Connecten naar ftp duur halve minuut

Pagina: 1
Acties:

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-04 11:31
Het connecten naar een bepaalde ftp server freerider duurt hier bijna een halve minuut... Hij blijft hangen bij

STATUS:> Connecting to "83.149.**.**" on port 21.

Daarna jast hij de rest van de commands er wel heel snel doorheen. Als ik ping heb ik 24ms delay en ik kan ook gewoon naar andere ftp servers connecten. Een vriend van mij kan ook gewoon snel naar met dezelfde server verbinding maken (zelfde user en password)

Weet iemand hoe dit kan en hoe dit is op te lossen? Ik zit wel achter een router, maar hij ook. Ik heb precies dezelfde settings gebruikt (export en import, VTP Voyager11) En die servers waar ik wel gewoon naar kan connecten hebben de zelfde ftp server draaien (ProFTPD 1.2.9)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verbind je pasv? Probeer anders de gebruikte poorten te NATten in je router en active te verbinden.(of andersom)

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Het kan zijn dat die FTP server ident lookups probeert te doen. Dit is op te lossen door een ident servertje te installeren of de ident poort te REJECTEN (iptables dan) zodat die ftp server weet dat er geen ident is.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dit ligt aan het feit dat de FTP server jouw IP adres niet kan reverse resolven naar een hostname.
Zorg ervoor dat je reverse goed werkt.
Als jouw DNS goed is en het werkt nog steeds niet ligt het probleem aan de resolver/DNS die door de FTP server gebruikt wordt.