[W-lan] Wel connectie, geen inet verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:45

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Ik heb hier een 54 g draadloos netwerk van belkin. Nu heb ik zelf nog een vrij oude laptop met een ti cardbus erin. Op aanraden van belkin (ja geloof het of niet) omdat ik telken gekloot met hun pc-card had een sitecom gekocht.

Deze had ik eerst werkend. Laatst wou ik windows 98 opnieuw installeren, alles gedaan na mijn idee alles goed geinstalleerd, maar er is wel verbinding alleen geen inet/bestanden sharing.

Ook in windows ME hetzelfde geval, vandaag me even opnieuw geinstalleerd zelfde probleem. Ik pik gewoon signalen op ensow, connect naar het netwerk en daarmee houd het op. Volgens netwerk stumbler is er geen card geinstalleerd :? Terwijl het gewoon onder appraatbeheer staat.

Specs laptop
P1 166 @ 180
48 mb ram
2.1 gb hdd
11 mb netwerk card van sitecom

Bvd Meneer aard :)

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Je hardware werkt, dus aan die specs hebben we niet veel, instellingen daarintegen ;)

Post eens je IPCONFIG /ALL

Verder hoe test jij dat je geen internet hebt?

[ Voor 12% gewijzigd door SSH op 19-08-2004 18:51 ]

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
SSH schreef op 19 augustus 2004 @ 18:50:
Je hardware werkt, dus aan die specs hebben we niet veel, instellingen daarintegen ;)

Post eens je IPCONFIG /ALL

Verder hoe test jij dat je geen internet hebt?
Ik krijg bij internet gewoon 404 error, tevens krijg ik geen pakketten toegezonden/er gaan geen pakketten uit (hoe kan ik in win me me status van de verbinding zien, zoals dat verbindings tekentje als je een netwerk kabel toevoegd ensow)?

Het schijnt als ik ipconfig intyp, dat ik 2 ehternet adapters heb?

0 ethernet adapter:

Medium status: Verbinding verbroken
Ip-Adres: 0.0.0.0
Subnetmasker: 0.0.0.0
Standaardgateway:

1 Ethernet adapter:

Ip-Adres: 0.0.0.0
Subnetmasker: 0.0.0.0
Standaardgateway:

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

404 error? Is dat een bleuscreen MS error? ;) (ok ik pest je, maar IEX(wat is dus niet gebruik) is niet de manier om te testen of je internet hebt want die is instelling afhankelijk en pakt niet altijd een standaard gateway)

Je hebt dus geen IP lease gekregen van je wireless router. Probeer hem eens te resetten om te kijken of het daarna wel lukt. Waarschijnlijk staat er wat beveiliging aan die je met een reset standaard uit zet. Misschien kan je beveiliging ook veranderen door hem wired aan te sluiten(je andere ethernet adapter)

Verwijderd

Misschien zit er een access control list op je wireless router, die aangeeft welke netwerkkaarten een connectie mogen maken met de router.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
SSH schreef op 19 augustus 2004 @ 20:05:
404 error? Is dat een bleuscreen MS error? ;) (ok ik pest je, maar IEX(wat is dus niet gebruik) is niet de manier om te testen of je internet hebt want die is instelling afhankelijk en pakt niet altijd een standaard gateway)

Je hebt dus geen IP lease gekregen van je wireless router. Probeer hem eens te resetten om te kijken of het daarna wel lukt. Waarschijnlijk staat er wat beveiliging aan die je met een reset standaard uit zet. Misschien kan je beveiliging ook veranderen door hem wired aan te sluiten(je andere ethernet adapter)
Ik krijg (als het goed is) een automatisch ip toeverwezen met 192.168.2.x .

Me beveilegin is puur voor windhoos 98 (128 bit hex, heb meerder win 98 machienes).
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 20:17:
Misschien zit er een access control list op je wireless router, die aangeeft welke netwerkkaarten een connectie mogen maken met de router.
Ik heb hier al een keer mee connectie gemaakt :?

• *Dutch-Force*
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06-2024

*Dutch-Force*

Civic CX

ik heb dit ook een keer gehad, wel verbinding met de router maar geen tcp/ip verkeer.

Het euvel was dat op de een of andere manier de web encryptie op mijn router veranderd was (geen idee hoe hetzo gekomen was).

Na fixen had ik wel weer tcp/ip verkeer

ComputerSpecs

• jeroenvanthoog
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 12:09
Staat er wel een TCP/IP protocol geinstaleerd bij Netwerk voor de draadloze adapter, gooi die er anders een keer uit inclusief je kaart. Instaleer je NIC een keer opnieuw met alle protocollen. Wil onder 98 vaak een hoop oplossen.

Tevens de lijst met alle adapters en gebonden protocollen leeggooien is geen slecht idee, ik neem aan dat je eerst een NIC met touw had??

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
_Dutch-Force_ schreef op 19 augustus 2004 @ 20:28:
ik heb dit ook een keer gehad, wel verbinding met de router maar geen tcp/ip verkeer.

Het euvel was dat op de een of andere manier de web encryptie op mijn router veranderd was (geen idee hoe hetzo gekomen was).

Na fixen had ik wel weer tcp/ip verkeer
De encryptie staat gewoon goed voor win 98 en xp Niet de tkip of sow iets.
jeroenvanthoog schreef op 19 augustus 2004 @ 20:28:
Staat er wel een TCP/IP protocol geinstaleerd bij Netwerk voor de draadloze adapter, gooi die er anders een keer uit inclusief je kaart. Instaleer je NIC een keer opnieuw met alle protocollen. Wil onder 98 vaak een hoop oplossen.

Tevens de lijst met alle adapters en gebonden protocollen leeggooien is geen slecht idee, ik neem aan dat je eerst een NIC met touw had??
Het is windows Meer ellende nu geworden, maar er staan tcp/ip protocool geinstalled voor me netwerk adapter.

Ik had eerst geen nic met touw :P

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Je hebt meerdere machines in je netwerk zitten?

Configureer met een van de wel werkende machines je router:

*Koppel bij "DHCP" in je router een IP aan het mac adress van je netwerk kaart.
*Vul dit IP static in op de pc, neem rest van de instellingen over van wel werkende pc.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
SSH schreef op 19 augustus 2004 @ 20:33:
Je hebt meerdere machines in je netwerk zitten?

Configureer met een van de wel werkende machines je router:

*Koppel bij "DHCP" in je router een IP aan het mac adress van je netwerk kaart.
*Vul dit IP static in op de pc, neem rest van de instellingen over van wel werkende pc.
Ik krijg het niet aan de praat, wat ik ook doe alles overnemen/router anders geconfigureerd, netwerk open gegooid.

Pagina: 1