Ik ben beetje genoodzaakt om naar een andere controller moeten stappen.
Mijn mobo is dus stuk gegaan.
Nieuwe gekocht hele andere controller erop.
Na wat gezoek heb ik van een vriend een PCI kaartje gekregen met bijna dezelfde chip erop, scheelde 1 cijfertje.
HDD's eraan gehangen en meteen werd er een RAID0 opgebouwd etc.
Alleen booten ging er niet van. Dus kabeltjes keertje anders, nog niet.
Naja andere hdd vanaf booten met WinXP erop.
Raid geinstalleerd op die WinXP installatie en ja bij schijfbeheer zie ik nu een schijf van 228,99Gb zitten.
Terwijl het 2x 120Gb schijfen zijn in RAID0.
Alleen met die schijf kan ik alleen een nieuwe volume aanmaken.
Ik snap dus niet precies waarom hij niet gewoon van die RAID opstart, want hij ziet hem goed maar zeurt over bekabeling.
En ten tweede snap ik niet precies waarom XP hem als 1 partitie ziet omdat het met die raid een 40Gb partitie was en 200Gb.
Hoe fix ik dit nou? De FAQ heb ik gelezen netzoals dat stuk bij sudhian. Maar die proggie's, tjah ik snap niet precies welke ik dan moet gebruiken ofzo.
Mijn mobo is dus stuk gegaan.
Nieuwe gekocht hele andere controller erop.
Na wat gezoek heb ik van een vriend een PCI kaartje gekregen met bijna dezelfde chip erop, scheelde 1 cijfertje.
HDD's eraan gehangen en meteen werd er een RAID0 opgebouwd etc.
Alleen booten ging er niet van. Dus kabeltjes keertje anders, nog niet.
Naja andere hdd vanaf booten met WinXP erop.
Raid geinstalleerd op die WinXP installatie en ja bij schijfbeheer zie ik nu een schijf van 228,99Gb zitten.
Terwijl het 2x 120Gb schijfen zijn in RAID0.
Alleen met die schijf kan ik alleen een nieuwe volume aanmaken.
Ik snap dus niet precies waarom hij niet gewoon van die RAID opstart, want hij ziet hem goed maar zeurt over bekabeling.
En ten tweede snap ik niet precies waarom XP hem als 1 partitie ziet omdat het met die raid een 40Gb partitie was en 200Gb.
Hoe fix ik dit nou? De FAQ heb ik gelezen netzoals dat stuk bij sudhian. Maar die proggie's, tjah ik snap niet precies welke ik dan moet gebruiken ofzo.