Toon posts:

[2k] Gedeelde printer lade kiezen over netwerk lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De printer (HP4000 T) met 4 lades is aangesloten op m'n server (win2k standaard install, zonder updates). Deze staat gedeelt, en de client pc's zijn XP machienes.
Als ik dan bijvoorbeeld een word bestandje wil afdrukken, en ik klik op eigenschappen van de printer, dan kies ik bij "papier" "Lade 3", maar dan drukt hij hem alsnog af op lade 4.

Welke lade ik ook kies, hij drukt altijd af vanuit lade 4. Als ik dit doe op de server, dan doet hij het wel goed.

Wat heb ik geprobeerd?

- Gezocht op GOT
- HP software/drivers overal opnieuw geinstalleerd
- Printpoort op bi-directional gezet/teruggezet
- Printer op verschillende manieren geinstalleerd (als netwerkprinter, maar ook als lokaal, en dan tcp/ip poort aanmaken)
- Verschillende instellingen van de printer op de server en clients.

Weet iemand misschien een oplossing?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb wel eens voor een faxserver een printer 2x geinstalleerd met een voorgeconfigureerde lade-indeling en die vervolgens pas geshared.
faxbevestigingen kwamen keurig uit die ene voorgeconfigde lade, de faxserver zelf draaide op een andere PC.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• coenbijlsma
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb je al gekeken naar de rechten die je gebruikers hebben op je server? Je moet natuurlijk wel instellen op je serverdat ze de printerinstellingen mogen wijzigen.

Verwijderd

Hier heb ik in het verleden ook wel eens mee open klieren.

Oplossing:
Ga naar de printer server.
Met de rechter muisknop op de betreffende printer klikken en kies hier de optie Printing Preferences... (je zult zien dat hier de lade anders staat dan je bedoeling is).

Nu is het zaak de je de printer bij de clients eerst verwijderd en weer opnieuw toevoegd, omdat anders de instellingen niet overgenomen worden.

Succes!