Buitenlandse ADSL router ?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• rdkraker
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01-2025
Dag allen !

Ik ga binnenkort voor mn werk naar Hong Kong en wil even kijken of ik daar een ADSL wireless router kan vinden (voor weinig). Maar... zijn er nog speciale specifieke dingen wat betreft ADSL in nederland waar ik rekening mee moet houden, of is de techniek van ADSL overal hetzelfde ?

(ik zit bij zonnet)

Groet !
Robert

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:25
Ik neem aan dat de techniek overal hetzelfde is, anders zou ADSL in hongkong wel ander heten ;)... maar helemaal zeker doe ik niet.

Verwijderd

Firmware downloaden ;)

Verwijderd

en als er wat mee is... ?
Die dingen kosten hier tussen de 50 en 90 euro.... bevalt ie niet breng je hem terug en vraag je een ander merk of je geld terug.. zie ik je daar niet zo snel doen...
Mijn advies is wel duidelijk: niet doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 18:48 ]

Verwijderd

adsl is NIET overal hetzelfde, zelfs tussen de verschillende netwerken in nederland zijn de modems niet altijd uitwisselbaar. het ligt er maar aan welke protocollen het modem ondersteunt...

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 22:01

JorisPenders

Designer & Coder

Voor die paar euro's ga je toch niet in Hong Kong een router kopen,
als ie kapot is moet je hem opsturen, als ie het niet doet moet je hem terugbrengen,

krijg je alleen maar gedonder mee denk ik

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-05 18:50

CaDje

Framedrops for life

Volgens mij kunnen ze op het vliegveld in NL ook nog moeilijk doen.

Je moet belasting betalen. En volgens mij moeten die apparaten gekeurd zijn ofzo, zit tenminste meestal een stikker op dat het goedgekeurd is door 1 of ander instituut in Nederland. Dat is dan dus niet het geval.
Je kunt het ook niet opgeven maar als je dan gepakt wordt dan is het helemaal feest, moet je en belasting en een boete betalen.

En nog een ding. M'n pa is toen in ergens in Japan geweest en hij zei dat het spul niet echt goedkoper is dan hier. Mja, het is altijd nog jouw keus :).

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

rdkraker schreef op 19 augustus 2004 @ 18:23:
Dag allen !

Ik ga binnenkort voor mn werk naar Hong Kong en wil even kijken of ik daar een ADSL wireless router kan vinden (voor weinig). Maar... zijn er nog speciale specifieke dingen wat betreft ADSL in nederland waar ik rekening mee moet houden, of is de techniek van ADSL overal hetzelfde ?

(ik zit bij zonnet)

Groet !
Robert
ik heb jaren met een amerikaanse Speedstream 4060 USB ADSL modem gewerkt (in amerika zat die LETTERLIJK bij een doos waspoeder)...

het enige waar je op moet letten is dat de modems zoveel mogelijk ondersteunen...

zeker de verschillende connectietechnieken zoals PPPOE én PPPOA
dan zou hij ook de verschillende dsl technieken moeten ondersteunen zoals ADSL ANSI, ETSI, G.dmt en G.lite

edit: ik heb met die amerikaanse modem op het belgische dsl netwerk gewerkt én in frankrijk ook eventjes

[ Voor 7% gewijzigd door bogy op 19-08-2004 19:08 ]

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• rdkraker
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01-2025
CaDje schreef op 19 augustus 2004 @ 18:57:
Volgens mij kunnen ze op het vliegveld in NL ook nog moeilijk doen.

Je moet belasting betalen. En volgens mij moeten die apparaten gekeurd zijn ofzo, zit tenminste meestal een stikker op dat het goedgekeurd is door 1 of ander instituut in Nederland. Dat is dan dus niet het geval.
Je kunt het ook niet opgeven maar als je dan gepakt wordt dan is het helemaal feest, moet je en belasting en een boete betalen.

En nog een ding. M'n pa is toen in ergens in Japan geweest en hij zei dat het spul niet echt goedkoper is dan hier. Mja, het is altijd nog jouw keus :).
Ik kom nogal vaak in het buitenland - er is een vrijstelling van ongeveer 160 euro dus dat moet lukken. Goedkoper valt inderdaad vaak mee maar ik heb met Hong Kong de ervaring dat het nogal eens wil schelen. (zeker op bv lege cd'tjes / DVD'tjes)

Kan iemand zeggen of Zonnet nog met een bepaalde standaard werkt wat ADSL betreft?

Verwijderd

als je geduld hebt tot de volgende reis is het geen probleem.
succes verder.

Verwijderd

rdkraker schreef op 19 augustus 2004 @ 19:21:
[...]

Ik kom nogal vaak in het buitenland - er is een vrijstelling van ongeveer 160 euro dus dat moet lukken. Goedkoper valt inderdaad vaak mee maar ik heb met Hong Kong de ervaring dat het nogal eens wil schelen. (zeker op bv lege cd'tjes / DVD'tjes)

Kan iemand zeggen of Zonnet nog met een bepaalde standaard werkt wat ADSL betreft?
*zucht* De instellingen voor je provider kun je vinden op de homepage van je provider, via de search, via Google, en via de website van het netwerk waar je gebruik van gaat maken.
Het netwerk is Versatel óf KPN.
Voor KPN moet je het protocol instellen op PPPoA VC-Mux, VPI/VCI op 8/48. Voor Versatel ook PPPoA VC-Mux gebruiken, en VPI/VCI 0/32.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, doe eens de moeite door te kijken naar de andere subfora :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.