Toon posts:

[2003] Routing and remote acces probleem*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mede tweakers

ik heb een probleem ik ben sinds kort aan het rommelen met een server bij ons thuis. en die het werk laten doen als router maar dan niet met zoon lullig programmatje maar via windows zelf ik heb er windows 2003 enterprise op geinstalleerd.

in de server zlf zitten 2 3com nics 1 tje krijgt via het modem van dhcp deze gegevens voor internet ip 84.104.26.XX subnet 255.255.255.0 gateway 84.104.26.1 dns 213.73.255.52 de anderen nic heb ik een vast ip gegeven wel ip 10.0.0.1 en subnet 255.0.0.0

dhcp staat ingesteld op scope van 10.0.0.5 tot 10.0.0.199 de clint krijgen netjes een ip van dhcp ik kan ook van de clint pingen naar 10.0.0.1 maar als ik naar de nic wil pingen met het internet adres dus 84.104.26.XX lukt dat niet wat moet ik instellen in RRA omdat werkent te krijgen en internet delen naar de clints

ik hoop dat mijn probleem duidelijk is en dat er iemand is met een oplossing
MVG, Reiner

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik snap de vraag niet, waarvandaan kan je niet pingen? Wat geeft bijv. een traceroute naar www.tweakers.net?
En waar loop je vast cq wat heb je al wel ingesteld? <-- [google=howto setup rras windows 2003] helpt wellicht voor de basics, net als tutorials/howto's/etc. op bijv. microsoft.com, zo is niet te zeggen wat je fout doet :)
edit:

Whehe@Brahiewahiewa, dat is ook zo :P

offtopic:
Ben je van plan 16777216 machines te plaatsen in je LAN? :o Anders kan je subnet masker wat kleiner ;)

offtopic:
Titeledit: 'probleem' zegt niets en het is erg relevant wat het OS is, zie ook WOS Policy :)

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 19-08-2004 14:43 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 14:29:
...wat moet ik instellen in RRA omdat werkent te krijgen en internet delen naar de clints...
Onder het icoontje Routing moet je NAT als protocol toevoegen en configureren.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==