Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Orange World i.s.m. niet door Orange verkochte gsm's

Pagina: 1
Acties:

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 20:16
Door dit topic hoop ik in contact te komen met mensen die net als ik balen van de werkwijze van Orange inzake de slechte ondersteuning van Orange World voor telefoons die niet gekocht kunnen (of konden) worden bij de Orange Shops.

Wat is namelijk het geval....?

Ik ben sinds 1,5 maand eigenaar van een Samsung E710.
Een harstikke leuk toestel dat ik heb gekocht i.s.m. een leuke aanbieding bij een nieuw Orange Free 30 abonnement bij Belcompany.
Tot zover dus alles ok.

Natuurlijk wilde ik graag gebruik maken van Orange World. Het idee van "onbeperkt" internetten sprak me namelijk erg aan. Ik heb het dan ook vrijwel direct laten activeren via de klantenservice.

Enige tijd later kreeg ik dan ook de instellingen voor O.W. op mijn toestel binnen.
Tot mijn verbazig bleek het om de instellingen te gaan voor de Samsung e710.
Maar omdat de toestellen behoorlijk op elkaar lijken besloot ik het toch maar te proberen.
Dat werkte dus niet. Ik weer opgebeld naar de klantenservice....

Mijn toestel werd officieel nog niet ondersteund en vandaar dat ik nog niet kon internetten. De vriendelijke Orange medewerker vertelde me dat ik het toestel 's nachts uit moest zetten. Dan 's ochtends weer aan en uit, en dan na een kwartiertje weer aan.
Orange World zou dan toch echt moeten werken....

NIET DUS. Om een lang verhaal kort te maken. Ik heb diverse keren contact opgenomen met Orange en telkens krijg ik weer een ander verhaal te horen.

Laatst werd me verteld dat de telefoons die bij een Orange Shop verkrijgbaar zijn prioriteit hebben boven die ze niet aanbieden.
Ik ontplofte zo wat, omdat ik naar mijn idee net zoveel recht heb op de diensten van Orange als iemand anders...

Dat je gewoon van het kastje naar de muur gestuurd wordt blijkt uit het feit dat een medewerker van Orange Shop mij persoonlijk vertelde dat ik niet hoefde te rekenen op ondersteuning van Orange World voor mijn toestel.

Het kan toch niet zo zijn dat Orange dit zomaar kan doen? Nergens staat vermeld dat iemand die zijn telefoon niet bij Orange Shop heeft gehaald eigenlijk een soort van tweederangs klant is.

Zijn er mensen met dezelfde klachten/ervaringen?

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:56
heb je het al probeert met de instellingen van de E700. Mijn nokia 7610 wordt officieel ook nog niet ondersteund maar met de instellingen van de 6600 werkt het wel. Als je orange world nog moet activeren zeg je gewoon dat je de E700 heb.

• Kayce
Maite schreef op 19 augustus 2004 @ 18:39:
heb je het al probeert met de instellingen van de E700. Mijn nokia 7610 wordt officieel ook nog niet ondersteund maar met de instellingen van de 6600 werkt het wel. Als je orange world nog moet activeren zeg je gewoon dat je de E700 heb.
Ik heb idd de instellingen van de E700 al geprobeerd. Die deden helemaal niets.
Telkens een error.

Verwijderd

wat voor error geeft ie dan? en is het niet zo dat je misschien ergens buitenaf woont ofzo dat je geen gprs bereik hebt. dat was namelijk bij mij het probleem....

• Kayce
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 18:53:
wat voor error geeft ie dan? en is het niet zo dat je misschien ergens buitenaf woont ofzo dat je geen gprs bereik hebt. dat was namelijk bij mij het probleem....
Ik kreeg de mededeling dat mijn toestel nog niet geschikt was voor O.W.

Heb jij ook een e710 ?

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 19:43

slaay

Natuurbeleven.com

\offtopic: KPN ADSL levert ook alleen 100% support op haar Speedtouch modems. Heb je een ander modem dan mag je van geluk spreken als KPN je wilt helpen bij een storing.
Terwijl nergens te lezen staat dat je 100% support krijgt bij een speedtouch, maar niet bij merk x.

Helaas zal een bedrijf altijd kunnen zeggen, dat door de grote hoeveelheden mobieltjes ze alleen de meest voorkomende supporten en dus ook de grootste groep mensen kunnen ondersteunen.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 08:44

Stephane

Behhhhh

Soms moet je instellingen handmatig invoeren (en dat lukt niet altijd). Het duurt meestal maanden voordat een toestel bij een provider uit de "testfase" is. Dat wil niet zeggen dat het niet werkt, maar dat het heeeeeeel veel gedult kost om de instellingen er alsnog in te krijgen.

De helpdesk ondersteunt het niet, omdat ondersteuning meestal betekend dat je via een sms de instellingen alleen maar hoeft te accepteren om te installeren.

Verwijderd

Kayce schreef op 19 augustus 2004 @ 19:20:
[...]

Ik kreeg de mededeling dat mijn toestel nog niet geschikt was voor O.W.

Heb jij ook een e710 ?
Maar met deze melding kom je wel online! Das geen enkel punt. Je komt alleen niet op de portal van Orange! Ik weet niet wat je precies online wilt gaan doen op je toestel, maar je kunt nu wel via wap onbeperkt (binnen die 6 euro) surfen hoor. En via Google kom je een eind op je mobiel. de orange portal is gewoon een soort van startpagina, maar die zijn er verder ook wel te vinden. Ik weet er zo geen, maar daar moet je zo achter kunnen komen.

Verwijderd

En Orange World is best aardig, maar net zoals iMode en Vodafone Live vooral gebaseerd op betaalde diensten. Wel leuk dus, maar als je er geen verdere €'s aan uit wil geven mis je er niet zo veel aan.

Verwijderd

Ik ben gisteren geporteerd naar Orange, dacht ff lekker OW instellen, bellen met HD, not dus

Terwijl ik wel in een andere topic de instellingen voor mijn N 6230 heb zien staan, of moet ik gewoon een ander toesteltype aan de helpdesk doorgeven ????

:r

Verwijderd

Nou het zit zo
ik heb een 7610

ik heb precies gehad wat jij ook had steeds maar bellen en steeds maar andere dingen horen van die medewerkers daar. op een gegeven moment kwam ik bij een medewerker en ik legde aan die uit dat ik de fout had web: geen reactie van gateway. dus zij kwam met een verhaal aan dat ik de verkeerde instellingen had toegekregen en dat ze me alleen via een email de instellingen kon sturen, zodoende heb ik een email gekregen en orange world werkt perfect op me 7610

dus vraag naar de techniche dienst van orange die hebben andere instellingen daar ben ik ook heen gestuurd

MVG

Jordy

Verwijderd

Dus jij bedoelt dat ik voor mijn Nokia 6230 de instellingen van de Nokia 7610 moet hebben ??

:D

Verwijderd

Is er ook een probleem met de Siemens SX1?? Want ik heb een T-Mobile abbo en wou nu een Orange Sim kopen met prepay en dan via die gebruik maken van het mobiele i-net van Orange (veel goedkoper dan van T-mobile)

Verwijderd

SX1 werkt perfect met Orange World.

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-11 13:11
Dit topic kun je hernoemen naar NIET in Orange shop gekochte telefoons. Want zelfs al heb je een telefoon die zij ook verkopen. Het mist altijd hun instellingen en aanpassingen. Abnormaal hoe ze daar omgaan met dit soort dingen. Als ik weer achter mij burau zit zal ik de gegevens posten die je moet instellen. Het zal alleen voor jezelf uitzoeken zijn waar je het moet instellen. Maar met de juiste waardes kom je in elk geval wel wat verder.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 08:44

Stephane

Behhhhh

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 00:06:
Ik ben gisteren geporteerd naar Orange, dacht ff lekker OW instellen, bellen met HD, not dus

Terwijl ik wel in een andere topic de instellingen voor mijn N 6230 heb zien staan, of moet ik gewoon een ander toesteltype aan de helpdesk doorgeven ????

:r
Ja, gisteren bleek dat de OW niet ondersteund werd door de PPN, bleek mijn Z530 niet compatible met de HRC van de PPQ van mijn toestel. Na contact opgenomen te hebben met de KHD bleek dat mijn toestel geen HH zou ondersteunen...

Ehm... met andere woorden... ik snap niks van je afkoringen in je post :) Wat is OW, wat is HD en met N6230 bedoel je vast Nokia 6230 ;)

• Maite
nou zo erg is het niet, met een beetje fantasie

OW = Orange World, HD = HelpDesk

[ Voor 18% gewijzigd door Maite op 20-08-2004 19:32 ]

• Maite
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 13:38:
Is er ook een probleem met de Siemens SX1?? Want ik heb een T-Mobile abbo en wou nu een Orange Sim kopen met prepay en dan via die gebruik maken van het mobiele i-net van Orange (veel goedkoper dan van T-mobile)
nee geen probleem, de SX1 wordt officieel ondersteund door Orange World

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:02

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik vind het eigenlijk niet meer als logisch dat ze de telefoons die ze zelf verkopen prioriteit geven. Zou niet slim zijn om het andersom te doen.

En er word echt wel aan gewerkt hoor, tis alleen klote dat jou telefoon nog niet beschikbaar is. Ik had helaas hetzelfde probleem maar sinds een maand werkt mijn phone ook.

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11 17:11
Om een vergelijking te maken: KPN verkoopt maar een heel beperkt aantal toestellen welke geschikt zijn voor "hun GPRS", i-mode. Niemand kijkt daar raar op als hun Nokia xxxx niet ondersteund wordt, want het is immers geen "i-mode toestel".
Orange World verschilt vrij weinig met i-mode, echter Orange ondersteund haast alle toestellen. Nee, inderdaad nog niet allemaal, maar vaak kan je met instellingen welke hier te krijgen zijn op GoT een heel eind komen. Mocht het toch niet werken, dan laat je het toch gewoon uitschakelen? Het is niet verplicht ervan gebruik te maken ofzo..

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Verwijderd

Orange snijdt zichzelf gewoon in de vingers, als ze dit niet snel compatible maken. Willen ze nou veel OW klanten ofniet?

• Maite
hoop dat ze snel de 7610 gaan ondersteunen nu je via OW kunt mobiel bankieren met rabobank. Orange world werkt opzich goed met de 7610, alleen als ik naar de rabobank wil krijg ik een foutmelding, omdat de 7610 nog niet officieel ondersteund wordt.

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:02

WouterG

Dit is geen ondertitel

Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 15:04:
Orange snijdt zichzelf gewoon in de vingers, als ze dit niet snel compatible maken. Willen ze nou veel OW klanten ofniet?
Natuurlijk willen ze dat maar het is echt geen kwestie van een knopje omzetten ofzo. Ze willen gewoon 100% zeker zijn dat alles werkt om te voorkomen dat mensen boos worden omdat hun toestel niet goed werkt terwijl dat wel "gegarandeerd" word.

Verwijderd

hmm wilde binnenkort een toestel kopen die Wireless Village ondersteund, zodat ik gratis kan SMS/chatten met mn vriendin... icm met Orange World dus.... maar kga nu wel goed opletten welk toestel....

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nog steeds niemand Orange World aan de praat op de E710????
Pagina: 1