Toon posts:

sessieprinters inschakelen w2k terminalserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij gebruik van w2k server (TS) wordt normaliter een sessieprinter aangemaakt als wordt aangemeld op de server door een station met aldaar geinstalleerde printer. Op één of andere manier gebeurt dit niet bij mij. Er moet een optie zijn om de aanmaak van sessieprinters 'uit te zetten'. Zo ook moet er dus de optie zijn om dit weer aan te zetten. Ik wil dit doen voor 1 gebruiker

Ik heb geprobeerd om in de AD, via gebruiker, properties, environment waar de connect opties voor client devices allemaal zijn aangevinkt. Andere opties heb ik niet gevonden. Kan iemand mij hiermee helpen?

Samengevat; ik wil de mogelijkheid creëren voor 1 gebruiker om een sessieprinter aan te maken in zijn terminalserver sessie.

Verwijderd

hmm dus als ik het goed begrijp dan weet je wel hoe je een lokale bronnen
zoals een printer kan doorkoppellen via terminal service maar je wil dat alleen als een bepaalde gebruiker aanlogt de printer wordt gekoppeld aan de sessie
en niet als een andere gebruiker aanlogt

heb ik dat juist?

als het alleen gaat om jou systeem

moet ik even weten wat voor besturingssyteem gebruik je?

Via XP is het namelijk
Start->Programma->Bureau-Accessiores->Communicatie en dan verbinden met extern bureablad
en daar klik je op opties en dan lokale bronnen
daar kan je je lokale printer aan de sessie toevoegen

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 15:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
precies. overige gebruikers maken gebruik van netwerkprinters en drukken evt lokaal af op een andere dan netwerk printer.

In dit geval gaat het om een externe gebruiker die zijn eigen printer moet gebruiken

De externe gebruiker gebruikt w98

Bovendien geeft de optie die je aandraagt hetzelfde resultaat als de aanpassing in de Active Directory. Dit lijkt niet een oplossing... Ook niet voor w98

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 15:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt erop dat in de active directory het aanmaken van sessieprinters is uitgeschakeld.....(?)

Verwijderd

ik heb even op de site van microsoft gekeken en ik denk dat dit jou probleem is

Q. Why is my client machine's printer not available in my session?

A. Automatic printer installation works very well when there is an exact match on the server for the client-side printer driver name. There are, however, several scenarios in which there may not be an exact match on the server for the client-side driver name-for example, when the client is Windows NT or Windows 9x or the client is using an OEM-supplied driver. In these scenarios, a custom INF file can be written to create the mapping between client- and server-side driver names.

en hier staat vermoedelijk je oplossing
http://support.microsoft....kb/articles/q294/4/29.asp

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 15:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de inzet tot zover. Dit is echter niet het probleem. Het probleem zit hem in het feit dat ik alleen gebruik kan maken van netwerkprinters, het lijkt erop dat er überhaupt geen 'printer redirection' plaatsvindt bij het aanmaken van een sessie op de server. De benodigde drivers zijn in de printserver (van de terminalserver) aanwezig dus kan hierin niet het probleem zitten. De drivers zijn dezelfde als die lokaal geïnstallerd zijn bij de gebruiker

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 15:39 ]

Verwijderd

er zou nog 1 mogelijkheid zijn die wel werkt alleen hiermee omzijl ik een beetje jou probleem

je moet de printer op jou pc delen en deze op de server installeren
dan kan je vanuit je sessie op de server gewoon afdrukken op de printer
ik geloof zelfs dat je er een wachtwoord op kan zetten zodat andere er niet onder zouden kunnen printen

als je trouwens rechten heb op de server (want anders kan trouwens dat hierbovengenoemde ook niet)
dan moet je is kijken op de server bij start-> uitvoeren en typ dan gpedit.msc (dit werkt volgens mij pas vanaf windows 200 server) en dan bij computer configuratie en dan printers misschien dat hier wat tussen staat

btw. is jou printer wel geschikt voor het server besturingssyteem wat jullie draaien?

Verwijderd

Draait de client de laatste 5.2.3790 TS client?
http://www.microsoft.com/...e7e9b57e79&displaylang=en

Verwijderd

Topicstarter
Yes.
Heb de oplossing gevonden. Het probleem zat hem in het RDP protocol. In het aanmeldingsprotocol voor de terminalserver was ingesteld dat er geen gebruik gemaakt werd van windows printer sharing. Simpelweg vinkje weer aanzetten en klaar is kees.

Tsja dat moet je nèt even weten................
Pagina: 1