knipperende site bij het gebruik van menu's

Pagina: 1
Acties:

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Hallo, Ik heb niet zoveel verstand van Java, Flash etc, maar helaas wel een probleempje. Ik heb hier een aantal werkstations, wanneer ik bijvoorbeeld op de homepage van tweakersnet de menu's boven in het scherm gebruik (met de muis er over navigeer) begint de gehele site te knipperen. Vooral bij de site www.anwb.nl is dit heel extreem.

Weet iemand waar aan dit kan liggen ?

De werkstations bestaan uit IBM Netvista P4 systemen.

Servicepack : 6a
Internet Explorer : 6 servicepack 1
Flash : v5
JavaVM en JRE zijn beide geinstalleerd.

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 19-08-2004 14:47 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 07:50
Porbeer eens een andere browser (Firefox bijv.) en kijk of het probleem zich dan ook daar manifesteerd.

Verder is dit niet echt de goede plek, zo'n topic als dit past beter in SG, of zoiets.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoe staan de cache-instellingen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wat bedoel je met knipperen?

-verschuiven?
-opnieuw tekenen van pagina?

(denk aan video drivers, doet mozilla het ook?)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
leuk_he schreef op 19 augustus 2004 @ 14:47:
Wat bedoel je met knipperen?

-verschuiven?
-opnieuw tekenen van pagina?

(denk aan video drivers, doet mozilla het ook?)
De site wordt niet echt geheel opnieuw opgebouwd, zoals het gebeurd als je op refresh of F5 drukt. Het verschuift ook niet echt. Het verdwijnt en staat direct weer op het scherm. Video drivers lijkt mij sterk. Ik heb een paar werkstations waar het wel gewoon goed gaat, alleen kan ik geen wezelijke verschillen vinden.

Zomaar een andere browser gaan gebruiken is niet echt een optie. Het zou namelijk beteken dat het in dat geval een RFC wordt voor 2000 werkstations.
:D ... allemaal één gelijk huisstijl enzo ... geen uitzonderingen.

[ Voor 25% gewijzigd door _Dune_ op 19-08-2004 14:54 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
BtM909 schreef op 19 augustus 2004 @ 14:46:
Hoe staan de cache-instellingen?
De cache instellingen van de Internet Explorer staat op Automatic, amount of disk space is 16MB. We werken verder met een ISA/proxy server de cached ook genoeg.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

_Dune_ schreef op 19 augustus 2004 @ 14:53:
[...]

De cache instellingen van de Internet Explorer staat op Automatic, amount of disk space is 16MB. We werken verder met een ISA/proxy server de cached ook genoeg.
Het gaat niet om genoeg cachen, maar meer om het niet cachen :P

Er is een issue met IE en background images en het steeds ophalen daarvan.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
BtM909 schreef op 19 augustus 2004 @ 14:56:
[...]

Zou je dan wel of geen cache moeten gebruiken ?

Overigens lijkt het probleem op het werkstation waar ik nu achter zit zich niet meer voor te doen, nadat ik de browser een paar maal opnieuw heb gestart, op tweakers.net alleen de ANWB site blijft zenuwachtig |:(

Mmmm ook andere sites blijven dezelfde problemen houden, volgens mij voornamelijk Java gebaseerde sites. Maar ja ik heb te weinig kennis van deze materie omdat echt te kunnen bepalen.

Ik hoop dat iemand anders dit probleem herkent...

[ Voor 48% gewijzigd door _Dune_ op 19-08-2004 15:36 ]

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-05 23:01
Heb je al geprobeert IE te herinstallen, je weet t maar nooit natuurlijk.....

Verwijderd

Laat maar, mijn eerste reactie sloeg niet op jouw OS, sorry (is nu dus weg).

Bij mij was het ontbreken van (de juiste versie van) DirectX dat voor incorrecte weergave zorgde (op Windows 2000 werkplekken), maar da's op NT 4 niet echt van toepassing.

Is de versie van de Display drivers overal hetzelfde. Ik neem aan van wel, maar toch...

[ Voor 140% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 21:26 ]

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 18:18
Probeer eens een andere Java te installeren (zoals die van Sun) en Mozilla te gebruiken.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Guru Evi schreef op 19 augustus 2004 @ 15:59:
Probeer eens een andere Java te installeren (zoals die van Sun) en Mozilla te gebruiken.
Java != JavaScript

Menuutje van Tweakers maakt niet gebruik van Java! Als ik het zo hoor (plotseling opgelost), dan zou het alsnog heel goed een videokaart probleem kunnen zijn.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

En hebben ze toevallig allemaal dezelfde brakke videokaartjes met antieke NT4 drivers?

Want dit kan niet veel anders zijn dan een driver/videokaart probleem.

[ Voor 36% gewijzigd door Bosmonster op 19-08-2004 17:27 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

_Dune_ schreef op 19 augustus 2004 @ 14:50:
[...]

het scherm. Video drivers lijkt mij sterk. Ik heb een paar werkstations waar het wel gewoon goed gaat, alleen kan ik geen wezelijke verschillen vinden.
Zit in die werkstations dezelfde videokaart (integrated video kaart)? Zou je anders in een werkstation waar het fout is eens een ander video kaart kunnen proberen. (ik kan niet achterhalen wat voor videokaart er in een netvista p4 zit, als daar al een standaard kaart in zit.)
Zomaar een andere browser gaan gebruiken is niet echt een optie. Het zou namelijk beteken dat het in dat geval een RFC wordt voor 2000 werkstations.
:D ... allemaal één gelijk huisstijl enzo ... geen uitzonderingen.
Ik bedoelde meer, probeer het eens op 1 werkstation, helpt je wellicht te bepalen wat het probleem is. Meer zo van "doet die het ook fout?"

offtopic:
een rfc om het nauwelijks meer ondersteunde nt4 te upgraden zou ook niet weg zijn

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Is hier op het werk ook met gebruik van wat oudere machines (nt) zonder fatsoenlijke java install.
Je moet gewoon even Java en Shockwave installeren en dan is 't voorbij.
Dat was 't bij mij tenminste. Het geknipper ziet er 'zenuwachtig' uit, en het is dus lastig het goede ding aan te klikken.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 10:46:
Is hier op het werk ook met gebruik van wat oudere machines (nt) zonder fatsoenlijke java install.
Je moet gewoon even Java en Shockwave installeren en dan is 't voorbij.
Dat was 't bij mij tenminste. Het geknipper ziet er 'zenuwachtig' uit, en het is dus lastig het goede ding aan te klikken.
Wat heeft JavaScript te maken met Java :?

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Stomme vraag: draaien jullie Terminal Server? Daar hadden wij het n.l. ook...

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Battle_Bunny schreef op 20 augustus 2004 @ 10:57:
Stomme vraag: draaien jullie Terminal Server? Daar hadden wij het n.l. ook...
Nee we werken op deze werkstations niet met een terminal cliënt.

Het zijn overwegend Pentium 3 en 4 systemen met Nvidea Vanta 16MB kaartjes, mogelijk dat de NT drivers dan toch problemen geven. Ik zal eens kijken of ik ergens een andere driver kan opscharrelen.

P.s. Helaas is Windows XP hier nog maar in een beginnend stadium en gaat zeker tot begin volgend jaar duren voordat de eerts afdelingen echt over gaan. Tenminste dat schat ik.

Verwijderd

BtM909 schreef op 19 augustus 2004 @ 14:56:
[...]

Hetgeen valt op te lossen door twee objecten te nesten (<div><a href="">bla</a></div>), beide dezelfde achtergrond te geven, en de a als achtergrondkleur transparant te geven.
Pagina: 1