Toon posts:

wat is het verschil tussen deze 2 abbo's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
pakket 1:
@Home installatiepakket

Heb je al een netwerkkaart of een USB adapter, dan heeft dit pakket verder alles wat je nodig hebt om jouw @Home aansluiting eenvoudig thuis te realiseren.

Kabelmodem
@Home software
Handleiding
Incl. alle materialen@Home USB installatiepakket

en

Pakket 2:
@Home USB installatiepakket

Eenvoudig te installeren. Bij met USB uitgeruste PC’s wordt randapparatuur vanzelf "geschikt gemaakt" op het moment dat deze wordt aangesloten.

USB adapter
Kabelmodem
UTP kabel
@Home software
Handleiding
Incl. alle materialen

Klopt het dat pakket 1 voor utp bekabeling is en pakket 2 voor usb??? Zo nee, wat is dan wel het verschil?

Verwijderd

volgens mij heb je ergens een foutje gemaakt maar moet het wel zeker weten voordat ik hierop in ga. Je typt

bij pakket 1:
"Incl. alle materialen@Home USB installatiepakket"

als dit klopt zou je zeggen dat alles van pakket 2 ook bij pakket 1 zit maar ja dat kan niet kloppen want dan zou je sommige producten 2 keer krijgen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 14:36 ]

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 07:56
Beetje vaag, dat zie je toch zelf ook wel. De ene is met een usb adapter (2) en de andere is voor als je al een modem hebt liggen (1) :O

Verwijderd

eerdepeer schreef op 19 augustus 2004 @ 14:37:
Beetje vaag, dat zie je toch zelf ook wel. De ene is met een usb adapter (2) en de andere is voor als je al een modem hebt liggen (1) :O
Bij de eerste heb je nog geen modem maar wel een netwerkkaart of een USB-adapter in huis.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Pakket B zit volgens mij een USB naar UTP convertor ding bij, en bij Pakket A niet, verder zijn ze identiek (Bij pakket B hoef je dus ook e PC niet open te halen door de USB NIC die meegeleverd word).

Verwijderd

Topicstarter
voor de mensen die het niet gelove zie de website: http://www.home.nl/produc...rnet/installatiepakketten

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 13:26
Nee, de ene is zonder netwerkkaart, wat voor een je er hebt maakt geen drol uit, als er maar een ethernet-aansluiting aan zit.. Bij de andere wordt een USB 'Netwerkkaart' geleverd (wat overigens best #$%^& is...)

Het beste is dus om naar de winkel te gaan een 'goeie' interne netwerkkaart te halen (of als je er een op mobo hebt zitten is dat vaak ook goed) en voor pakket 1 te gaan..

[ Voor 5% gewijzigd door Bart© op 19-08-2004 14:44 ]

Verwijderd

ik zou zeggen dat je bij A geen netwerkkaart krijgt of USB adapter krijgt
en bij pakket B wel

Ik zou gewoon zeggen neem lekker Paskket B
lekker belangrijk dat hier meer inzit.
je hebt er dus alles bij en het maakt voor de prijs niks uit

(ik heb zelf een keer het B Pakket bij iemand geinstalleerd en ik alles zat er in wat ik nodig had)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 14:51 ]

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 13:26
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 14:49:
ik zou zeggen dat je bij A geen netwerkkaart krijgt of USB adapter krijgt
en bij pakket B wel

Ik zou gewoon zeggen neem lekker Paskket B
lekker belangrijk dat hier meer inzit.
je hebt er dus alles bij en het maakt voor de prijs niks uit

(ik heb zelf een keer het B Pakket bij iemand geinstalleerd en ik alles zat er in wat ik nodig had)
Tsja, maar als je op een gegeven moment iedere keer naar die persoon toe kunt omdat zijn USB Netwerkkaart de verbinding eruit gooit, of je hebt je modem in de meterkast hangen en de pc staat boven dan heb je aan beide extra dingen ook niets, nl. de usb netwerkkaart en de utp-kabel.

Verwijderd

20 meter utp kabel heb je niks aan :?
daarmee kom je wel naar zolder hoor ;)

Verwijderd

Sierra-NL schreef op 19 augustus 2004 @ 15:16:
[...]

Tsja, maar als je op een gegeven moment iedere keer naar die persoon toe kunt omdat zijn USB Netwerkkaart de verbinding eruit gooit, of je hebt je modem in de meterkast hangen en de pc staat boven dan heb je aan beide extra dingen ook niets, nl. de usb netwerkkaart en de utp-kabel.
tuurlijk wel
want dan trek je die utp kabel toch naar boven
er zit echt een flinke lengte bij dacht zo een 15 meter
en inplaatst van een USB adapter (als je daar problemen mee hebt ik nog nooit gehad) gebruik je dan gewoon een ethernetkaartje
die kan je al voor nog geen 10 euro halen

Verwijderd

Topicstarter
maar ik begrijp dus dat ik bij bijde pakketen de kabel in mijn ethernet aansluiting doen?

Want ik wil geen gebruik maken van usb maar als jullie zeggen dat pakket b ook op ethernet kan dan kan ik zo'n usb adapter natuurlijk altijd ergens anders voro gebruiken

Verwijderd

het is precies het zelfde pakket er zitten alleen wat extra spullen bij voor als je bijvoorbeeld geen ethernet kaart heb

je moet het zo zien
als je voorheen bijvoorbeeld chello had
dan heb je al een ethernet kaart en utp kabel liggen
dan stond in de meterkast het kabelmodem en vanuit daar liep er dan een utp kabel naar de ethernet kaart.

nu zou je overstappen op @home dan moet je de modem inleveren bij chello( het is een zogenoemd bruikleen modem)
dan hou je dus je utp kabel en je ethernet kaart over
omdat je die al hebt zou je dan kunnen kiezen voor pakket A omdat je een ethernet kaart en utp kabel al hebt

heb je dat nog niet kies je voor Pakket B zodat je wel een compleet pakket hebt

maar ik zou zoiezo gaan voor pakket B omdathet geen stuiver duurder is en je kan die utp kabel en die usb adapter altijd wel gebruiken of achter de hand houde voor als bijvoorbeeld je ethernet kaartje brak is
Pagina: 1