V*k voor de frisdrank daar op de hoek... | Specs
Over welke taal heb je het?
Is het een data-bound checkbox of niet?
Indien niet:
Anders heb je ws wel een valueChecked en een valueUnchecked oid.
Is het een data-bound checkbox of niet?
Indien niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| if( cbxblaat.Checked )
{
}
else
{
} |
Anders heb je ws wel een valueChecked en een valueUnchecked oid.
https://fgheysels.github.io/
Weet zo 123 niet wat je bedoeld met data-bound checkbox .
Maar die laatste optie die je gaf heb ik eens geprobeerd.
Maar nu wordt er in de database bij de gecheckte checkboxjes alleen "On" weer gegeven en dus niet "down" of "up"
Maar die laatste optie die je gaf heb ik eens geprobeerd.
code:
1
| <input name='kamera' type='checkbox' id='kamera' valueChecked='down' valueUnchecked='up'> |
Maar nu wordt er in de database bij de gecheckte checkboxjes alleen "On" weer gegeven en dus niet "down" of "up"
Dit los ik zo op:
...alstu
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <script language="JavaScript">
<!--
function setClicked (object) {
var object_sender_id = '';
var object_sender = null;
object_sender_id = object.id;
object_sender_id = object_sender_id.substr(0, object_sender_id.length - 6);
object_sender = document.getElementById (object_sender_id);
if (object.checked)
object_sender.value = '1';
else
object_sender.value = '0';
}
//-->
</script>
<input type="checkbox" id="page_open_input" checked onClick="setClicked (this)">
<input type="hidden" name="page_open" id="page_open" value="1"> |
...alstu
Is dit niet allemaal heel simpel? Als ie is gecheckt, dan krijg je "On" terug, of elke andere value die je eraan toekent, en als ie niet is aangevinkt, dan krijg je geen waarde terug voor die GET/POST variabele. (Aannemende dat je het over webscripting hebt, want ik zie nergens een taal.
)
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ja is misschien wel simpel maar ik wil als ie niet is gecheckt ook een waarde in m'n db hebben.NMe84 schreef op 19 augustus 2004 @ 18:21:
Is dit niet allemaal heel simpel? Als ie is gecheckt, dan krijg je "On" terug, of elke andere value die je eraan toekent, en als ie niet is aangevinkt, dan krijg je geen waarde terug voor die GET/POST variabele. (Aannemende dat je het over webscripting hebt, want ik zie nergens een taal.)
Ja kan toch dit server side afvangen met een check, je zal toch je input moeten controleren. Of gebruik JS maar dan zal je alsnog je input moeten valideren/controleren.
buit is binnen sukkel
Ik heb het al opgelost. Er komt nu alleen een waarde in de db als hij gechecked is. In eerste instantie dacht ik ook een waarde nodig te hebben als hij niet gechecked was. Dit is nu niet meer nodig door een andere oplossing.
De waardes van de checkboxen moesten images aansturen bij het uitlezen van de database. Ik heb nu gewoon de namen van de images veranderd (kamerdown.gif en kamer.gif i.p.v. down.gif en up.gif).
De waardes van de checkboxen moesten images aansturen bij het uitlezen van de database. Ik heb nu gewoon de namen van de images veranderd (kamerdown.gif en kamer.gif i.p.v. down.gif en up.gif).
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()