[Outlook 2000] Weergave contacts

Pagina: 1
Acties:

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08 12:34

BFS

Rude awakening

Topicstarter
Situatie:

Ik heb een Csv file met daarin een kleine 400 contacts, nou moeten deze weer geimporteerd worden in Outlook.

Probleem:

In de oude situatie was de weergavenaam van de contacts bedrijfsnaam \ achternaam, voornaam.

In de nieuwe situatie moet dit aangepast worden en moet de bedrijfsnaam onder 'companyname' komen te staan.

Echter zie ik niet in hoe dit op een gestructureerde wijze kan maar goed ik ben dan ook niet direct een expert in Excel. Ik heb gekeken in de KB van MS en ook op de Office site van MS maar niet tot een passende oplossing gekomen. Er wordt ook niet echt gesproken over het aanpassen van de contacts, alleen over het importeren.

[ Voor 10% gewijzigd door BFS op 19-08-2004 13:55 ]

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je hoeft natuurlijk niet per se Excel te gebruiken om CSV aan te passen, het is gewoon een Comma Seperated (ASCII) vFile. Maar in Excel kan je toch gewoon kolommen omdraaien? Of is \ deel van een veld? Dan kan je die \ bij importeren ook als scheiding gebruiken. Of doe eerst een zoek/vervang op \ naar ; in een eenvoudige teksteditor en importeer dan pas.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• BFS

BFS

Rude awakening

Topicstarter
Het is inderdaad een onderdeel van een veld maar wat je zegt is inderdaad wel een goeie, helemaal over het hoofd gezien.

[Edit]

Net even wat pogingen gedaan maar het lijkt er niet op dat het gaat werken, ik ben even de weg kwijt na al dat geprobeer.

Ik heb nu een csv file met daarin een aantal velden, het veld waarin de 'bedrijfsnaam \ achternaam, voornaam' vervangen is door 'bedrijfsnaam; achternaam, voornaam' in het zelfde veld. Echter als ik dit importeer krijg ik in de weergave 'Bedrijfsnaam achternaam, voornaam' te zien. Terwijl de bedrijfsnaam gewoon naar het veld 'Company name' zou moeten.

[ Voor 68% gewijzigd door BFS op 19-08-2004 14:42 ]

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• BFS

BFS

Rude awakening

Topicstarter
*voorzichtig trapje omhoog*