beeld, terwijl een DVI scherm dat niet kan omdat alles digitaal is, zo luidt de uitleg van de EU. Hierdoor krijgen dit soort schermen een andere classificatie.

Er is nog wel een poging gedaan door verschillende makers van DVI-schermen om tot een akkoord te komen, maar helaas zijn deze onderhandelingen op niks uitgelopen. De heffing is overigens niet van toepassing op schermen die in de EU zijn geproduceerd. Helaas produceert Apple de Cinema Displays in Taiwan...
Wat moeten we doen? Massaal inkopen of wachten tot de schermen goedkoper worden?

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Slagroom schreef op 19 augustus 2004 @ 20:43:
Wat moeten we doen? Massaal inkopen of wachten tot de schermen goedkoper worden?
Tuurlijk heb er net een stuk of 30 besteld....
En meteen een 3e en 4e lening afgesloten.... :P

Je koopt zo'n ding wanneer je hem nodig hebt,
Denk niet dat mensen nu gaan hamsteren ofzo....
Zie het al voor me 3 monitoren in het voorraad kastje in de keuken... :+

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Het gaat dus blijkbaar alleen om schermen die alleen zijn uitgerust met een DVI-ingang.. zolang het scherm nog wel ook een analoge VGA-aansluiting heeft, valt het buiten deze regeling. Alle nieuwe Cinema-displays vallen er dus onder.. jammer maar helaas. Maar 14% extra is niet niks.. kost je toch op een 23" snel €300 extra :/.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Slagroom
Wat ik bedoel is eigenlijk, moet je wachten (terwijl je weet dat je eentje gaat kopen) of koop je hem nu (ook al komt het nog niet uit bijvoorbeeld)?

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06-2025
Lekker wachten... er komen altijd aanbiedingen van bedrijven....

Wij betalen de 14% voor je

De laatste voor de oude prijs

Dat soort aanbiedingen...

:)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 17:16
Ach alles wat computergerelateerd is daalt in prijs. Volgend jaar zal die 14% er wel weer af zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door iets op 20-08-2004 00:37 ]

tvw

• scan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Hmmm Duitsland doet er toch niet aan mee, dus komen al die schermen via Duitsland weer in Nederland.

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

• Slagroom
Ik zit namelijk te twijfelen... een nieuwe Powerbook 15" met alles er op en er aan of een nieuwe cinema display en een tweedehands powerbook... wa moek doen?

Dus van de 14% moeten we ons niet al te veel van aantrekken?

Verwijderd

scan schreef op 20 augustus 2004 @ 00:50:
Hmmm Duitsland doet er toch niet aan mee, dus komen al die schermen via Duitsland weer in Nederland.
Dat betekend weer dat nederlandse winkels het halen in Duitsland en dan geen gezeik krijgen met de 14% regeling :) of www.inkoopacties.net gaat heel hard lopen :o

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Had Apple dan toch ADC moeten houden...

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 01:15:
[...]

Dat betekend weer dat nederlandse winkels het halen in Duitsland en dan geen gezeik krijgen met de 14% regeling :) of www.inkoopacties.net gaat heel hard lopen :o
Mwoah als het een beslissing vd EU is zal er aan elke willekeurige buitengrens vd EU die 14% extra geheven worden, dus ook als de schermen voor het eerst Duitsland binnenkomen.

Het lijkt mij dus sterk dat Duitsland er niet aan mee gaat doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 08:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 08:38:
[...]

Mwoah als het een beslissing vd EU is zal er aan elke willekeurige buitengrens vd EU die 14% extra geheven worden, dus ook als de schermen voor het eerst Duitsland binnenkomen.

Het lijkt mij dus sterk dat Duitsland er niet aan mee gaat doen.
Tjah....je weet maar nooit :) . Maarja....ik heb al een TFT met DVI dus ik maak er niet zo'n probleem van :o . Andere kant ook wel weer beter: de keus is nu voor Philips in het buitenland blijven produceren of terug de EU in (polen etc., war ze ook tv's maken dacht ik) zo steunen we weer onze eigen markt B) )

• Slagroom
Ik heb toch maar een 20" Cinema Display besteld voor de zekerheid.

Ik heb hem bij mail-a-mac besteld maar wie weet wat de levertijd van die dingen is?
Pagina: 1