Ik heb een 2e hands radio gehaald, een Panasonic radio. Ik heb hem nog in zijn auto geluisterd (Tigra) en nu heb ik hem in mijn auto gezet (Lancer). Alleen omdat al zijn boxen voorversterkt waren had ie gewoon de speaker kabeltjes van de ISO connector doorgeknipt. Geen probleem alles is nu weer geconnect met busjes. Er liggen 2x 100watt JBL en 2x 40 watt huismerk voorin. Als ik nu de radio aanzet dan beginnen om de paar seconden de boxen te 'ploffen', de speaker trekt helemaal naar beneden toe (net als je opeens spanning op je boxen zet als je bv je versterker aanzet). Ik dacht eerst dat de accu niet genoeg vermogen kon leveren omdat als je de iso stekker gedeelte eraf haalt waar de speakers op zitten dan werkt alles goed.
zitten je speakers wel met twee draden aangesloten en niet stiekem met één draad en de massa van je auto?
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Nope want mn oude autoradio werkte perfect.. Ik zie nu trouwens dat alleen de linkerboxen dat ploffen doenkraats schreef op 19 augustus 2004 @ 16:17:
zitten je speakers wel met twee draden aangesloten en niet stiekem met één draad en de massa van je auto?
Ik zie nog iets geks, de gele memory draad zit op hetzelfde busje als de rode acc draad
[ Voor 13% gewijzigd door Megamind op 19-08-2004 16:22 ]
Dan gaat je radio waarschijnlijk niet uit met het contact.
en het is twee busjes per speaker en geen draden samengevoegd? (mindraden ofzo)
Heeft deze radio veel meer vermogen dan je vorige? het kan namelijk zijn dat deze namelijk wel gebruik maakt van een 'gebalanceerde' versterker die zowel de plus als de min van een speaker apart aanstuurt en niet zoals vroeger alleen de plus.
Wat gebeurt er als je één ven je linkerspeakers even losmaakt?
Heeft deze radio veel meer vermogen dan je vorige? het kan namelijk zijn dat deze namelijk wel gebruik maakt van een 'gebalanceerde' versterker die zowel de plus als de min van een speaker apart aanstuurt en niet zoals vroeger alleen de plus.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Dat wel. hij onthoud alleen geen zenders en instellingen...Master__R schreef op 19 augustus 2004 @ 16:24:
Dan gaat je radio waarschijnlijk niet uit met het contact.
Het is 2 busjes per speaker ja.. Hij is gewoon 4x45 watt precies hetzelfde als de vorige. Tja even draadjes losmaken wordt lastig aangezien ze aan de iso stekker zitten..kraats schreef op 19 augustus 2004 @ 16:24:
en het is twee busjes per speaker en geen draden samengevoegd? (mindraden ofzo)
Verwijderd
Misschien is je radio gewoon kaduuk

edit:
maar dat proberen we nu natuurlijk net uit te zoeken
maar dat proberen we nu natuurlijk net uit te zoeken
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 16:32 ]
Dan moet je even een draad zoeken met constante 12v en deze ansluiten op de memory draad (de gele dus).
En dan de rode draad op de schakel draad. Als het zo niet werkt moet je de draden even omwisselen.
En dan de rode draad op de schakel draad. Als het zo niet werkt moet je de draden even omwisselen.
Leuk dat het pinnetje alleen weg isMaster__R schreef op 19 augustus 2004 @ 16:31:
Dan moet je even een draad zoeken met constante 12v en deze ansluiten op de memory draad (de gele dus).
edit: ok die werkt weer
[ Voor 28% gewijzigd door Megamind op 19-08-2004 17:01 ]
Nou ik denk dat dus het rechterkanaal overleden is 
Ik ga het proberen of ie het doet met een versterker anders zal ik hem moeten laten maken vrees ik
Ik ga het proberen of ie het doet met een versterker anders zal ik hem moeten laten maken vrees ik
offtopic:
Weet iemand nog goed adresje waar dat kan
Weet iemand nog goed adresje waar dat kan
Pagina: 1