omdat ik al veel gezocht heb en nog steeds geen oplossing heb, leg ik jullie het volgende probleem voor:
op server www.server1.nl (denkbeeldig adres) draait een website die connect naar een Linux (Debian) MySQL server bij mij thuis. De feeds op de pagina zijn dus afkomstig van mijn eigen SQL server. Nu is het probleem dat mijn MySQL server niet door de host www.server1.nl benaderd kan worden. Ik krijg de volgende foutmelding:
Warning: mysql_connect(): Can't connect to MySQL server on '***.***.***.***' (111) in /ext/dsk1/dsk1/s/**/****************.nl/html/index.php on line 12
ik zat zelf aan één van de volgende oorzaken te denken:
- poort 3306 staat dicht op mijn eigen Linux server (hoe check ik dit)
- poort 3306 staat dicht op de firewall van het hostingbedrijf waar server1 staat
- MySQL is niet opgenomen in inetd (moet dit??? ik heb hem als daemon gestart)
- mijn provider, planet, blokkeert poort 3306
kan iemand van jullie mij helpen? alvast bedankt!
Simon-Paul
op server www.server1.nl (denkbeeldig adres) draait een website die connect naar een Linux (Debian) MySQL server bij mij thuis. De feeds op de pagina zijn dus afkomstig van mijn eigen SQL server. Nu is het probleem dat mijn MySQL server niet door de host www.server1.nl benaderd kan worden. Ik krijg de volgende foutmelding:
Warning: mysql_connect(): Can't connect to MySQL server on '***.***.***.***' (111) in /ext/dsk1/dsk1/s/**/****************.nl/html/index.php on line 12
ik zat zelf aan één van de volgende oorzaken te denken:
- poort 3306 staat dicht op mijn eigen Linux server (hoe check ik dit)
- poort 3306 staat dicht op de firewall van het hostingbedrijf waar server1 staat
- MySQL is niet opgenomen in inetd (moet dit??? ik heb hem als daemon gestart)
- mijn provider, planet, blokkeert poort 3306
kan iemand van jullie mij helpen? alvast bedankt!
Simon-Paul
[ Voor 5% gewijzigd door f1r3b4ll op 19-08-2004 15:43 ]
🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost