Toon posts:

[RH9.0] opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met opstarten.

ik installeer net linux ( redhat 9.0 ) op mijn compaq evo nx9010 (laptop)
bij de boot heb ik opgegeven
code:
1
linux noprob nofirewire

heel de installatie ging goed tot dat hij moest rebooten.

bij het opstarten blijft hij op dit hangen:

initialiing firewire controller (ohci1394)

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zoek een op intenet of je firewire kan uitzetten via je bootloader.

Dus oets van firewire=off ofzo in de config file. Misschien dat het helpt.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kom je dan in die config file als die niet opstart ?

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Probeer eens linux noprobe nofirewire mee te geven als je system gewoon moet booten (ik begreep uit je post dat je dat enkel voor de installatie gedaan heeft).

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan voor het booten noprob en nofirewire in te geven.

nu blijft hij hangen op checking new hardware.

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Al eens met een installer met een recentere kernel geprobeerd? FC2, Gentoo2004.2...

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:06
Red Hat 9.0 is inderdaad niet direct het nieuwste van 't nieuwste en die laptop zo te zien wel. Maar toch wel irritant dat het gewoon hangt in plaats van gewoon te zeggen 'dit gaat niet werken'. :/

Het is inderdaad waarschijnlijk het makkelijkst om een recentere distributie te proberen. Trouwens, al naar je laptop gezocht op http://www.linux-laptop.net/ ?

• Wilke
Als in: Installing RH9 on a Compaq nx9010 laptop ?
Installing Linux on this laptop is not trivial but as you can read here, people are working on getting issues fixed. Don't buy this laptop if you want a Laptop that is very Linux compatible. Maybe in a few months will the current Linux distributions support the hardware of this laptop better, but at this moment this is not the case. It is, however, possible to install RedHat 9 on the device.
Het kan dus sowieso wel (gelukkig!), maar de kans is groot dat je met nieuwere distributies minder problemen zult tegenkomen.

[ Voor 66% gewijzigd door Wilke op 19-08-2004 15:10 ]

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:03
Mja, ik zat ook te kampen met dit probleem. Ik ga zo even FC2 proberen in de hoop dat deze wel wil...

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Wilke
In dat document staan dus nog wel wat suggesties hoor! Ze geven een paar meer vlaggen op (zoals nousb en nopcmcia). Nadeel zal daarmee wel zijn dat al die subsystemen niet werken. Maar da's allicht een beter beginpunt dan een crashend systeem :/

Verwijderd

offtopic:
Kan je niet helpen met je probleem, maar ik zit hier ook effe met een NX9010... Wat een stoeptegel zeg...

Verwijderd

Topicstarter
ik ga ook FC2 proberen vanavond, ik laat het jullie horen :P

Verwijderd

Topicstarter
hij doet het !!! :P FC2 PwNd thx for helping !

Verwijderd

Oja, best geen FC2 gebruiken op een dualboot met Windows 2000 of XP. Dan duikt er namelijk een nogal gevaarlijk bugje op. :)
Pagina: 1