Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriendin heeft tijdens haar stage in India gebruik gemaakt van haar trouwe Nokia 3310. Toen deze het na 2 maanden begaf heeft ze daar bij een Nokia Shop een nieuwe GSM aangeschaft. Een Nokia 2300.

Daarbij zit netjes een garantiebewijs en een boekje met daarin gegevens over Wereldwijde Garantie.

Nu is vlak na thuiskomst de GSM stuk gegaan. De luidspreker doet het niet meer, dus geen beltoon meer, en geen handsfree bellen. Voor de rest werkt hij nog perfect.

In de veronderstelling dat Wereldwijde Garantie ook in Nederland geldt is ze vanmorgen naar het servicepunt in Deventer gegaan. Daar willen ze hem enkel tegen betaling repareren omdat het een buitenlands apparaat is.

Toen heb ik de Nokia hulplijn gebeld, en die wisten mij te vertellen dat we idd geen garantie hebben. Die mensen in India zetten maarzo wat in het boekje volgens haar, en Wereldwijde garantie was onzin.

Het blijkt dus zo te zijn dat de ene helft van het bedrijf de klanten van de andere helft oplicht.

Kunnen ze dit zomaar doen, en wat is voor ons een logische volgende stap?
Die telefoon is maximaal 3 maanden oud.

• Extremiel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01 08:13
opsturen naar stage adres?

Verwijderd

Topicstarter
Dit is geen optie, het opsturen naar India, en het bekostigen van het retour-sturen brengt dermate hoge kosten met zich mee dat dit niet rendabel is.

De lonen in India zijn zo laag dat je niet van de lokale bevolking mag verwachten dat ze hem opsturen, en dus moet hier vooraf iets voor geregeld worden.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:45

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Briefje sturen naar Nokia dat het hun probleem is. Als die garantie niet wereldwijd geldig is, mag Nokia dat lekker bij de verkoper in India in rekening brengen, dan houdt dat ook snel genoeg op.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Mr. Liu schreef op 19 augustus 2004 @ 14:38:
Briefje sturen naar Nokia dat het hun probleem is. Als die garantie niet wereldwijd geldig is, mag Nokia dat lekker bij de verkoper in India in rekening brengen, dan houdt dat ook snel genoeg op.
beetje krom denk je niet? stel je voor dat ik hier in holland een partij nokia's opkoop en ze verkoop met "wereldwijde garantie". vervolgens claimt iemand in indonesie die garantie, maar daar weten ze van niets. en dan zegt die iemand dat dat hun probleem dan is :D

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 22:14

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Leuk dat de klantenservice dat nou zegt, maar je hebt die telefoon in goed vertrouwen gekocht en dat boekje zat erbij. De rotte plek in het verhaal is 'dat ze er in India zomaar wat in zetten'. No way! Die mensen mogen arm zijn maar niet dom, ook daar zijn hoofdkantoren en wetten en regels.

Als dit handleidinkje voorzien is van een Nokia logo, en er duidelijk aan af te lezen is dat het ding door Nokia gedrukt en verstrekt is, zijn zíj het bedrijf wat jou die wereldwijde garantie hebben beloofd. En dat is één bedrijf, of ze nou in India zitten of in Suriname, zij zijn dat bedrijf en zij hebben dit uitgegeven. Je hebt het letterlijk zwart op wit.

Als ze je gaan aanrekenen op 'zetfout' dooddoenertjes: wereldwijde garantie is niet zomaar een zetfoutje. Jij staat in je recht!

Misschien kun je met dit topic beter terecht in SG.... zie maar.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:26
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 14:41:
[...]

beetje krom denk je niet? stel je voor dat ik hier in holland een partij nokia's opkoop en ze verkoop met "wereldwijde garantie". vervolgens claimt iemand in indonesie die garantie, maar daar weten ze van niets. en dan zegt die iemand dat dat hun probleem dan is :D
Nee, dan zegt Nokia dat het jouw probleem is en moet jij dokken voor de herstelling...

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 14:41:
[...]

Ik denk dat er een groot verschil zitten tussen een particulier die de telefoons met wereldwijde garantie verkoopt, of een Nokia shop. Dat is dus een officieel verkooppunt van Nokia. Lijkt mij dat als zij zeggen dat je wereldwijde garantie hebt, het ook zo behoort te zijn; want, 1 bedrijf, 1 service dunkt me.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Verwijderd

Topicstarter
De mevrouw van Nokia wist me zelfs te vertellen dat dit iets is wat vaker voorkomt en dat ze "er mee bezig zijn". Maar ondertussen worden er dus nog steeds mensen gedupeerd.

Die telefoon is ook in een echte Nokia winkel gekocht, en niet zomaar op de hoek van een straat. Ook voor een prijs die heel goed europees had kunnen zijn. Namelijk +/- 5 euro onder het t.net pricewatch minimum. Het boekje is origineel Nokia, en lijkt ziet er net zo uit als het boekje wat ik hier nog heb van de oude 3310.

Verwijderd

ow ok, dat maakt het inderdaad anders. dus het is wel zo dat nokia die lokale nokiashop daaro erkent?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 15:47:
ow ok, dat maakt het inderdaad anders. dus het is wel zo dat nokia die lokale nokiashop daaro erkent?
uhm, niet duidelijk geweest denk ik.
Daar deden ze geen uitspraak over. Maar voor mijn vriendin was het een normale Nokia winkel, zoals ze ook hier in europa wel zitten.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:25

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Nokia garantie moet je je toch niet teveel van aantrekken :X
Zelfs al had je het ding in Europa gekocht, dan heb je nog steeds een hele ruime kans dat je alsnog een herstelling kan betalen, want vaak gooien ze het bij Nokia-herstelcentra op vocht/waterschade... En dan krijg je je telefoon niet terug voor je op zijn minst de onderzoekskosten betaald hebt.

Als het gewoon het speakertje is dat kapot is, voor een € of 2-10 kan je er ws eentje los kopen :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

ik zou nog eens bij een nokia store langs gaan want op een nokia toestel zit standaard 1 jaar en 3 maanden garantie, mits het geen val. stoot of vochtschade is. Zij kunnen als het goed is gewoon de garantie via het imei nr uitlezen en kunnen middels dat nr de productie datum zien van het toestel en dus bepalen of het toestel nog in de garantie valt.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:50
Duracell schreef op 19 augustus 2004 @ 15:59:
Zelfs al had je het ding in Europa gekocht, dan heb je nog steeds een hele ruime kans dat je alsnog een herstelling kan betalen
Exact! Mijn vriendin heeft in Oostenrijk een Nokia gekocht, met officieel garantiebewijs en alles erop en eraan. Maar moeilijk dat elke winkel doet....
Hij is inmiddels nog niet gerepareerd :(
Ding valt spontaan uit. Helemaal zwart beeld. Gewoon echt uit. En de batterij is gewoon vol. Het was zo'n hele dure, 8910, die omhoog schuift...

Ik zal eens in mijn boekje kijken of er staat wereldwijde dekking en dan als die kapot gaat naar Belgie gaan om te kijken of ze hem daar accepteren....
Zo niet, dan ga ik ze aanklagen >:)
Pagina: 1