Toon posts:

Vraagje over het aansluiten van de voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo tweakers,

Na het doorlezen van het topic over de keuze van een voeding heb ik mij een tagan 380 watt aangeschaft.

1 klein detail is me echter niet volledig duidelijk...

Bij de voeding zit een speciaal "aardingsstekkertje" hetwelke je erges moet aansluiten. Er staat in de handleiding dat je het op je mobo moet aansluiten maar waar net?

Is het op de plaats waar je normaal het schroefje zet bij een pci insteekkaart?
of zit ik er naast?...
moet je dat stekkertje eigelijk wel aansluiten:s?

mede tagan eigenaars kunnen me mss helpen!!

Alvast bedankt

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Om kortsluiting te voorkomen zou ik hem niet direct op je moederbord aansluiten, schroef hem gewoon ergens op het metaal van je kast vast (eventueel bij een pci-slot afsluitplaatje als er geen alternatief is). De aarding van je PC en moederbord horne via het metaal van de kast toch 1 en hetzelfde te zijn.

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 18:25
Aan een schroefje van je PCI slots hangen lijkt me idd het beste... Waarom zit dat stekkertje er eigenlijk :? Ik heb dat nog niet echt vaan gezien namelijk...

edit: spuit 11 :+

[ Voor 7% gewijzigd door holoX op 19-08-2004 16:21 ]

Verwijderd

]-[Skinlab]-[ schreef op 19 augustus 2004 @ 16:21:
Waarom zit dat stekkertje er eigenlijk :? Ik heb dat nog niet echt vaan gezien namelijk...
Aarde!

Verwijderd

Topicstarter
oki:-) kdacht het daar al te doen ik wou gewoon weten of het kwaad kon :)

wil men pc niet opfikke :+

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-05 18:57

Meneer aard

Porsche rulez!

]-[Skinlab]-[ schreef op 19 augustus 2004 @ 16:21:
Aan een schroefje van je PCI slots hangen lijkt me idd het beste... Waarom zit dat stekkertje er eigenlijk :? Ik heb dat nog niet echt vaan gezien namelijk...

edit: spuit 11 :+
Bij een at voeding zit dat er gewoon standaard bij (heb er veel in me handen gehad) maar van een atx voeding geen id, terwijl al een hele hoop voedingen door me hand zijn gegaan zonder zo`n aarde draad.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Aan je kast vastmaken (al is de voeding zelf al gemonteerd aan je metalen kast)...
En dan te bedenken dat alle zwarte aarde draden je componenten van aarding voorzien....

Dat een AT voeding het wel had heeft oa te maken met de hoge spanning van de schakeldraad en er zo nogal snel 230V op je kast kon komen te staan (veel mobo's hingen toen in plastic afstandhouders)...

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-05 18:57

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 11:06:
Aan je kast vastmaken (al is de voeding zelf al gemonteerd aan je metalen kast)...
En dan te bedenken dat alle zwarte aarde draden je componenten van aarding voorzien....

Dat een AT voeding het wel had heeft oa te maken met de hoge spanning van de schakeldraad en er zo nogal snel 230V op je kast kon komen te staan (veel mobo's hingen toen in plastic afstandhouders)...
Dat was wel een leuke tijd jah met die at dingen, vooral als je het bent vergeten te aarden en dan even de kast vast pakt 8)7 , ik heb het wel gepresteerd om een fan via de kast aan te krijgen (ground in de voeding, en + op de kast _/-\o_ )

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

In een "normale" kast zou het niet nodig moeten zijn. Maar als je nou bijvoorbeeld een kast van plexi of hout hebt, dan kun je absoluut niet buiten zo'n draadje.
Pagina: 1