Toon posts:

Verborgen gebreken van receivers?

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Peeps,

Ik ben van plan (bezig) op mijn HT uit te stallen. Ik heb al 2tal Receivers maar ben van plan er nog eentje bij te kopen wegens gebrek aan vermogen & functies ben ook niet echt tevreden met het geluid wat deze twee receivers brengen.

Ik heb mijn ogen en oren laten vallen op de volgende merken en types:
Denon AVR-2803
Marantz SR-7400
Onkyo TX-SR701E

Ik weet precies hoe deze Receivers klinken en heb ze al met redelijk veel speaker formaties beluisterd. Dus dit topic is niet geopend om te vragen wat jullie over het geluid vinden.

Ik ben redelijk op de hoogte van de functies van deze 3 receivers en ze bezitten alles wat ik eigenlijk in een Receiver zoek.
De Onkyo TX-SR701E is een THX versterker, dat weet ik. Waarom dan niet gelijk voor de THX receiver kiezen? Omdat ik eerlijk gezegd het verschil niet hoor en mocht de één iets meer hebben dan de THX Receiver zie ik dat als een voorrang op het THX kenmerk.

Ik heb het 1 en ander al beluisterd en gelezen en het valt me op dat mensen in hun reviews nogal veel gebreken hebben bij deze Receivers zoals de Marantz die veeeel te heet word en daardoor uitvalt en de Onkyo waarvan zijn afstandbediening niet altijd goed wil functioneren.

Dit zijn allemaal toch vrij grote details die ik belangrijk vind om te weten. Ik kan natuurlijk niet alles uit Reviews halen en uit kennis van de verkoper.
Maar ik kan er wel achter komen via dit topic.

Dus beste tweakers zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om jullie ervaring met deze receiver(s) te willen delen het liefst alle Nadelen:
Ik kan namelijk geen keuze maken tussen deze 3tal receivers want ik vind ze allemaal in mijn optiek schitterend klinken.
Mochten jullie nog andere Receivers kennen die aan soort gelijke eisen voldoen met het zelfde prijs/kwaliteit klasse, gaarne optenoemen.

[edit] Ben er trouwens net achtergekomen dat de Onkyo TX-SR701E geen losse MD, LD enz ingangen en dat vind ik echt een must. Geen zin om deze componenten op Video1 aantesluiten.

Alvast Bedankt!!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 15:58 ]

Verwijderd

THX maakt imho geen bal uit, het gaat erom hoe het klinkt. Ik vind de Denon persoonlijk niet echt heel geweldig, maar zelf heb ik ( zie sig ) goede ervaringen met een Onkyo receiver. Geluid is goed, en hij is gemakkelijk te bedienen.

We hebben hier ook een Marantz SR-7000 in huis, blok van een versterker en er zit een prima geluid in. Ik vind alleen die Marantz niet erg makkelijk te bedienen moet ik zeggen, wat dat betreft gaat mijn voorkeur zeer duidelijk naar de Onkyo uit. Ook bij een kennis met een SR-5300 heb ik vaak ruzie met de instellingen van die dingen (menu wat niet op tv komt e.d.) en de afstandsbediening van de onze is niet helemaal jofel qua indeling vind ik.

Mijn persoonlijke keus gaat uit naar de Onkyo :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 13:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 13:44:
THX maakt imho geen bal uit, het gaat erom hoe het klinkt. Ik vind de Denon persoonlijk niet echt heel geweldig, maar zelf heb ik ( zie sig ) goede ervaringen met een Onkyo receiver. Geluid is goed, en hij is gemakkelijk te bedienen.

We hebben hier ook een Marantz SR-7000 in huis, blok van een versterker en er zit een prima geluid in. Ik vind alleen die Marantz niet erg makkelijk te bedienen moet ik zeggen, wat dat betreft gaat mijn voorkeur zeer duidelijk naar de Onkyo uit. Ook bij een kennis met een SR-5300 heb ik vaak ruzie met de instellingen van die dingen (menu wat niet op tv komt e.d.) en de afstandsbediening van de onze is niet helemaal jofel qua indeling vind ik.

Mijn persoonlijke keus gaat uit naar de Onkyo :)
Ik heb bij een vriend de SR7300 moge aansluiten vrijwel gelijk als de 7400 en we haddden moeite met het besturen en aan de praat krijgen van het OSD
Heeft de Onkyo trouwens ook OSD? dat heb ik nergens kunnen vinden.
De receiver moet namelijk zeer makkelijk in gebruik zijn en niet moeilijke te combineren met bijv NAD cd speler.

Verwijderd

Goede vraag, nog nooit gebruikt / geprobeerd eigenlijk. Is namelijk totaal niet nodig, de menu's zijn prima te bedienen via de display op de versterker zelf. Die Marantz is qua OSD nl. een totale ramp, alhoewel onze SR7000 prima te doen is vanaf het display wilde de SR-5300 totaal niet meewerken op dit punt.

Hét grote voordeel is voor mij ook de remote van de Onkyo, die is veel uitgebreider dan bij onze 7000 qua knoppen, en véél overzichtelijk. Nadeel van de Marantz receivers is dat wanneer je op één van de cursortoetsen drukt terwijl ie op AMP staat dan ga je meteen de menu's in. En dat gebeurt nogal eens, als je de dvd wilt bedienen met dezelfde toetsen en hij staat per ongeluk nog op AMP. Zeer irritant is dat.

Verwijderd

Topicstarter
nou beschaafd kickje?
Niemand die meer kennis heeft over deze drietal receivers?
tis toch niet zo dat iedereen hier er ver boven zit :S ?

Ik heb gisteren ff de remotecontrol van de Marantz 7400 bekeken met het LCD scherm dat ding lijkt op speelgoed :S matig van martanz!

Tot op hede heb ik nog geen slechte dingen over de Onkyo gehoord dus daar gaat mn voorkeur naartoe ondanks hij geen aparte MD ingang heeft en schaars is met ook andere ingangen.
Maar daar kan nog verandering aankomen als jullie met redelijk goeie argumenten komen.

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 18:46
Ik heb alleen een klein beetje ervaring met die Denon, want een vriend van mij heeft er een, en ik vind het niet echt een geweldige versterker. Ik kan niet echt de zakke punten aan wijzen maar gewoon over het algemeen maakt hij bij mij niet de indruk die ik van Denon gewend bent.

Zelf ben ik gegaan voor de Pioneer AX3 maar echt een goed beeld van het geluid kan ik je niet geven omdat ik hem voor mijn fronts alleen als pre amp gebruik met een buizen bak als eind trap.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 13:50:

Heeft de Onkyo trouwens ook OSD?
Ja

Verwijderd

Topicstarter
niemand die ervaring heeft met 1 van deze receivers :S ?
kick

Verwijderd

Gebruik de search functie hier eens in plaats van te kicken dan zul je zien dat de 7400 een prob heeft met wegvallen van het geluid zo nu en dan , was ook mijn keuze maar toen ik dit zag , en het is niet 1 enkel geval , heb ik de Denon AVR-3805 gekocht , de 2805 is er ondertussen die in de zelfde prijsklasse zit als de Marantz en de Onkyo .

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 21:56:
Gebruik de search functie hier eens in plaats van te kicken dan zul je zien dat de 7400 een prob heeft met wegvallen van het geluid zo nu en dan , was ook mijn keuze maar toen ik dit zag , en het is niet 1 enkel geval , heb ik de Denon AVR-3805 gekocht , de 2805 is er ondertussen die in de zelfde prijsklasse zit als de Marantz en de Onkyo .
Yup al over gelezen, maar heb ook ergens gelezen dat het probleem al opgelost is met een nieuwe reeks sr7400tjes

En het zijn niet extreem veel gevallen...
Mocht je dit probleem hebben heb je toch nog altijd je garantie?

• voodooless
  • Laatst online: 16:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Ach ja.. je zult zien dat ieder receiver zijn eigenaardigheden heeft, niets is perfect! Ik heb zelf een Marantz SR-5200. De AB is idd ff wennen, en als je het eenmaal door hebt doet ie het prima. Volgens mij zijn de nieuwe AB's al een stuk beter.

Let vooral niet te veel op THX. Het zegt alleen dat Onkyo veel geld heeft uitgegeven om het stikkertje erop te mogen zetten. Het zegt natuurlijk wel wat over kwaliteit, maar het zegt zeker niet dat de Onkyo beter is dan een vergelijkbare Manrantz, HK, Denon, Yamaha, whatever...!

Mijn geheimtip ;) : Ga gewoon naar de winkel en ga even voelen en luisteren welke jij beter vind. Je kent al enkele van de "gebreken" dus je kunt in de winkel zelf kijken wat je ernstig vind en wat niet. Je zult misschien straks meer op de geluidskwaliteit af gaan, dan op de "gebreken"

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Marantz moeilijk te bedienen? Dan zal ik wel een genie zijn, maar mijn SR6300 is vele malen makkelijker te bedienen dan de gemiddelde Denon of Onkyo, tenminste, wat we op m'n werk hebben staan dan. OSD krijg je op je scherm door je TV op de monitor out aan te sluiten, dat werkt overal hetzelfde, dus wat daar zo moeilijk aan is zou ik niet weten :? Druk op "OSD menu" (zo werkt dat op mijn AB) en je krijgt je OSD menu 8)7 Simpeler kan toch eigenlijk niet?

Maar goed, met geen van deze receivers kun je fout gaan, ik ben zelf echt een Marantz liefhebber, heerlijk geluid zit er in die dingen. Ik kan je alleen maar aanraden te gaan luisteren wat jij het lekkerst vindt klinken. Denon is momenteel heel goed bezig, winnen de ene na de andere review, niet dat je daar alleen op af moet gaan, maar toch :)

Edit: Overigens voldoet mijn SR6300 aan de THX certificering, hij schijnt hem ook te hebben, volgens diverse reviews, maar Marantz betaalt niet voor die (IMO) onzin, dus dat stickertje heb je dan niet, boeiend :)

[ Voor 12% gewijzigd door Grrrrrene op 23-08-2004 22:15 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 22:01

ZiegoM

Yammie R1

In deze prijsklasse zou ik ook eens gaan luisteren naar de Yamaha RX-V1400 RDS (799,- bij correct). Een erg goede reciever die zeker in dit rijtje thuis hoort.

Zie hier: http://www.yamaha-hifi.co...=1089&archivset=&newsset=

Deze is overigens ook thx gecertificeerd

Maarja ik ben een beetje yamaha fan.

[ Voor 5% gewijzigd door ZiegoM op 23-08-2004 22:19 ]

\_Specs_/

Verwijderd

@Grrrrrene: Het kan best zijn dat andere types het wel goed doen, maar de Marantzen waarmee ik aan het stoeien ben geweest, deden soms nogal moeilijk. Bij m'n achterneef deed de OSD het niet (TV). Op onze SR7000 verschijnt het menu wanneer je op 1 van de cursortoetsen drukt, toetsen die je ook nodig hebt om bv de dvd-speler te bedienen. Als hij per ongeluk dan nog op AMP staat, dan zit je dus meteen weer in de menu's. Een crime iig.

Overigens bij Onkyo hoef je geen eens een tv aan te sluiten, men drukke op setup en voila. 3 menuopties, met daar onder een aantal submenu's. Klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
ZiegoM schreef op 23 augustus 2004 @ 22:19:
In deze prijsklasse zou ik ook eens gaan luisteren naar de Yamaha RX-V1400 RDS (799,- bij correct). Een erg goede reciever die zeker in dit rijtje thuis hoort.

Zie hier: http://www.yamaha-hifi.co...=1089&archivset=&newsset=

Deze is overigens ook thx gecertificeerd

Maarja ik ben een beetje yamaha fan.
Yahama vind ik persoonlijk niet klinken ik heb um al horen spelen, vervormd snel en vermogen verhouding wat yamaha aangeeft klopt geen ene zooi van :S

Voorbeeldje: Met 7x170 zou je de B&Wdm604 s3 wel aardig moeten kunnen aansturen niet waar? Nou dus niet toen ik daar een demo kreeg te horen?
Hij kon ze simpel weg niet aan!
Dan moet je echt met je preouts gaan werken wat ook meer en meer geld gaat kosten natuurlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 14:49 ]

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 14:45:
[...]

Yahama vind ik persoonlijk niet klinken ik heb um al horen spelen, vervormd snel en vermogen verhouding wat yamaha aangeeft klopt geen ene zooi van :S

Voorbeeldje: Met 7x170 zou je de B&Wdm604 s3 wel aardig moeten kunnen aansturen niet waar? Nou dus niet toen ik daar een demo kreeg te horen?
Hij kon ze simpel weg niet aan!
Dan moet je echt met je preouts gaan werken wat ook meer en meer geld gaat kosten natuurlijk.
we kunnen het niet vaak genoeg benadrukken: de kwaliteit van een receiver heeft niks te maken met het vermogen ervan..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:17

Exirion

Gadgetfetisjist

Gemineye schreef op 24 augustus 2004 @ 15:29:
we kunnen het niet vaak genoeg benadrukken: de kwaliteit van een receiver heeft niks te maken met het vermogen ervan..
Jawel hoor het is altijd beter als ie meer Watt heeft!!! En natuurlijk ook als de boxen veel Watt hebben!!!11

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:44
Zucht, boxen hebben geen wattage. Boxen hebben wel een gevoeligheid uitgedrukt in aantal decibellen op 1 meter afstand met 1 watt vermogen.
Hoe hoger het getal in decibel uitgedrukt, hoe gevoeliger ze zijn en hoe minder vermogen nodig is om ze hard te laten spelen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:17

Exirion

Gadgetfetisjist

ruftman schreef op 24 augustus 2004 @ 15:40:
Zucht, boxen hebben geen wattage.
Jawel, ik heb t zelf gezien!!!1 En anders hoor je toch niks?!?! :DD :D

feel the sarcasm....

[ Voor 10% gewijzigd door Exirion op 24-08-2004 15:42 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op 24 augustus 2004 @ 15:33:
[...]

Jawel hoor het is altijd beter als ie meer Watt heeft!!! En natuurlijk ook als de boxen veel Watt hebben!!!11
haha Gemineye heeft wel een beetje gelijk alhoewel ik nog duidelijk benadruk dat ik de yamaha gewoon niet vind klinken los van het vermogen maargoed.

Het is altijd wel leuker als je receivers wat meer wattages heeft en ook als je speakers dat ook hebben. maar vergis je niet dat minder zelfs veel beter kan klinken en ook nog harder!

Bv: neem een strde695 van sony 5x100 watt geloof ik?
en een HKxxxx vermogen van 5 x 45? Ik durf met heel wat zekerheid dat de HK harder gaat en ook nog goed klinkt :) terwijl ik vind dat de Sony bij 90% al niet meer klinkt...

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Exirion schreef op 24 augustus 2004 @ 15:41:
[...] feel the sarcasm....
ik meende al zoiets te bespeuren dus ik reageerde er al wijselijk niet op.. ;)

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 15:42:
[...]

haha Gemineye heeft wel een beetje gelijk alhoewel ik nog duidelijk benadruk dat ik de yamaha gewoon niet vind klinken los van het vermogen maargoed.
Ik ben ook geen fan van het geluid van yamaha..
Maar ook niet van dat van HK.. :+

• OcNewB
  • Laatst online: 19-07 09:22
Mijn marantz sr6300 presteert boven verwachting. Zwaar genoeg voor wat ik eraan heb hangen. Als je eenmaal gewend bent aan de ab valt die ook reuze mee. Hiervoor had ik een sr4200. Die was dus niet fijn. De 6300 is zoveel zwaarder, stabieler en krachtiger. Van hitteproblemen heb ik eigenlijk nog nooit last gehad.
En hij staat daarbuiten niet eens vrij oid. Er staat een dv6200 speler op.

Verwijderd

Topicstarter
OcNewB schreef op 24 augustus 2004 @ 15:50:
Mijn marantz sr6300 presteert boven verwachting. Zwaar genoeg voor wat ik eraan heb hangen. Als je eenmaal gewend bent aan de ab valt die ook reuze mee. Hiervoor had ik een sr4200. Die was dus niet fijn. De 6300 is zoveel zwaarder, stabieler en krachtiger. Van hitteproblemen heb ik eigenlijk nog nooit last gehad.
En hij staat daarbuiten niet eens vrij oid. Er staat een dv6200 speler op.
Hitte was geloof ik ook alleen een duidelijk probleem bij de sr7400 maar elke receiver heeft het weleens heet :P

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:44
Exirion schreef op 24 augustus 2004 @ 15:41:
[...]

Jawel, ik heb t zelf gezien!!!1 En anders hoor je toch niks?!?! :DD :D

feel the sarcasm....
Wat je hebt gezien is waarschijnlijk het nominale vermogen, het aanbevloen vermogen, het maximale vermogen of het minimale vermogen waarmee de boxen aangestuurd dienen te worden vanuit de versterker.

• Smidge
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Ik kan je de Marantz SR 7400 aanraden, ik heb zelf de voorloper ( SR-7300 ) en ben daar erg tevreden over. Dat heet worden en die uitvallen waar jij het over hebt, heb ik nog nooit van gehoord of ook maar iets van gemerkt. Er komt gewoon een lekker geluidje uit incombinatie met een goede speaker set.

Verwijderd

Ik ben een zeer tevreden bezitter van de Marantz SR7400, en ik heb geen problemen met wegvallend geluid of warmte. De OSD van de Marantz hoef je niet perse via de televisie te bedienen . De menu's die je op het televisiescherm kan zien, kunnen ook gewoon op het apparaat zelf gezien en bediend worden. De afstandsbediening vind ik overigens juist overzichtelijk, en vooral handig.

• cavvie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05-2022
Ook nog even wat positiefs over de Marantz 7400 omdat hij mijns inziens hier eerder onterecht is afgekraakt.

OSD heb ik niet eens hoeven nadenken om het op het scherm te krijgen, begrijp niet waar mensen problemen mee hebben. op het display van het apparaat zelf is dat trouwens ook prima in te stellen.
Hij wordt warm, maar dat doen volgens mij alle versterkers. I.i.g. niet zo erg dat het geluid uitvalt.
Een eerdere reeks van de 7400 had dit probleem wel, maar die zijn allemaal teruggefloten en gefixed.

Verwijderd

Topicstarter
Cavvie schreef op 24 augustus 2004 @ 17:47:
Ook nog even wat positiefs over de Marantz 7400 omdat hij mijns inziens hier eerder onterecht is afgekraakt.

OSD heb ik niet eens hoeven nadenken om het op het scherm te krijgen, begrijp niet waar mensen problemen mee hebben. op het display van het apparaat zelf is dat trouwens ook prima in te stellen.
Hij wordt warm, maar dat doen volgens mij alle versterkers. I.i.g. niet zo erg dat het geluid uitvalt.
Een eerdere reeks van de 7400 had dit probleem wel, maar die zijn allemaal teruggefloten en gefixed.
Nou weetje dat zeker dat ze de slechte productie terug gefloten hebben?
Bij correct staat de sr7400 nu voor 650euro

Dit is ver beneden andere zaken? dan gaat er toch wel meer dan een belletje rinkelen :S ?

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 17:51:
[...]

Nou weetje dat zeker dat ze de slechte productie terug gefloten hebben?
Bij correct staat de sr7400 nu voor 650euro

Dit is ver beneden andere zaken? dan gaat er toch wel meer dan een belletje rinkelen :S ?
ja, iemand die ervaring heeft met de sr7400 van correct? Het viel mij ook al op dat die daar (spot)goedkoop is!

Verwijderd

Hier geen enkel probleem gehad met de SR-7400, met het warme weer.
Hij wordt vanzichzelf wel vrij warm, maar als je er rekening mee houdt bij de plaatsing: geen apparaten erop zetten, en vordoende vrije ruimte boven zal het geen problemen opleveren.

OSD menu geeft geen probleem. Makkelijk te bedienen, intuitief zonder eerst uren in de handleiding te lezen.

En hij levert voldoende stroom om mijn canton speakers aan te sturen (min. impedantie 3 Ohm).

Heb hem nu 2 maanden en nog geen minpunten gezien

edit: ik heb hem trouwens niet bij correct vandaan. de aanbieding bij hobo-hifi voor 799 vond ik al erg scherp

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 19:57 ]

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Als je een Denon receiver redelijk hoog op een plank hebt staan en je zit onderuit gezakt op de bank dan wil de remote niet lekker. Das mijn ervaring.

Afstand bank -> kast = 2m
hoogte receiver = 1.7m
remote op bank = 0.4 m

ik moet m'n remote dus optillen of met een beetje geluk omhoog richten. vind ik een nadeel

Verwijderd

Topicstarter
Pixal schreef op 24 augustus 2004 @ 19:54:
Als je een Denon receiver redelijk hoog op een plank hebt staan en je zit onderuit gezakt op de bank dan wil de remote niet lekker. Das mijn ervaring.

Afstand bank -> kast = 2m
hoogte receiver = 1.7m
remote op bank = 0.4 m

ik moet m'n remote dus optillen of met een beetje geluk omhoog richten. vind ik een nadeel
Misschien heeft het zin om van die remote blokkjes te plaatsen ze zijn haast ontzichtbaar en sturen het signaal erg goed door :)
Alhoewel ik snap dat je het een hinder vind.

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 17:32

Arx

Two Thoughts Ahead!

Gemineye schreef op 24 augustus 2004 @ 19:11:
[...]

ja, iemand die ervaring heeft met de sr7400 van correct? Het viel mij ook al op dat die daar (spot)goedkoop is!
Niks mis mee ;) Een reden kan zijn dat de SR7500 (met THX Select certificering en bi-wiring) en de DV7500(!) in november gereleased wordt en de SR4/5500 in september? Correct stunt trouwens wel vaker. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Arx op 24-08-2004 21:56 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

foutje... :( Delete?

[ Voor 119% gewijzigd door Arx op 24-08-2004 21:55 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo foutje? de sr7500 kan idd uitkomen:

Next up we get the SR7500 (£699, November), which takes the power to 105W, and introduces among other things THX Select specification, bi-amp drive possibility, RS232 for 2-way communication and firmware upgrade, and room acoustic measurement for auto speaker setting.

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 22:00:
[...]

Hoezo foutje? de sr7500 kan idd uitkomen:

Next up we get the SR7500 (£699, November), which takes the power to 105W, and introduces among other things THX Select specification, bi-amp drive possibility, RS232 for 2-way communication and firmware upgrade, and room acoustic measurement for auto speaker setting.
offtopic:
Ik quote per ongeluk mijn eigen bericht maar ik kan de delete knop niet vinden :D

Ik heb uit betrouwbare bronnen gehoord dat dit model vanaf de grond af aan opnieuw opgebouwd is. Een revolutie ipv evolutie. Ik ben ontzettend benieuwt! :P

[ Voor 4% gewijzigd door Arx op 24-08-2004 22:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Arx schreef op 24 augustus 2004 @ 22:22:
[...]

offtopic:
Ik quote per ongeluk mijn eigen bericht maar ik kan de delete knop niet vinden :D

Ik heb uit betrouwbare bronnen gehoord dat dit model vanaf de grond af aan opnieuw opgebouwd is. Een revolutie ipv evolutie. Ik ben ontzettend benieuwt! :P
Ik heb opeens spontaan de drang gekregen om te w88 met mn aankoop :P

Verwijderd

Topicstarter
wat vandaag in een audio zaak en daar noemde de winkelier de SR-7400 een instap receiver en vergeleek het met de Sony DB2000qs :S praat ik dan met iemand met die niet weet waar hij het over heeft :S volgens mij zijn ze beidde geen instap receivers enzowel hoe kan hij deze 2 vergelijken :S

Ik heb de DB2000qs namelijk en waarom ga ik dan vooruit als ze vergelijkbaar zijn :S

Verwijderd

Complete onzin, zijn geen van beide instap receivers. Wat zou dan de middenklasse zijn? SR9300? Hogere middenklasse AVR5805? Niet naar de verkoper luisteren maar naar de speakers/versterkers. De verkoper wilde je waarschijnlijk alleen een nog duurdere versterker verkopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 19:12 ]

Pagina: 1