[koptelefoon] HP890 werkt, maar te stil

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03-2025
Net een Philips Hp890 aangeschaft na hier en op andere plaatsen goede reviews te hebben gelezen. Direct getest natuurlijk (@stereoketen), en al direct wat teleurgesteld feitelijk. Hij gaat slechts heel stil bij gewoon radio luisteren. Het hoofdgebruik waar ik hem voor kocht was de PC, dus daar maar eens geluisterd. Dat was al direct een stuk beter! Ik heb een Nforce2 moederbord, een Asus a7n8x Deluxe, en ik weet in feite niet welke aansluiting echt bedoeld is om de koptelefoon op aan te sluiten. Nu heb ik de groene aansluiting gebruikt. Zal wel verkeerd zijn, want dan moet ik een aansluiting van mijn luidsprekers uittrekken eerst, maar daar werkt hij wel het hardst (normaalst) op. Het moet niet zo hard zijn dat je hem niet op je hoofd kunt houden natuurlijk, maar bij radio luisteren @ stereoketen was het echt niet normaal (CD is niet anders). Ik moet de volumeknop bijna opendraaien om op een normaal niveau te luisteren.

Op de PC dacht ik ook eerst dat het misschien aan een slechte kwaliteit van mp3 lag, maar een CD vond ik niet harder klinken. Eerder stiller.
Maar ik zit dus vooral met die stereoketen in mijn hoofd, want daar moet hij toch ook op werken zonder voorversterker oid?
Ken er wel niet veel van, maar mijn vorige ging toch harder, normaal zeg maar.

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Ik begrijp dat @stereoketen=stereo installatie :?

Als dat zo is. Wat voor een versterker gebruik jij dan en op wat voor een aansluiting exact?

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• BizonKid
Ja, dat is een stereo installatie. Het is een Technics versterker/tuner en ik gebruik gewoon de koptelefoonuitgang vooraan.
Ik heb ook andere koptelefoons, nu heb ik nog een draadloze en die doet het gewoon zoals het hoort op die uitgang. Daarom vind ik het raar dat deze Philips zo stil gaat.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Interessant. De HP890 is laagohmig (32 Ohm) en heeft een vrij hoge gevoeligheid. Dit is gelijk aan de gemiddelde andere consumentenhoofdtelefoon. Persoonlijk denk ik eerder dat dit aan je stereo ligt dan aan je nieuwe Philipsen. Dit vermoeden wordt bijgestaan door het feit dat 'ie het in de (naar ik aanneem) line-out van je PC wel goed doet. De line-out is namelijk onversterkt.
Heb je al eens een andere stereo geprobeerd?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Fireman

Fireman

Is die draadloze, die je nu gebruikt, niet in te stellen ? zodat die nu niet vrij hard staat? (softwarematig of zo) Of is die nieuwe niet in te stellen? En heeft je versterker geen koptelefoon volumeknop?

• BizonKid
CyBeR schreef op 19 augustus 2004 @ 19:46:
Interessant. De HP890 is laagohmig (32 Ohm) en heeft een vrij hoge gevoeligheid. Dit is gelijk aan de gemiddelde andere consumentenhoofdtelefoon. Persoonlijk denk ik eerder dat dit aan je stereo ligt dan aan je nieuwe Philipsen. Dit vermoeden wordt bijgestaan door het feit dat 'ie het in de (naar ik aanneem) line-out van je PC wel goed doet. De line-out is namelijk onversterkt.
Heb je al eens een andere stereo geprobeerd?
Die stereo waar ik het over had is dus een Technics van mijn ouders. Ik heb de koptelefoon ook al geprobeerd op mijn kamer, waar een miniketen (installatie) van Philips staat. Ook daar hetzelfde, met CD of radio. Daar werkt mijn draadloze wel goed, maar die ruist sterk (infrarood). Vandaar dat ik dus die HP890 kocht, want ik had hem dan ook wel graag op een gewone installatie gebruikt, én op mijn PC.
Ik had trouwens ergens op GoT gelezen over die laagohmigheid in een topic, ik geloof zelfs dat het van jou was.

@Fireman, geen verborgen knopje bij geen van de 2 koptelefoons.
edit: toch wel bij die draadloze, die moet je met een draaiknop aanzetten, en dat is ook tegelijkertijd de volumeknop.

[ Voor 13% gewijzigd door BizonKid op 19-08-2004 19:57 ]

• Fireman

Fireman

Hoe is de volume uitgangssterkte van je PC? Ik denk dan nu vrij hoog. Effe checken bij je configuratie scherm.

edit: staat 'ie in het midden of laag of hoog??

[ Voor 19% gewijzigd door Fireman op 19-08-2004 19:58 ]

• BizonKid
die staat nu heel laag zelfs, en nog gaat hij heel goed op PC.

Net nog eens speciaal die draadloze gaan proberen op die miniketen, die werkt op een normaal geluidsniveau en die Philips dus niet. echt heel stil gaat die.

• BizonKid
Het wordt nog vreemder nu: ik probeer hem net op mijn Sony TV, gewoon de uitgang langs voor gebruikt, en daar gaat hij wel luid! :? Ik kan bij die TV wel het volume van de koptelefoon onafhankelijk van het luidsprekervolume regelen via een menu.

Nu weet ik niet of ik dit moet melden bij de winkel waar ik ben geweest, of het gewoon zo moet laten?

• Fireman

Fireman

Dan snap ik 't ook effe niet meer. Effe een paar dingen uitproberen en dan conclusie's trekken.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:16
eehhm: Een draadloze hoofdtelefoon heeft als kenmerk dat er geen draadje aan zit.

Hoe hard dat ding dus gaat, staat volkomen los van het apparaat waar je naar luistert, maar hangt alleen van het ingebouwde versterkertje in die hoofdtelefoon af.

Je kan uit het feit dat je draadloze hoofdtelefoon wel hard gaat met die tv dus helemaal geen conclusies trekken over hoe luid andere hoofdtelefoons moeten spelen.

• BizonKid
Raymond schreef op 19 augustus 2004 @ 20:30:
eehhm: Een draadloze hoofdtelefoon heeft als kenmerk dat er geen draadje aan zit.

Hoe hard dat ding dus gaat, staat volkomen los van het apparaat waar je naar luistert, maar hangt alleen van het ingebouwde versterkertje in die hoofdtelefoon af.

Je kan uit het feit dat je draadloze hoofdtelefoon wel hard gaat met die tv dus helemaal geen conclusies trekken over hoe luid andere hoofdtelefoons moeten spelen.
Dat begrijp ik, maar ik heb dus wel degelijk de nieuwe koptelefoon met kabel geprobeerd aan de TV, en daar doet hij het dus wél goed. Die draadloze heb ik niet aan de TV geprobeerd...

• Raymond
Dat begrijp ik, maar ik heb dus wel degelijk de nieuwe koptelefoon met kabel geprobeerd aan de TV, en daar doet hij het dus wél goed. Die draadloze heb ik niet aan de TV geprobeerd
Wat wil je daarmee zeggen?

• BizonKid
Dat je mij verkeerd begrepen hebt, lees maar eens overnieuw ;)

Hij zou het toch gewoon goed moeten doen op een stereo als hij op de Pc ook goed werkt, niet?

[ Voor 44% gewijzigd door BizonKid op 19-08-2004 20:37 ]

• Raymond
BizonKid schreef op 19 augustus 2004 @ 20:35:
Dat je mij verkeerd begrepen hebt, lees maar eens overnieuw ;)
Volgens mij begrijp ik je niet verkeerd: Je zegt dat je nieuwe philips op je stereo erg zacht klinkt, maar je draadloze wel hard kan.
Mijn punt is, is dat je daar niets aan kan afleiden, omdat je draadloze HT een eigen versterker heeft en dus niet afhankelijk is van de versterker in die stereotoren

• BizonKid
ok, maar als de line-out van mijn moederbord niet versterkt is, dan zou een stereo uitgang, die eventueel ook niet is versterkt, het ook goed moeten doen, dat bedoel ik.

• Raymond
BizonKid schreef op 19 augustus 2004 @ 20:39:
ok, maar als de line-out van mijn moederbord niet versterkt is, dan zou een stereo uitgang, die eventueel ook niet is versterkt, het ook goed moeten doen, dat bedoel ik.
Blijkbaar die van jou dus niet :)

• BizonKid
hehe, zover was ik ook al. Maar als het niet gaat op twee stereo's is dat op zijn minst wel vreemd te noemen.
Maar volgens jou ligt het ook niet aan de koptelefoon zelf dan?

[ Voor 32% gewijzigd door BizonKid op 19-08-2004 20:48 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is eigenlijk gewoon onmogelijk :) Dan zou 'ie 't of overal goed doen, of nergens. Een hoofdtelefoon is gewoon een set draadjes met een spoeltje. D'r zitten geen schakelingen in ofzo.

Zoals ik al eerder zei ligt de reden volgens mij gewoon bij die stereo('s). Wat het probleem echter is kan ik je echter niet vertellen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• BizonKid
ok, toch bedankt voor de hulp iig. :)

• Raymond
BizonKid schreef op 19 augustus 2004 @ 20:45:
Maar volgens jou ligt het ook niet aan de koptelefoon zelf dan?
Volgens mij ligt het idd niet aan je HT :)
Pagina: 1