Toon posts:

(chello) stroom uit router trekken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Morgen ga ik verhuizen. Ik wil mijn huisgenootje niet tot last zijn, maar ik ben genoodzaakt de stroom uit de router te trekken voor een paar seconden. Toen ik dit vorige keer deed was ik heel lang bezig om alles weer te herstellen. Kan iemand mij aangeven als ik in een bepaalde volgorde dingen aanzet (of de modem reset) het weer normaal werkt?

Verwijderd

zoals waarschijnlijk in de handleiding van je router staat: eerst modem weer aanzetten, daarna router.

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:01
Matige OP

Kun je wat meer details geven over wat voor router ed. je gebruikt? Wat moet je doen als je de router weer aanzet?

Het enige wat ik mij kan bedenken is dat je gewoon pech hebt gehad eventueel de settings opnieuw moet instellen..

rm -rf ~/.signature

Verwijderd

Topicstarter
mattttt schreef op 19 augustus 2004 @ 19:23:
Matige OP

Kun je wat meer details geven over wat voor router ed. je gebruikt? Wat moet je doen als je de router weer aanzet?

Het enige wat ik mij kan bedenken is dat je gewoon pech hebt gehad eventueel de settings opnieuw moet instellen..
Draytek Vigor E2200 en modem is een standaard upc modem. Hij maakte geen contact met de modem toen ik de stroom eruit trok. Maar waarschijnlijk moet ik dus eerst modem resetten en dan router aansluiten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 21:04 ]

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 18:04
Bij mij is het toch wel anders (gelukkig), mij router (DrayTek 2300) met Chello als ISP werkt weer prima nadat de stroom eraf en er terug op komt.

Wat voor firmware heb je en is het de laatste nieuwe? Misschien helpt updaten ;)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 17:52

Klippy

Still Game

Je modem zal gewoon weer verbinding moeten maken met het netwerk, dat duurt het langste.

Bij @home is dat tussen 30 en 60 sec. normaal.
Verder moet alles dan gewoon weer werken hoor en maakt het ok niet veel uit in welke volgorde je het doet.

Router zal de instellingen wel bewaren neem ik aan.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Natuurlijk moet eerst de modem aan. De router kan immers geen verbinding maken met het internet zolang de modem niet online is...
Pagina: 1