Toon posts:

Serial ATA schijf formatteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende :

Mijn windows is gecrashed, doet helemaal niets meer.

Ik heb serial ata maxtor schijf.
Wanneer ik windows opnieuw wil installeren ( dmv F6 etc etc ) hangt hij na verloop van tijd bij de opdracht "onderzoeken hard disk ..blabla...."

Nu wil ik mijn serial ata schijf benaderen met een opstartdiskette,om vervolgens de schijf opnieuw te formateren en te installeren maar doordat er geen driver op die diskette staat voor de ata controller ( VIA 8237 SB ) lukt dat niet....

wie kan mij het tipje van de sluier geven ?

• Peter Keller
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09
Probeer het maar eens met maxblast van Maxtor zelf. Is het mij in ieder geval mee gelukt :o

Quatt mono v1.0, 12 zonnepanelen op eigen omvormer en 6 Enphase panelen en 7 kWh Enphase batterij, T6, All Electric uitbreiding sinds 15-10

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Op dezelfde manier als hoe je Windows hebt geinstalleerd :). Bij het moederbord of het S-ata kaartje heb je een diskette meegekregen met de driver van de S-ata HD. Je moet gewoon de Windows CD (XP?) erin doen, en aan het begin van de installatie op F2 drukken (als er stuurprogramma's worden geladen). Dan kan je kiezen om een driver van de diskette te laden.

En dan kom je tijdens de installatie van Windows voor de keuze te staan op de HD te formateren of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Bobje schreef op 19 augustus 2004 @ 18:15:
Op dezelfde manier als hoe je Windows hebt geinstalleerd :). Bij het moederbord of het S-ata kaartje heb je een diskette meegekregen met de driver van de S-ata HD. Je moet gewoon de Windows CD (XP?) erin doen, en aan het begin van de installatie op F2 drukken (als er stuurprogramma's worden geladen). Dan kan je kiezen om een driver van de diskette te laden.

En dan kom je tijdens de installatie van Windows voor de keuze te staan op de HD te formateren of niet.
Wanneer ik windows installeer blijft hij op een gegeven moment hangen en kom dus niet verder.
Ik zoek dus een soort "opstartdiskette" waarmee ik op de S-ATA schijf kan komen, zodat ik het via DOS kan formateren en vervolgens weer opnieuw installeren.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het lijkt me het eenvoudigst om de schijf even in een andere pc te hangen met winxp en dan formatteren. Moet je alleen wel iemand kennen met een serial ata pc...