Ik heb net de Opslagmedia & I/O Controllers - RAID FAQ gelezen en ben er nog niet uit:
-ik heb 2 harde schijven van Maxtor, allebei 60 GB en van hetzelfde type.
een harde schijf is leeg, de ander staat half vol met data.
Is het mogelijk om deze HDD in Raid 1 te zetten...zonder dat er data verloren gaat op die ene schijf?? (en die tweede hem dus meteen mirrort zoals hij nu is)
--> voor deze oplossing wil ik een PCI Raid Controller kopen.
Nu ga ik ook een nieuwe PC aanschaffen morgen, waar ook weer twee HDD's in Raid 1 moeten komen. Is er een voordeel om dit met SATA te doen...of is het net zo goed met IDE?
-> op het kleine snelheidsverschil tussen SATA en IDE momenteel na dan natuurlijk. maar gewoon qua installatie. Ik zat aan de Asus P5GD1 te denken.
TNX alvast
-ik heb 2 harde schijven van Maxtor, allebei 60 GB en van hetzelfde type.
een harde schijf is leeg, de ander staat half vol met data.
Is het mogelijk om deze HDD in Raid 1 te zetten...zonder dat er data verloren gaat op die ene schijf?? (en die tweede hem dus meteen mirrort zoals hij nu is)
--> voor deze oplossing wil ik een PCI Raid Controller kopen.
Nu ga ik ook een nieuwe PC aanschaffen morgen, waar ook weer twee HDD's in Raid 1 moeten komen. Is er een voordeel om dit met SATA te doen...of is het net zo goed met IDE?
-> op het kleine snelheidsverschil tussen SATA en IDE momenteel na dan natuurlijk. maar gewoon qua installatie. Ik zat aan de Asus P5GD1 te denken.
TNX alvast