[XP] Files versturen van telefoon met bluetooth*

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb zojuist SP2 geinstalleerd voor mijn XP Pro Engels.
Omdat ik las dat de bluetooth ondersteuning verbeterd is, ben ik dat gedeelte meteen gaan uitproberen.

Voorheen installeerde ik altijd de Widcomm 1.4.1.6 bluetooth drivers.
Als ik dan de dongle in een usb poort stak werkte alles perfect.

Nu waren die drivers niet geinstalleerd en stopte ik de dongle in een usb poort.
Windows vond 2 dingen, een Generic Bluetooth Radio en een Microsoft Bluetooth Enumerator.

Met die software heb ik mijn bluetooth device gezocht (Nokia 7650), en verbinding gemaakt, alles leek perfect te werken.

Een bestand naar mijn telefoon sturen gaat perfect. Maar een bestand vanaf mijn telefoon naar mijn pc sturen lukt niet.
Ik heb het geprobeerd met en zonder het venster van 'receive a file' geopend.
Mijn telefoon ziet mijn pc wel, maar als ik op zenden druk geeft hij aan dat er geen verbinding gelegd kan worden.
Een paar vormen met de pc vanaf de telefoon lukt ook niet. Ik heb geprobeerd een foto en een tekstbestand te sturen, dat lukte beide niet.

Omdat ik de widcomm software toch vervelend vond op bepaalde punten, leek me sp2 eindelijk een oplossing hiervoor, maar nu werkt het dus niet.
Ik heb nergens hierover iets kunnen vinden, en ook Microsoft's oplossingen zijn niet van toepassing (http://support.microsoft....3258&product=windowsxpsp2)

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit (was: [XP SP2] Bluetooth problem) - als we al onze problemen gaan omschijven als 'probleem' komen we nergens ;)

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:03
Ben ook gisteren aan het klooien geslagen met bluetooth onder sp2 en ook ik krijg het niet voor elkaar om een bestand naar mijn PC te sturen, wel andersom. Ik heb overigens een SE T610. Nu heb ik ook float's Mobile Agent draaien, dus echt een probleem is het niet, maar vreemd vind ik het wel.

• Fraggar
  • Niet online
Waslijn schreef op 19 augustus 2004 @ 19:03:
Ben ook gisteren aan het klooien geslagen met bluetooth onder sp2 en ook ik krijg het niet voor elkaar om een bestand naar mijn PC te sturen, wel andersom. Ik heb overigens een SE T610. Nu heb ik ook float's Mobile Agent draaien, dus echt een probleem is het niet, maar vreemd vind ik het wel.
Het lijkt dus een fout te zijn in sp2, hopelijk krijgt iemand het werkend, of komt er een update voor.

Verwijderd

De BlueTooth stack in Windows XP SP2 bevat niet het OBEX File-Transfer profile wat je nodig hebt.
Terug naar je oude drivers dus. :)

• Fraggar
  • Niet online
Na het installeren van de Widcomm drivers die ik altijd gebruikte werkt het nog steeds niet. Die drivers zien niet eens meer een bluetooth device.

Waarschijnlijk door de Microsoft drivers die automatisch worden geinstalleerd als ik de dongle in een usb poort stop.

Is hier een oplossing voor, of gaat het met sp2 nooit meer lukken?

Verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 13:07 ]

Verwijderd

*KICK*

iemand in de tussentijd iets op gevonden? ik heb ook SP2 geinstalleerd en wilde gelijk gaan kijken of SP2 idd een goede ondersteuning had.

ik wil niet de ZEER uitgebreide widdcomm installeren en ik gebruik alleen maar de bestandoverdrachtoptie verder nix. van computer(dongle=MSI BT 100 mtr) naar T610 gaat perfect. van T610 naar computer werkt niet ook al staat windows open en te wachten op een inkomende Bluetoothoverdracht.

hoe kan dat dan werken als de OBEX weg is gelaten? is er een tussenmanier dit te fixen?

Verwijderd

Te lezen op MSI site:
MSI Bluetooth Driver only for WinXP SP2

Support model BToes(MS-6970), MS-6967

Description
• Driver
Important Note: Please don't install the previous MSI Bluetooth Software Package if your OS is WinXP SP2.

*How to install for WinXP SP2: WinXP SP2 installation guide

Date 2004-8-16

Your System OS btdongle_winxp_sp2.zip(5KB)
er staat dus letterlijk dat je de oude versies niet mag gebruiken samen met SP2....

edit: ik ontdek net dat het wel gaat met een nokia 6600 maar niet met mijn T610....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 19:55 ]

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-04 01:27

djidee

Mr. Slungel

FF weer wakker schoppen....

Nu ook net SP2 erop geknald, en inderdaad, geen filetransfer........

Zijn er oplossingen voor inmiddels???

"Mekker, blaat"

Verwijderd

djidee schreef op maandag 13 december 2004 @ 13:52:
FF weer wakker schoppen....

Nu ook net SP2 erop geknald, en inderdaad, geen filetransfer........

Zijn er oplossingen voor inmiddels???
nope, niet voor mijn situatie. heb jij ook MSI BT en T610? of een andere BT kopen of een andere mobieltje of SP2 erafdonderen.

• Fraggar
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:21:
[...]

nope, niet voor mijn situatie. heb jij ook MSI BT en T610? of een andere BT kopen of een andere mobieltje of SP2 erafdonderen.
Ik heb het werkend gehad met SP2, in combinatie met de Widcomm drivers.
Nu heb ik een nieuwe installatie van WinXP met SP2 erin, en het lukt me weer niet.

Ik ben dus vergeten hoe het werkte, maar het kan dus wel.. :X

Verwijderd

Welke driver gebruiken jullie van MSI nou?

Die van Microsoft voor XP SP2 gebruik ik nu.. en heb wat dingen geinstalleerd... ook heb ik mijn GSM gesynchroniseerd (vanuit Nokia PC Suite weliswaar).. verder nog niks mee gedaan

Die Widcomm heb ik gelijk eruit geflikkerd.. werkte bij mij voor geen meter

Ik heb dus ook XP SP2 Engels
Notice:
Currently there are two kinds of drivers for MSI MS-6967 dongle installation:

A. MSI driver Please click here
B. Microsoft driver only for XP_SP2 OS (Do not support AV profile & Headset profile). Please click here

Please Note: They are NOT able to be installed at the same time.
http://www.msi.com.tw/htm...cation/cmu_htm/6967-2.htm

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 12:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 12:10:
Welke driver gebruiken jullie van MSI nou?

Die van Microsoft voor XP SP2 gebruik ik nu.. en heb wat dingen geinstalleerd... ook heb ik mijn GSM gesynchroniseerd (vanuit Nokia PC Suite weliswaar).. verder nog niks mee gedaan

Die Widcomm heb ik gelijk eruit geflikkerd.. werkte bij mij voor geen meter

Ik heb dus ook XP SP2 Engels

http://www.msi.com.tw/htm...cation/cmu_htm/6967-2.htm
die van microsoft heb ik al die tijd gebruikt en dat werkt niet voor een T610. T610 verteld me dat er een BTdevice gevonden is met bijhorende computernaam. SP2 wilt dan een pincode adden aan de mobiel en dat gaat allemaal goed. de mobiel wordt toegevoegd aan de lijst van de gevonden BTdevices. dan selecteer ik een afbeelding en dan druk ik op verzenden via BT, dan is ie ff bezig en dan staat er: Bluetoothverbinding mislukt, Opnieuw? als ik het herhaal krijg ik steeds diezelfde melding.

met een nokia 6600 werkt het gwoon. maar goed ik zie nu dat ik dus een alternatieve driver kan kiezen. ik zal eens ernaar kijken... zo te lezen is dat de oude widdcomm driver die ik nu MOET installeren. kutmobieltjes ook...

kan de widdcomm wel installeren maar de SP2 BT niet ongedaan maken. iemand die weet hoe ik windows kan dwingen SP2 BT niet te gebruiken?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 16:52 ]

Verwijderd

Voor gebruikers onder Windows XP SPII zal de widcomm driver geen oplossing bieden.

Sinds er ook een nieuwe versie Bluetooth namelijk v1.2 op de markt is zijn er nieuwe drivers ontwikkeld door IVT.

IVT Bluesoleil, zie voor meer informatie:

http://www.ivtcorporation...d/BlueSoleil_Download.php

;)

Verwijderd

PS:

Indien je BT Dongle een geregistreerde dongle is met een licentie eraan gekoppeld heb je geen beperkingen door deze driver. Indien je een ongeregistreerde dongle hebt ben je beperkt tot een limiet van 5MB data.

Succes :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 16:49:
PS:

Indien je BT Dongle een geregistreerde dongle is met een licentie eraan gekoppeld heb je geen beperkingen door deze driver. Indien je een ongeregistreerde dongle hebt ben je beperkt tot een limiet van 5MB data.

Succes :)
ik snap het niet goed, is dit nou de oplossing voor de SP2 BT gebruikers die niet kunnen verzenden via hun mobieltje?

en bedoel je met een geregistreerde dongle dat ik mijn MSI dongle heb geregistreerd bij MSI? (moest ik 1 keer doen om een code te kunnen krijgen om widdcomm te kunnen installeren of zoiets) Of bedoel je bij bluesoleil registreren?

het werkt idd, ole ole ik is blij.

met registreren wordt bedoelt bij soleil registreren. en verder kapt ie ermee na 5 mb overdracht, leuk programmaatje, ziet netjes en ordelijk uit enzo...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 18:19 ]

Verwijderd

Met registreren bedoel ik dat je BT USB Dongle bij IVT Bluesoleil moet zijn geregistreerd. Dus indien je Dongle een licentie nummer heeft dat niet binnen de reeks nummers valt voor de IVT Driver, zit je dus vast aan een maximale transfer van 5MB.

8)

Verwijderd

Dit is toevallig ook net mijn probleem met de Samsung D500!

Iemand die me kan helpen??

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-04 15:36
Ik heb zelf 2 bluetooth dongles, 1x unknown merk van ebay, en een levelone 10m.

Beide werken prima met de Widcomm3 drivers, niets gezien van licenties ofzo. (al is de widcomm driver die ik gebruik een beetje aangepast en zodoende aardig universeel).

inmiddels is widcomm4 er ook al, die ga ik eens proberen van t weekend.

http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=35927

(incl how-to om widcomm3 aan de gang te krijgen op de meeste dongles, gewoon goed lezen, zo is t mij ook gelukt)

Verwijderd

Ik heb in met windows XP SP2 hetzelfde probleem, heb alles geprobeerd wat op het topic sttaat, maar nog steeds geen oplossing, gaat om een samsung D500 en een laptop met ingebouwde widdcom bleutooth. Iemand een oplssing O-)

Verwijderd

met bluesoleil zou je er wel uit moeten komen :| :?

Verwijderd

Indien het een v1.2 Bluetooth dongle is moet je de IVT driver hebben ( v1.4.9 )
Pagina: 1