[COD]Probleem met BAN

Pagina: 1
Acties:

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11 15:27

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Hoi,

Ten eerste wist ik geen betere titel naam voor het topic.
Het probleem
Ik zit in een clan genaamd =ARC=.
Het is een engelse clan en we zijn gerelateerd aan de laders van 'enemy down'. (soort gelijke als Clanbase).
Nu zit er een member die waarschijnlijk geband gaat worden van Enemy down. Dit omdat zei beschuldingt word van Hacken. Dit raporteerde Punkbuster.

Dit heeft ED (enemy down) admin toe gestuurd naar onze clanleader.

Here is the lsitings from Punks Busted Admin area .....
5 Call Of Duty (haar Guid ID) ^1=ARC=^7Cpl blonde chick xx.xxx.xxx.xxx V000188F5
6 Call Of Duty (haar Guid ID) ^1=ARC=^7Cpl Blonde chick [TT] xx.xxx.xxx.xxx V000188F5

Notice the IP's ???? >> xx.xxx.xxx.xxx
V000188F5 is the BAN ID which is > codbot.exe

Het rare is dat alles dus klopt. zelfs het IP.

Nu is het zo dat haar tweelings zus bij de zelfde clan zit en op de zelfde kamer als 'chick' de pc heeft staan.
Ze spelen altijd samen en die zus die wordt niet gerapoteerd door PB. Dus dan zou je zeggen dat de ene wel hackt en de ander niet. Dit vind ik hoogswaarschijnlijk omdat ze bij elkaar op de kamer zitten.

Is er een mogelijkheid dat ze misschien een HACKER in haar pc heeft zitten die de even via haar pc gaat codden en zo dus hackt.
Of is er een andere manier.
=ARC= moet nu even op haar woord geloven dat ze niet hackt maar de kans is er altijd dat ze liegt natuurlijk.
Maar =ARC= wil graag het tegendeel bewijzen (dus dat ze niet heeft gehackt).

Iemand een oplossing.
PS: niet allemaal simpelweg zeggen dat ze hackt. we weten dat die mogelijkheid er is.

EDIT:

Voor pb konen ze gewoon met dezelfde cdkey tegelijk spelen en kregen ze af en toe een error.
Maar met pb kon dat niet meer, omdat ze matches deden kont dit niet meer
Toen heeft 'CHICK' een cd key gekregen van een vriend, maar die gast die hackt en gebruikt bots

Nu heeft ze een nieuwe COD gekocht.

Deze gaan we nog opnieuw installeren. maar eerst overleggen met de Clan leader van ons.

CODBOT.exe stond niet op de pc.

Voorde rest zet ik de ontdekkingen hier neer (tot zo ver het ontdekkingen zijn)

[ Voor 29% gewijzigd door Griffin op 19-08-2004 17:55 ]

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

offtopic:
Schrijf de regels eens achter elkaar ipv elke zin op een nieuwe regel, dit leest bijzonder vervelend

Heeft ze die Codbot.exe op haar systeem staan? Zo ja, dan kan je er niets tegen inbrengen, zo nee, dan heb je nog niet veel omdat bestanden zo te verwijderen zijn :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
AtleX schreef op 19 augustus 2004 @ 14:45:
offtopic:
Schrijf de regels eens achter elkaar ipv elke zin op een nieuwe regel, dit leest bijzonder vervelend

Heeft ze die Codbot.exe op haar systeem staan? Zo ja, dan kan je er niets tegen inbrengen, zo nee, dan heb je nog niet veel omdat bestanden zo te verwijderen zijn :)
Ok srry. zo beter (sp aan gepast)

Ik ga vragen over de CODBOT.exe

ik laat het weten.

Maar ik denk dat het een beetje verloren zaak is :(

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:05

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

- Iemand anders die via haar pc COD speelt kan al niet;
- Iemand die codbot.exe op haar pc zet en dan ook nog eens als mod opneemt in COD is wel heel extreem onwaarschijnlijk

Conclusie:
Cheater

Zelfs als ze zou zeggen dat het voor de gein was en niet gebruikt is, jammer dan, had ze eerder over na moeten denken.(ooit Eurocups gespeeld op CB en ben altijd lekker strict erin, cheat + bewijs -> kick uit clan)

ma ma ma ma ma macron one

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
verandering in startpost.

[ Voor 50% gewijzigd door Griffin op 19-08-2004 17:39 ]

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Om een cheat in de vorm van een .exe bestand te gebruiken, hoeft deze niet in dezelfde map te staan als CoD. Je kan via de console ook exe bestanden oproepen die waar dan ook op je pc staat. PK3 bestanden moeten wel in je main folder staan.

Living the American Dream

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Posten ze de guid's op die laddersite ?
Zo ja, dan kan haar guid gestolen zijn, dat is namelijk mogelijk tegenwoordig. Daarom post Clanbase ook geen volledige guid's.
En anders is het gewoon een cheater, zal de eerste niet zijn van wie iedereen denkt dat ze het niet gedaan heeft.

Verwijderd

je kan wel leuk nieuwe cod kopen maar ze heeft een hardware ban dus koop metee maar een nieuwe mobo,videokaart,hdd,geluidskaart,netwerkkaart.
wat je hier tegen kan doen je kan proberen bewijs te sturen naar evenbalance dat codbot niet in het geheugen was geladen of dat haar zus het deed. succes!

www.punkbuster.com voor email adressen

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@killerace_NL:
geen idee hoe ze dat op de laddersite precies doen met het ID.

@IceB:
een netwerk kaart is volgens mij genoeg. Ze hebben toch alleen MAC adres. en serie nummers van vga/mobo/geluid hebben ze toch niet. (of hebben ze niets aan).

Voor de rest zijn we er nog mee bezig. De CL heb ik gister niet te pakken gekregen. (helaas) dus veel verandering met gister is er niet.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 08:54

MRic3

Of praat ik weer poep?

afaik gaat het niet alleen op MAC adres maar om hardware config bij PB.

Verders.. voorzichtiger zijn met CD key...
Ik ben er vrij strict in... gepakt door PB is ban + kick...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-12 22:47
Ze bannen hoog uit op username en als het al te extreem is op IP.
Waarschijnlijk dat de ene zus wel de aimbot load en de ander niet. Aan de andere kant lijkt mij dit onwaarschijnlijk omdat punkbuster je system dir checked. Maar ja, cheats veranderen continu dus wellicht is dit een nieuwe methode.

Ik zie ook nieuwe cod kopen staan:
wat heeft dat überhaupt te maken met dit onderwerp. Er zijn maar heeeeel weinig organisaties (ja organisaties, dus gamedevelopers) die bannen op cd key.

Een willekeurige server admin, onder andere kiddies zijn met een verkeerdere attitude, kunnen dus never nooit je cd key bannen. Dat zou alleen de fabrikant kunnen doen.

Oplossing voor het probleem?
Niet meer cheaten :)
Ene zus wel en de ander niet, gewoon bannen. Dat moeten ze onderling maar uit vechten.
ik heb ook zovaak gehad dat m'n broertje zat te lamen, gebanned werd van een server op IP en ik er niet meer op kon. Dat gebeurt nou eenmaal als je 1 lan hebt met verschillende game clients.

Ah en daarna zou ik haar snel uit de clan kicken omdat je clan ook gebanned kan worden + de namen van de clanleden gaan ten ronde inde community zodat ze ge-associeerd worden met een cheaterclan. Nou ben je dan lekker :)

[ Voor 16% gewijzigd door Rody op 20-08-2004 12:59 ]

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 08:54

MRic3

Of praat ik weer poep?

Bannen op username of IP dat kan op een losse server.
Als je gebanned met met PB (op GUID) dan kom je geen 1 server meer op waar PB enabled is...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Rody schreef op 20 augustus 2004 @ 12:55:
wat heeft dat überhaupt te maken met dit onderwerp. Er zijn maar heeeeel weinig organisaties (ja organisaties, dus gamedevelopers) die bannen op cd key.
Als je dus gebanned wordt op IP of username, geldt dat voor 1 server (of voor alle servers in een clan). Als je gekicked wordt door Punkbuster, wordt je dus op alle servers gebanned die punkbuster draaien.

Je PB GUID wordt samengesteld aan de hand van je IP, CD-key, VGA kaart en processor. Helaas helpt het niet als slechts van deze onderdelen vervangt.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-12 22:47
Ja je wordt dan nog steeds gekicked door de server zelf, die toevallig een detectieprogramma draait.

Soort TOST wat Tactical Ops gebruikt. Dat hoeft nog te betekenen dat je op geen enkele server meer kan, want het lijkt mij sterk dat Punkbuster het naar een centrale database stuurt zodat alle Punkbuster clients zich kunnen synchroniseren met deze database zodat je op geen enkele server meer kan.

Als dit wel gebeurt. Tja een consequente manier van cheaters aanpakken maar ik krijg zo gevoel dat de privacy bescherming dan totaal weg is. Wat mij ook sterk lijkt.
Hoeveel keer heb je wel niet dat punkbuster je kickt terwijl er niets aan de hand is of omdat je toevallig 1 of andere mod hebt geinstalleerd en een mod != cheat....

Kortom, het lijkt mij sterk dat:
Punkbuster alle gebande users bijhoudt in een centrale database.
Dat punkbuster werkt op bovenstaande hardware combinaties.

Waarom zou je bannen op videokaart :? Dan kan je wel doorblijven gaan met hardware bans.
Hoe meer hardware je bant, des te meer combinaties zijn er mogelijk.
Stel je bant op de ip+mac+vid kaart. Een unieke identificatie in de database voor een cheater. Wat als diegene ip change doet. krijg je weer een ip+mac+vidkaart
Stel alleen op mac en je veranderd je nic, dan krijg je weer een nieuwe row met mac+vidkaart.
Kortom: een redelijke lompe manier. Als je wilt bannen doe je dat zo simpel mogelijk op de "overkoepelende" eigenschap van iemand. Nou dat is maar 1 ding, en dat is het IP. Nog redelijk kut om deze te veranderen of je moet via een proxy oid zitten. Vaak zijn deze redelijk traag om online te spelen.

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Onze clan servers krijgen iedere dag een verse PB ban lijst.

Als je gekicked wordt door PB, betekend dit niet automatisch een ban. PB wil ook weleens een storing hebben. Je krijgt dan een melding van bv. Losing Key Packets.

Hoe eea precies werkt, weet ik niet, maar zal daar het weekend eens induiken.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
QUOTE RODY
Een nieuwe cod kopen kan wel deels helpen. Want elke cd-key is gekoppelt aan een GUID ID. Dus koop je een andere COD heb je een ander GUID ID.

Dus (@iedereen) als ze een ander GUID ID heeft dan word ze minder snel herkent door PB.
Maar ze zit dan nog met het probleem dat ze geen wars kan spelen omdat haar IP bekent is bij de LADDER organistatie. (enemydown) Die weer met punkbuster gekoppelt zit.

Maar zoals ik in een eerdere reply had gezet: We zijn er nog mee bezig.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Het is op gelost.

De mensen van ED geloofde haar.
Het hele probleem is uit gelegd en we hebben mogelijk heden aan gegeven aan ED.
Een nieuwe COD.
En opnieuw aanmelden bij ED en =ARC=.

Ze heeft geluk gehad.
Pagina: 1