Toon posts:

Athlon 1800 underklokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik heb een processor een athlon 1800 (AX1800DMT3C).
Nu wil ik die op mijn moederbord plaatsen K7T PRO2-A DIT MOEDERBORD KAN MAAR TOT 1.2 GHZ aan en kan dus deze processor niet aan. Nu wil ik graag deze processor underclocken zodat dit moederbord dit wil aan kan (Ja klinkt raar ik weet het maar het is nu eenmaal zo 8)7 )
Maar omdat ik het moederbord niet in de bios wil komen kan ik ook niks instellen. en het andere nadeel betreft dat ik op dit moederbord geen bus snelheid of dergelijk kan instellen.

Nu weet ik dat dit kan via de connectors bovenop de processor, maar helaas kan ik nergens een pagina vinden welke connectors ik moet verbinden. op http://www.weethet.nl/dutch/overclock_duron.php staat wel wat alleen hierbij gaat het om een oude processor met L1 t/m L7 maar ik heb L1 t/m L11.

Ik hoop dat iemand dit weet.

Bedankt _/-\o_

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 19:32

Tux

Waarom zou je niet in de BIOS willen komen? Dat lijkt mij toch echt de enige manier, om misschien die processor op dat moederbord werkend te krijgen.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Het is natuurlijk niet zo dat als je een willekeurige processor underclockt naar het ondersteunde aantal mhz dat hij ook werkt. Als je een pentium 4 2.4 ghz erop weet te krijgen en je underclockt hem werkt hij ook niet. Die 1800+ van jou heeft een hele andere core (palomino) en wordt niet ondersteunt. Underclocken heeft geen zin, de processor wordt niet eens ondersteunt.

Verwijderd

Correct me if I'm wrong, maar is het niet zo: dat de bios het vanzelf regelt? Sneller dan het maximum zou ie niet moeten gaan (mits je het niet gaat forceren).
(zo is het ook met ram, dus het lijk mij logisch dat ie ut ook met de proc doet)
Of denk ik nu helemaal verkeerd?

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen, maar het roept volgens mij meer vragen op, dan dat het antwoorden oplevert :X

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:48
ik ken bussnelheid @ msi turbo (opvolger van jouwe) mobo regelen met jumper... daardoor draait 1800+ nu op 100 ipv 133 mhz bus...

is toevallig zo op dat mobo te regelen en het ondersteunt die processor ook, of het werkt @ jouw mobo weet ik niet....

tis KT133 vs KT133a... geloof dat eerste ondersteuning had voor 133fsb bij het geheugen en processor op 100... kt133a beide op 133

je hebt beide, waarom niet even proberen... wel met nieuwste biosversie...

[ Voor 37% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 19-08-2004 20:31 ]

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hier kun je alles vinden over de bruggen:
http://www.ocinside.de/go...cketa/tbred_painting.html

Wel even de goede guide kiezen bovenin. (T-bred of palomino)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het is dus zo dat ik gewoonweg niet in mijn bios kan komen hoe graag ik het ook zou willen. hij start namelijk niet verder op. en ik heb geen dipswitches of iets dergelijks op de mobo zitten. dus dat is het grote probleem.

Nu weet ik dat ik een oude duron gewoonweg met potloodstreepjes kun versnellen of vertragen. kan dit dus niet met deze athlon is de vraag.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:41
Ja zal wel kunnen, maar het zal waarschijnlijk niet gaan werken (zie Shadow15)

Verwijderd

De core wordt niet ondersteunt. Volgens mij kun je nog zo hard je best doen om em proberen te underclocken, hij gaat gewoon niet werken omdat je processor niet compatible is. Je kan er net zo goed proberen een pentium processor in te stoppen.

-edit-
Waarom denk je dat hij niet opstart? Niet omdat het aantal mhz te hoog is, maar gewoon omdat de proc niet door de chipset wordt ondersteunt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 20:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
mmm mooi klote dus...

Maar ach wat niet gaat gaat niet he probeer wel ergens ff een goedkoop adressie te vinden voor een proc die er wel inpast!

Nog iemand een adresje ;)

tnx

• twitt
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:37
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 20:58:
mmm mooi klote dus...

Maar ach wat niet gaat gaat niet he probeer wel ergens ff een goedkoop adressie te vinden voor een proc die er wel inpast!

Nog iemand een adresje ;)

tnx
ja.......................................
Waarom koop je niet gewoon een goedkoop nforce2 bordje voor 50/60 E en dan kan je zelfs overklokken.
En over een jaar nog upgraden ook!

Amd 2000+ Mobile @ 2500Mhz (250x10) / Shuttle AN35N Ultra 400 / Adata Vitesta DDR500

Pagina: 1